Inlägg från: Västjämtland |Visa alla inlägg
  • Västjämtland

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

"Varför skulle ja göra det?

Jag har barn. Hen mår bra. Och har ett könsorgan. Men du har ingen rätt att veta vilket."

"Nej, min sambo är inte transvestit och jag kallar inte honom för hen när könet är känt eller relevant."

En fråga på dessa två uttalanden av dig!

Hur skall personalen på ditt barns skola/förskola tilltala ditt barn?

Undrar

• Västjämtland

Här är ytterligare ett bevis på hur statsfeminismens sverige diskriminerar pojkar i skolan och ger tjejerna särbehandling.

http://genusnytt.wordpress.com/2012/09/13/upprord-gymnasist-mejlar-genusnytt-om-pojkdiskriminering/

Hade det varit motsatt så att enbart killar hade fått denna förmån hade det blivit stora påslag om hur synd det är om de stackars små flickorna.

Men är det diskriminering av killar så är det ju bara bra, enligt tokfeministernas agenda.

Och om det nu är så bra med jämnstäldhet och mångfald?  Varför är det till 99% bara tjejer på landets genusutbildningar och fakultet?

Man undrar?    

• Västjämtland

Det var inte riktat mot dig! utan mot tokfeministerna.

Allt jag skriver här är inte direkt riktat mot dig (Faktiskt)

H

• Västjämtland

Och det är ditt problem och inte mitt!
    Tar man på sig rollen att företräda en politisk åsikt får man faktiskt stå för det. Jag har tex, inte gått till personangrepp, utan debaterar sak och inte person!

Förövrigt så är det bara att läsa innantill på denna sida för att inse hur mans-pojkfientlig feminismen är!
    http://www.feministisktinitiativ.se/for_en_feministisk_politik.php#f

En hel sida om hur elak, ond och hemsk mannen är.
    Om hur man skall enbart gynna kvinnor och ge dem rättigheter som männen skall förnekas.

Om hur man skall skapa platser där mannen skall hanteras som det ett problem.

En mansjour kan ju bara få bidrag från staten om den är till för att "behandla män som slår kvinnor"

Men eftersom 50% av våldet i hemmets drabbar just män så får inte en mansjour söka stöd för det, Eftersom feminismen bestämt att det bara är kvinnor som blir slagna!

(jämlikhet = My ass) 

Och det psykiska våldet som kvinnor utsätter män för i vårdnadsprocesser skall vi inte tala om! En kvinna som rövar bort sitt barn (trots förlorad vårdnad) får ju straffrabbat eftersom hon "skyddar!" barnet.

Synd att historieförfalskare som Eva Lundgren och M Winberg har fått statens öra. verkligen synd för alla utsatta män i detta land.   

Om man läser om feminism, så är det detta man får reda på!

Detta är min åsikt, du må tycka att den är fel. men den är min.                     

Om du tycker att jag har fel om feminsimen så kanske du skall läsa vad Fi anser att feminsimens politisk ideologi är. Säger du att du är feminist, då ställer du dig bakom den med!

H   

• Västjämtland
    PolyPond skrev 2012-09-13 09:51:15 följande:
    Och?
    Det går att få bidrag för killprojekt också.

Var det inte du som sa att mångfald var bättre? Bara tjéjer är inte mångfald

Minst 50% killar annars blir de diskriminerade!  Har man sagt A får man säga B med!
  • Västjämtland

Visa mig en manlig "Struktur"är du snäll?

Bara en enda, med fyskska mätbara evidens!

Snälla!

• Västjämtland
    PolyPond skrev 2012-09-13 10:21:12 följande:
    Mätbara evidens...

