Pompeia01 skrev 2012-08-24 10:09:27 följande:
Hade det varit ett stort problem att ha byxor när man har pung, så hade inte seden att män ska ha byxor uppstått nästan överallt på jorden. Hör du ofta män klaga på detta..?
Alltså, om man tittar på hur utvecklingen har gått mot allt manhaftigare kvinnor, så hade det kanske varit bättre om det aldrig blivit socialt accepterat med kvinnobyxor. För gränserna flyttas ju hela tiden. Det kallas "the slippery slope".
Trots att jag är emot invandring som företeelse, så kan jag med hjärtat och känslorna förstå de svenska män som hämtar en hustru åt sig i Asien. En söt, spenslig, trevlig och feminin tjej, som klär sig kvinnligt och är pysslig och barnkär. I stället för som många svenska kvinnor har blivit nu: stora och feta, GÅR som en karl och STÅR som en karl och SITTER som en karl i sina långbyxor med gylf och gymnastikskor och snaggat hår. Dominanta och aggressiva och högröstade...
Vad är det för fel med att kvinnor får vara kvinnor och män män - med tydliga skillnader i klädsel och uppträdande, så att de lättare känner igen varandra som det motsatta könet och kan tända på varandra..?
Jag säger inte att det är ett problem att ha byxor när man har pung, utan att kjol antagligen är bättre när det är varmt. I många varma länder har männen kjolliknande plagg också. Om du själv haft "stuffing" mellan benen någon gång, så kan du ha en hint om hur varmt det kan bli.
På vissa ställen i Afrika finner de det väldigt humoristiskt att kvinnor har byxor. Att kvinnor däremot blir allt manhaftigare tror jag du har svårt att hitta belägg för, då mycket faktiskt talar för ökade könsrollsklyftor. Framförallt konsumtionsmässigt.
Jag tänder inte på macohomän, så din idé om att vi skulle tända mera på varandra för att genusgränserna är större håller inte. Vi behöver få vara olika för att alla ska få chansen att vara sig själv och hitta någon (eller några) de vill vara med.