Inlägg från: PolyPond |Visa alla inlägg
  • PolyPond

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Janice01 skrev 2012-09-04 13:36:47 följande:
    Varför då inte använda dessa korrekta ord i stället för att hitta på ett nytt ord som dessutom retar upp så många?
    Hört talas om ordklasser?

Ett ord jag använt i nära tio år är knappast särskilt nytt för mig. Skall jag sluta använda det för att det retar dig?!
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-05 12:08:58 följande:
    Vad har ett hette-på-ord med ordklasser att göra?

10år? Var det så tidigt som tokfeminismen började med det? Det är ju först det senaste året som dom lyckats försöka få folk att bli mer androgyna med det ordet....
    Allt, eftersom alla ord är påhitt.

Det var inom hbt-kommunen. Transpersoner som inte ville bli kallade "det" och "den".  I övrigt gillar jag inte att bli förolämpad, så sluta med det.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-06 09:09:39 följande:
    Förolämpad?
    Du gör ju bort dej hela tiden när du kommer med inbicilla påståenden ang feminsim mm.... Så dej behöver man inte förolämpa!
    Du gjorde det igen.

• PolyPond
    EnAnonumius skrev 2012-09-06 23:15:13 följande:
    Varför kallar man sin son för "hen"? 

Citerar TS:
    "Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. "

För det kan ju knappast vara en "typo" då "e" och "a" ligger för långt i från varandra för att skapa en sådan dylikt typo.  Dessutom så snodde jag iden med "henvän" från en anna deltagar i början av denna tråden.
    Jag kan inte svara för andra, men ag kallar mitt barn hen ibland när det inte har relevans, som här på fl. När barnet låg i magen föll det sig naturligt att referera till det som hen mest hela tiden.

Henvän fungerar inte i och med att hen är ett pronomen, men visst kan man även relatera till sin partner könsneutralt, men på andra sätt. Jag gör det nästan jämt.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-07 10:52:57 följande:
    Hahaha Hen???? Varför????
    För att det är fint och praktiskt.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-07 11:01:00 följande:

Tja du får nog bara medhåll av tokfeministerna....
    Jag behöver inte få medhåll för mitt språkbruk. Brukar du skicka ditt språk för utvärdering?
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-07 12:52:28 följande:
    Det behövs ju inte eftersom jag använder Svenska!
    Det gör jag också. Gissningsvis använder du även slang, svengelska och ett antal äldre och nyare lånord.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-10 09:41:35 följande:

Stor skillnad på slang och hiite-på-ord!
    Nej, det är det inte.
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-10 13:23:09 följande:
    Hela "hen"-frågan är ju bara en massa trams.

Visst kan det finnas trans-personer med förvirrad könsidentitet som är osäkra på var de är och inte vill bära någon stämpel. men det är ju ett medvetet beslut eller hur?

Att förneka en flicka eller pojke deras rätt till sin könidentitet med att kalla det för "Hen" är inte bara elakt, utan bara ett sätt för dig som osäker förälder att försöka göra dig själv viktig inför andra!

Du försöker bara skaffa PK-poäng inför andra feminister och du använder ditt barn som ett verktyg för att åstadkomma något som bara du vill och som inte ditt barn vill ha. "För du kommer aldrig att fråga barnet" om vad de vill eftersom du vill tvinga den till något du själv tror på.

Feminism och genusteori har inget med vetenskap eller jämnställdhet att gör, utan är bara en politisk ideolgi med inriktning att förstärka kvinnans redan nu överlägsna rättigheter i samhället.

H

Så många fel i ett enda inlägg...
  • PolyPond
    Anonym (hur gick det?) skrev 2012-09-10 14:26:43 följande:
    PolyBond, är det du som är TS???
    Jag antar att det är mig som du menar. Nej jag är inte ts.Jag skulle inte ta illa upp om min partner gick i klänning.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!