Brottslighetens könsfördelning

Antalet mansjourer kontra kvinnojourer (män förväntas inte behöva samma stöd och hjälp som kvinnor eftersom de är "starka på egen hand"=föreställning som gör att män varken får stöd eller törs söka hjälp)

De som äger de ekonomiska medlen

Företagstoppar

Vilkas historia som finns nedtecknad

Löneutveckling på mansdominerade arbetsplatser kontra kvinnliga

Man skall inte glömma att idén om manlig överordning i samhället påverkar även många män väldigt negativt. Nu kan jag erkänna att jag inte riktigt gillar uttrycket. Det är något diffust i ett samhälle som vårt, och gör i sig att traditionellt kvinnliga sysslor nedvärderas. Det är bättre att försöka höja dessa sysslors status och konstatera att kvinnor faktiskt är dominerande på många platser i samhället.
    Underbart (och till del helt helt felaktigt) Plus att du gått på feminismens 6 myter med hull och hår.

Detta skall bli kul att rasera din samhällsbild, men det får vänta tills senare eftersom jag sitter på jobbet.

Dock kan du börja med att läsa denna bok. för då får du ta bort några av dina punkter.       
    http://www.dnv.se/mou/feministiska_myter.htm

Ha en fin dag! 
  • Västjämtland
    PolyPond skrev 2012-09-13 10:35:23 följande:
    Jag ser fram emot  det.

Men du kan ju inte rekommendera en bok av Per Ström! Det är svårt att hitta en person som missförstått feminismen mer.

Det tolkar jag som att du är rädd för att läsa den då den bevisar att du har fel!

• Västjämtland

Kunde inte säga det bättre själv!

Men tror man bara på det SCB (Statsfeminismen) och genus-industrin säger så blir du lurad av vinklad statistik.

• Västjämtland

Lite som så här då?

Brottslighetens könsfördelning

Ett intressant val, men kanske lite fel då brottslighet inte är en sak som samhället överhuvudtaget accepterar?

Småbrott är ju oftast utförda av folk i utsatt ställning (Missbruk/sociala problem med mera) och där är ju tyvärr den manliga delen väl representerad. Frågan är varför och det är troligen för att männen har ett sämre socialt skyddsnät.

En utsatt kvinna behöver ju bara hävda att hon är hotad av sin partner, vilket automatiskt (om det är barn inblandade) ger henne tillgång till kvinnojourer och stöd från en kvinnobeskyddande social-tjänst.

Viljan att ta risker är även större hos män och kan sporra ett sådant risktagande som kriminalitet är

Antalet mansjourer kontra kvinnojourer (män förväntas inte behöva samma stöd och hjälp som kvinnor eftersom de är "starka på egen hand"=föreställning som gör att män varken får stöd eller törs söka hjälp)

En mansjour får bara stöd om dess syfte först och främst är att behandla män som slår! Eftersom det är få som gör det och ännu färre som söker stöd för det så blir det inte så många eller hur?

De få mansjourer som finns med samma inriktning som vanliga kvinnojourer måste överleva utan statligt stöd = svårare att få verksamheten att fungera!

Eftersom Eva Lundgren sålde in sagan "Slagen dam" som sanning har ju feminismen (Statsfeminismen) använt dess förvanskningar som medel att stärka sin verksamhet och hindra mans och papparättsrörelsen

De som äger de ekonomiska medlen
    Enligt de senaste rönen så samlas ju större och större förmögenheter hos färre och färre, intressant nog blir det fler och fler kvinnor blad de riktigt rika. Att det enbart är män ar tyvärr en skröna, (Det var säkert så förr i tiden. Men inte nu

Företagstoppar
    Nu är du otydlig, men jag utgår ifrån att du menar sammanställningen av styrelser inom stora företag? (Denna feministiska käpp-häst)

Att hävda att man får en styrelsepost enbart på grund av patriarkatet är lite konstig, Varför skulle man få ett sådant ansvar bara för att man är man? Nä du, En styrelsepost är något man måste förtjäna. Man måste arbeta sig till den genom att visa sig duglig, kompentent och troligen mål/tävlingsinriktad.

Jag förnekar inte att vissa styrelseuppdrag ärvs inom familjer.

