Trekk skrev 2012-08-23 12:28:51 följande:
Jag jämför bara dina problem med andras problem, bla mina och då blir dina så ynkligt små.
Du tror att planeten Jord är skyldig dig ett friktionsfritt liv utan utmaningar eller ansträngingar från din sida.
Jag är svart och kan säga att du skulle inte klara av att vara det särskilt bra men jag tjuter inte, bara att gilla läget och göra det bästa. Ibland får man kämpa så enkelt är det. Men att höra svenska kvinnor tjuta i sina offerkoftor och dra krigshistorier vid lägerelden är föga imponerande.
Det är riktiga lyxproblem vi talar om här och märkligt nog är det fruktansvärt få som är missnöjda över att ha ett kön. Ja de finns konflikter mellan dem och utrymme för förbättring även här i Sverige men va fan, hur svårt är det att prioritera?
Ni skiter totalt i att invandrarkvinnor lever som andra klassens medborgare i ert land och det gör att er "kamp" ter sig ännu mer hycklande.
Hahah där kom den! "Du gör ju inget själv och vet ju inte vad jag gjort!"
Jag har gjort mycket men tänker inte nämna det pga att jag då riskerar att outa mig. Men jag har gått i frontlinjen mot hedersförtrycket på ett vis som du inte ens skulle våga att skämta om. Jag har levt under hot, men det har i slutändan varit värt det.
Du har inte gjort något riktigt eller viktigt för dessa 70 000 flickor. Det behöver du inte heller. Men förvänta dig inte sympatier för din icke-kamp i ett offentligt forum.
Varför ska du jämföra tortyr och mord med något i en tråd om kläder? Vore då inte ts man skitlöjlig som ens lägger tid på detta?
Jag förringar inte andras problem för att jag arbetar för det jag brinner för. Just nu skriver jag om detta. Det gör du med. Vad du gör i övrigt har jag ingen aning om. Att jag påstått att du inte gör något är inte sant. Däremot vet jag vad JAG gör, det gör inte du. Du har ingen aning, eftersom inte heller jag vill outa mig.
Jag är inte svart och vet inte hur det är, men jag har min beskärda del av utanförskap bland annat som hbt och poly. Jag sjunker inte så lågt att jag anser att en vit heteroman inte har all rätt att kämpa för det han tror på.
Andras problem blir inte större för det.
Det du kallar lyxproblem här har fått vänner till mig att utstå både glåpord, problem på jobbet, misshandel och våldtäkt. Du behöver inte bry dig om dem om du inte vill, men för mig är det viktigt och det kan du inte förringa hur mycket du än försöker.