• Anonym

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

PolyPond skrev 2012-09-07 10:55:27 följande:
    För att det är fint och praktiskt.

Tja du får nog bara medhåll av tokfeministerna....
  • Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 20:31:12 följande:
    Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.
    Detta är ju troligen inte sant, men OM det är det då är din pojkvän min nya idol! F*n vad underbart gjort ! :D 
    Sen behöver han ju inte överdriva så det hela slutar med en onödig separation ... men jag kan bara inte låta bli att tycka att detta är humor ! 
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-07 11:07:56 följande:
    Jag behöver inte få medhåll för mitt språkbruk. Brukar du skicka ditt språk för utvärdering?
    Det behövs ju inte eftersom jag använder Svenska!
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-07 15:47:03 följande:
    Det gör jag också. Gissningsvis använder du även slang, svengelska och ett antal äldre och nyare lånord.

Stor skillnad på slang och hiite-på-ord!
  • Anonym
    Västjämtland skrev 2012-09-10 13:23:09 följande:
    Hela "hen"-frågan är ju bara en massa trams.

Visst kan det finnas trans-personer med förvirrad könsidentitet som är osäkra på var de är och inte vill bära någon stämpel. men det är ju ett medvetet beslut eller hur?

Att förneka en flicka eller pojke deras rätt till sin könidentitet med att kalla det för "Hen" är inte bara elakt, utan bara ett sätt för dig som osäker förälder att försöka göra dig själv viktig inför andra!

Du försöker bara skaffa PK-poäng inför andra feminister och du använder ditt barn som ett verktyg för att åstadkomma något som bara du vill och som inte ditt barn vill ha. "För du kommer aldrig att fråga barnet" om vad de vill eftersom du vill tvinga den till något du själv tror på.

Feminism och genusteori har inget med vetenskap eller jämnställdhet att gör, utan är bara en politisk ideolgi med inriktning att förstärka kvinnans redan nu överlägsna rättigheter i samhället.

H

• Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-10 14:20:16 följande:
    Så många fel i ett enda inlägg...
    Visst är det märkligt att alla inte tycker att det är fel. Det måste vara hemskt att vara så ensam om den teorin som du och TS har?
  • Anonym

TS: Fundera över VARFÖR, verkligen VARFÖR det stör dig att din partner går i klänning. Det är ett plagg. Problemet ligger hos dig. Kram

• Anonym

det är seriöst skadat att sätta på sin son en klänning din man gör helt rätt

• Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-10 14:32:42 följande:
    Vissa saker blir inte rätt för att någon  (eller hundra tusen) tycker så. Inlägget innehåller flera faktafel.
    Ni är INGA 100000! Tokfeminsterna i landet beräknas vara 0.2-0.4%
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-10 20:42:44 följande:
    Det var inte ens en tanke jag tänkte. Jag konstaterade blott att jag har kunskap i detta ämne.
    Ja, det beror ju på att din man är transa!
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!