En sammanställning visar ju att kvinnor i snitt har en mindre tävlingsinstinkt och ogillar att ta risker.

Dessa egenskaper är ju sådana som en styrelse ofta premierar, men det är ju egenskaper som är knytna till mannens beteende och biologi mer än samhällets "normer"

Vilkas historia som finns nedtecknad

Oftast blir det ju de som utmärker sig som man dokumenterar? Marie Curie till exempel

Det som är intressant blir dokumenterat eller hur? Och hur många mäns liv och leverne blir inte dokumenterat heller?

Ofta kan det ju gälla stora historiska saker som dokumenteras, är det krig så blir det ju om dem som är med. Och där har ju kvinnor alltid fått frikort från de öden som drabbar männen i fråga (Ja jag vet att det finns några få undatag med kvinnliga soldater )

Jag förstår ännu inte hur feminsimen kan påstå att de gjorde en stor insats för jämlikheten när värnplikten "Avskaffades" Hade de kämpat för en obligatorisk kvinnlig värnplikt och lyckats, då kanske.

Tänk även efter på hur många kvinnor som fått lättare att söka både jobb och utbildningar eftersom nästan alla män förr fick vänta tills de var klara med lumpen! DVS. fördel kvinnor

Löneutveckling på mansdominerade arbetsplatser kontra kvinnliga.

Ser man till arbetsplatser med män och kvinnor får de ju samma löner eller hur? Annars blir facket "snea"

Två ekonomer ur samma klass får ju samma lön när de börjar på ett företag, Sedan kan ju löneutvecklingen bli annorlunda mellan dem. Om en av dem tex. är föräldraledig så kan det ju påverka löneutvecklingen (Även om det inte skall det). Likaså om de går ner i timmar och jobba deltid. Då sjunker ju deras löneinkomst även om de har samma grundlöner. Skärskådar man alla aspekter och korrigerar dem för just sådana här saker så ser man att skillnaden inte alls är de berömda "Bara 80% av männens" utan bara 4-5 vilket faller under just "Oförklarliga löneskillnader"

När det gäller mansdominerade arbetsplatser är det ofta så att männen där är

Äldre =högre i lönetrappan

Jobbar nästan alltid heltid

Tar större risker och premierar sig

Har farligare arbeten, Se bara på hur mycket större procent män som skadas på arbetsplatserna.

Kvinnligt dominerade arbetsplatser har ju lite motsatserna

Fler som jobbar deltid.

Fler som tar männens föräldraledighet och stannar hemma med barnen.

Mindre riskfyllda arbeten

Mindre risktagande arbeten

Med andra ord kan man inte bara säga att patriarkatet ger männen högre löner jämfört med kvinnor.

MVH

H

• Västjämtland

En fråga?

Du som förälder, hur gjorde du med din barnledighet?  

1, all brotslighet är inte våldsbrott, eller hur?

2. Tog du bort det ekonomiska icitamentet som kvinnojourerna lever på blev de nog dramatiskt färre de med!  
          Det är mer en fråga om ekonomi än om mansroller.

3. Egentligen lika relevant som att nästan alla jordens resurser förbrukas av Några få länder i väst-världen?
        Men varför blir man rik, troligen för att man vågar ta risker?
        Och hade det varit knutet till någon form av manligt "Räkmacke-försteg" borde inte fler och fler män bli rika?
         Tvärt om så blir fler och fler kvinnor rikare och rikare,

4.Att få en styrelsepost kräver som sagt att man vill ha den och kämpar för att komma dit. Kvinnor vill inte kämpa lika hårt = färre kvinnor som blir utvälda.

Dock speglar antalet kvinnor i ledningar ofta väl procentuellt antalet utexaminerde från högre utbildningar. 

Alltså bör antalet kvinnor i ledande positioner fortsätta och öka eftersom det nu är fler kvinnor som tar examen än män!

