Inlägg från: PolyPond |Visa alla inlägg
  • PolyPond

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Janice01 skrev 2012-08-28 14:18:25 följande:
    Varför använder du då inte ordet "den" eller bara "mitt barn" som är korrekt svenska????
    Det är ett praktiskt ord och det är roligt att vara med och förändra. Polyamori är ett annat svenskt ord som jag varit med och "använt in" i språket.
  • PolyPond
    Anonym (hOn) skrev 2012-08-28 14:19:04 följande:
    Ligger den före mars eller efter venus?
    Tänka sig att den ligger mitt emellan Skrattande
  • PolyPond
    Trekk skrev 2012-08-28 14:17:57 följande:
    Den som går i tidgerdräkt till skollan får betala ett socialt pris för det och få är de som kommer undan med det.
    Det valet har man rätt att göra om så önskas. Det man förlorar på ett ställe kan man vinna på ett annat. Jag tycker du underskattar barns förmåga att tänka.
  • PolyPond
    Trekk skrev 2012-08-28 15:02:04 följande:
    Det är binärt i princip alla fall vad gäller fysiologi och det är bara kulturmarxistiskt nonsens att kön inte finns utan är påhittade av dumma dumma dummmma vita män

Anarki är inte kärlek. Att låta barn spela fotboll på vägen är inte att respektera deras frihet. Att låta barnet köra ner en gaffel i brödrosten är inte att respektera barnets rätt att ibland göra fel.
    Att låta en pojke klä sig som en transa i lågstadiet är inte att respektera barnet någonstans, det är att totalt skita i dess välmående och tillämpa socialdarwinism/naturligt urval. Låt ungen bli söndermobbad för all del, bara de starkaste barnen ska få vara kvar
    Jag håller inte med dig om att det är "princip binärt". Kön är en glidande skala med ytterligheter, precis som skalan mellan hetero- och homosexualitet, fast med ännu fler parametrar.

Jag har inte nämnt anarki med en stavelse och strävar inte därefter. Däremot gillar jag personlig frihet och är sannolikt lite mindre intresserad av vad andra anser om mig än genomsnittet. Det är långt mycket värre att bli mobbad när man försöker passa in än när man inte gör det, är min erfarenhet.

Att köra en gaffel i brödrosten är farligt, att sitta på bordet är inte det. Att gå i tigerdräkt i skolan kan ge gliringar och det kan man få bli medveten om, men sedan får man ändå göra det valet. Med det sagt så förstår du att jag hellre skulle haft mig än dig som förälder. Men det är ingen idé att vi diskuterar detta vidare, för vi kommer inte att nå varandra. Och mina barn kommer sannolikt inte tycka transor är särskilt konstiga.
  • PolyPond
    Trekk skrev 2012-08-28 15:44:05 följande:
    Nej det är det inte, varför envisas med detta nonsens. De flesta är heterosexuella, vissa är bi och vissa är homo.
    Det är inte en skala som börjar med hetero på 1 och homo på 100 och att vi alla är mellan 1 och 100.
    Det har inget att göra med vad varken du eller jag tycker utan att faktum som inte tar hänsyn till våra åsikter om det.

Du har beskrivit vad anarki är även om du inte använde det ordet.

Att sitta på bordet är socialt farligt.
    Sitter man på bordet som enda barn blir man utstött socialt och får skäll av både andra barn och vuxna då man inte följer de sociala koderna. Inte får du som vuxen nått jobb heller om du klär dig i kjol som karl eller sitter på bord när andra sitter på stolar.

Att dina barn inte tycker att transor är konstiga kan jag absolut tro, men att de blir mobbade om du låter dem klä sig som transor kan du räkna med 
    För att det ÄR sant. Att du sedan inte vill tro det är en helt annan sak. Jag orkar inte gå in på det här närmare just nu, men jag rätt insatt i detta och är säker på vad jag talar om.

Om det är anarki jag har beskrivit, vilket mina anarkistiska bekanta inte alls skulle hålla med om, så står jag för det. Vi kan inte komma ifrån att de människor som stöter ut i det samhälle du beskriver är barn av det samhälle du lär ut. Det går att ändra på och enligt mig är det ditt förbannade ansvar att göra så, istället för att lägga ved på elden. Glöm aldrig att det är ditt fel om dina barn mobbar mina - inte tvärtom! Mina får lära sig respekt för andra människor och deras olikheter.
    Om du kan det minsta om barnpsykologi så vet du också hur pass anpassningsbara de är i olika situationer. De lär sig snabbt att man får tio sockerbitar i teet hemma hos mormor, men att det inte går för sig hemmavid. Detsamma gäller stolar och allting annat.

• PolyPond
    Janice01 skrev 2012-08-29 08:39:45 följande:
    Visst är det ett roligt ord om man nu tillhör tokfeminismen och vill provocera alla soom inte tänker som dom!
    Annars är det lättare att använda ett "praktist" ord som alla förstår....
    Jag är inte det minsta intresserad av att provocera. Förnya är däremot kul. Och nu känner i  princip alla till ordet hen, tack vare att somliga irriterar sig så. Bra jobbat! Skrattande

I övrigt vore det trevligt om du inte förstörde denna tråd till ytterligare en hen-debatt och lät dem hålla hus i sina egna istället?
  • PolyPond
    Janice01 skrev 2012-08-29 09:13:56 följande:
    "Vissa stör sejj"...Du om du hade varit lite mera vaken hade du vetat att så gott som alla stör sej på det jävla ordet!

Vadå förstör tråden? Det handlar om feminism och vissa tokfeminsistiska saker förtar inte det andra.....
    De gjorde många med snippa också.
    Det finns hundratals trådar om hen på forumet. Lek där!
  • PolyPond
    Veronicka skrev 2012-08-29 09:22:05 följande:
    Polypond. Byt till en av dom diskutionerna då om du i te kan acceptera att hon är här och skriver ;)
    Det är bra om man försöker hålla sig något så när till ämnet och inte diskuterar allt i alla trådar. Det ingår även i forumpolicyn.
  • PolyPond
    Janice01 skrev 2012-08-29 09:46:20 följande:
    Och dom gör det fortfarande....Snippa är ett ord som kan användas till små barn, gör du det till vuxna också?
    Gå dit och trolla där själv om du vågar....

Tillbaka till ämnet. Menar du på allvar att du trpr att det är föräldrarnas fel om dit barn mobbas för att din son går klädd som en transvestit på dagis? Då vet du inte hur barn fungerar....
    Jag skriver redan i en aktiv hen-diskussion. Troll är jag inte så förtjust i dock.

Eftersom jag både arbetat med barn och känner till mobbning från egen erfarenhet, så har jag rätt bra koll på hur det fungerar. Självklart kommer idéer om vad som är okej och inte att ha på sig från vuxenvärlden ursprungligen. Det är vi vuxna som har ansvar för att barnen inte gör sådana värderingar.
  • PolyPond
    Veronicka skrev 2012-08-29 09:56:14 följande:
    Så vitt jag kan se har ingen avvikigt från ämnet.
    Moderatorerna är garanterat av annan uppfattning.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!