5, Det som är av nyhetsvärde dokumenteras, ju större händelse, desto mer nyhetsvärde.  Enkel regel,     Om man inte utmärker sig märks man inte =.  (jag tror att det är det konskolestudenterna lär sig, att synas. Inte att göra konst!)

6.Varför skall staten lägga sig i hur man sköter samspel och ansvar i familjen? Eller menar du att att alla kvinnor som vill ta ut full ledighet är könsförädare och inte vet sitt eget bästa vilket ni feminister gör?

Eller är det så att ni inte klarar av att prata med varandra i ert förhållande?

.

varför hörde vi aldrig demonstrationer om att ni ville ha obligatorisk kvinlig värnplikt?

varför hör vi inte att ni strider för att mansjourer skall ha lika stora bidarg (på samma lösa vilkor som kvinnojourer)

varför har vi aldrig att ni strider för alla pappors rätt till delad vårdnad.

Jag hade gärna varit styrelseledamot i styrelsen på jobbet, men den kommer jag inte att få om jag inte kämpar och visar mig värdig den. Inget patriarkat eller könsdominans kommer att ge mig den.

Det är bara om jag visar mig tillräckligt duglig.

Ps, nuvarande styrelsechef är kvinna. Dock en politiker som är invald          

• Västjämtland

Ursäkta stavfelen, sitter på sambons bärbara och den är förbannat seg/lynnig

H

• Västjämtland

Nu polypond klev du ner dig!  Tyvärr.

Jag har redan släppt ett frislag för dig. men nu blir det allvar!

Svar kommer, men först måste jag hjälpa hantverkarna.  Men du kan förbereda dig på att försvara dig för att du dömmer ut värnplikten som en hink bajs. "Illa illa"

Snart säger du väl att du är för MP, och mot jakt och att du gillar SNF med?       

• Västjämtland

Märkligt att ett demokratiskt beslut kan anses vara dåligt?

Men det är ju typiskt för feminister, allt skall vara 50/50. Men inte om det är något som inte ger status!

Gärna kvotera in kvinnor i högstatus jobb och så. Men att kräva att det skulle kvoteras in 50% kvinnor i värnplikten Det är ju inte intressant!

Värnpliktens vara eller icke vara är ovesäntligt, utan säger du att det skall vara kvotering till högstatusjobb, då skall det vara det till det andra med! Det kan du inte komma ifrån hur mycket du än slingrar dig!

Fast feminister gillar ju selektiv demokrati. Dvs. bara när det ger dem fördelar.

För dem som inte vet vad det är för kvalificerad rappakalja som Eva Lundgren fantiserade ihop kan ni läsa om det här.
    http://www.pellebilling.se/2012/09/uppsala-universitet-anvander-slagen-dam-som-kurslitteratur-for-aklagare/

Och här kan ni se exempel på hur kvinnor får rabatt i statsfeminismens rättsväsende.
    http://maukonen.wordpress.com/2012/09/14/det-behovs-ingen-sarskild-straffrabatt-for-kvinnor/

Och nä du. Ikväll kommer dte en liten "sveda" på dina slingerbultar! Bäste "Polypond"

Och seriös debatt, det var inte jag som drog in "Avskräde" i ordväxlingen!

Du börjar närma dig Godwins lag tycker jag?

• Västjämtland

Har du gjort värnplikten?

Nyfiken, trots att detta är en total ickefråga!

Hur dåligt ett demokratiskt beslut än är, så skall du ändå följa det!

För det har du i demokratisk ordning själv bestämt.

H

• Västjämtland

Med andra ord vet du ingenting om vad alla tusentals unga som gjort värnplikten tycker?

Utom möjligen några rödvins-vänster-tyckare som övervintrar på något universitet någonstans.

Jag raljerar, jag vet. Men du vet inte, du bara antar att det inte är bra.

Jag vet eftersom jag jobbade med värnpliktiga i 15 år!

Visst fan har du rätt att jobba och vara politiskt aktiv för att ändra något du anser vara fel eller dåligt,  det är en rättighet som X antal miljoner svenskar varit villiga att ofra sig för.

Men det var ett demokratiskt beslut hur mycket du än slingrar dig från det!

Det kanske är så att jag anser att vi borde införa allmän värnplikt igen, men då så att enbart kvinnor gör värnplikten. (För att det skall vara "Rättvist"

Men nog om det. för det är inte relevant och jag berör det inte mer.

Skall man kvotera, (Eller som ni omskriver det) utöva positiv särbehandling. så skall det vara helt och hållet digitalt.

Alla kurser på universitet och så blir 50/50 vilket betyder att en "Jävla" massa tjejer tvingas bort från utbildningarna då platserna tar slut.  

De provade "positiv särbehandling" på vetrinärhögskolan" och då var det ju så så synd om de stackars tjejerna som blev utan platser för att "dumma killar" fick dem istället.

Varför skulle det då vara rättvist att kvotera in kvinnor i en styrelse? Att sitta i en styrelse är ingen rättighet.

Däremot har alla möjlighet att jobba för att få en plats i en styrelse. Eller hur? Det finns inga lagar som hindrar dig att göra det i detta landet.

Lika litet som det finns några lagar eller hinder för ungdomar i förorterna att plugga och bli läkare om de vill. Vill man inte och är "fes-lat" så kan man ju skylla på samhällets "strukturer" men det ända stället du har ett hinder är i dina tankar!

Jag tänker inte gå så långt som att göra några "syftningar till olika politiska genre" men det är märkligt vilket förakt feminismen har för demokrati när det går dem emot? Låter väldigt mycket "1984"

Ju mer du tjorvar och slingrar dig desto mindre trovärdig blir du.

Ströms bok om de feministiska myterna är ett bra exempel på när era teser möter fakta och ni förlorar "fett"

Du frågade om vi inte gör något själva. jo då  det gör vi!

Se bara Billings och ströms pubträff" där  AOA och vissa feminister störde mötet!

Se på hur det gick när papparätsgruperna hade möte och Feministerna engagerade delra ur EX, AFA att dokumentera och registrera deltagarna för att "kartlägga" motståndet.

Synd att FI tappade sina fina frontfigurer bara, De hade gjort bättre nytta om de stannat kvar där de var.

H

• Västjämtland

Mycket av den feministiska trosrörelsens grundvalar vilar ju på myten om att alla män misshandlar sina flickvänner.

Detta falsarium infördes av just denna Eva Lundgren via en uppdiktad och felaktig skrift (Slagen dam)

Denna ligger till grund för otaliga felakiga slutsatser som används för att "bevisa" det  patrialkala våldet.

Denna skrift har granskats vid uppsala universitet och bevisats var just "rapakalja"

Här har ni en beskrivning av den, och de konsekvenser den ger då den används för att sprida missandri i det svenska samhället.

http://aktivarum.wordpress.com/2011/12/13/vi-ser-feministiska-galen-dam-teorier-i-massmedia-igen/

H

• Västjämtland

Som sagt berör jag inte det ämnet något mer.

Här kommer några exempel på hur feminister (Högt aktade av statsfeminismen) uppträder och hanterar kritik.

http://www.pellebilling.se/2012/03/mycket-lyckad-pubtraff-i-gar-kvall/

http://genusnytt.wordpress.com/2012/03/06/feministisk-invasion-pa-jamstalldistisk-pubtraff/

http://alltatalla.com/stockholm/operation-dicken-kukmatning-med-par-strom

Och här är svaret på din fråga vad feminismen har att göra med AFA.

http://www.daddys-sverige.com/3/post/2012/05/hata-grna-men-se-till-att-ni-gr-det-korrekt.html

Hopas att du är nöjd med det svaret!

MVH

H  

• Västjämtland

Det är ju bra att ni inte förnekar er i allafall.

Det skall du ha erkännande för

MVH  H   

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!