Trekk skrev 2012-08-28 15:44:05 följande:
Nej det är det inte, varför envisas med detta nonsens. De flesta är heterosexuella, vissa är bi och vissa är homo.
Det är inte en skala som börjar med hetero på 1 och homo på 100 och att vi alla är mellan 1 och 100.
Det har inget att göra med vad varken du eller jag tycker utan att faktum som inte tar hänsyn till våra åsikter om det.
Du har beskrivit vad anarki är även om du inte använde det ordet.
Att sitta på bordet är socialt farligt.
Sitter man på bordet som enda barn blir man utstött socialt och får skäll av både andra barn och vuxna då man inte följer de sociala koderna. Inte får du som vuxen nått jobb heller om du klär dig i kjol som karl eller sitter på bord när andra sitter på stolar.
Att dina barn inte tycker att transor är konstiga kan jag absolut tro, men att de blir mobbade om du låter dem klä sig som transor kan du räkna med
För att det ÄR sant. Att du sedan inte vill tro det är en helt annan sak. Jag orkar inte gå in på det här närmare just nu, men jag rätt insatt i detta och är säker på vad jag talar om.
Om det är anarki jag har beskrivit, vilket mina anarkistiska bekanta inte alls skulle hålla med om, så står jag för det. Vi kan inte komma ifrån att de människor som stöter ut i det samhälle du beskriver är barn av det samhälle du lär ut. Det går att ändra på och enligt mig är det ditt förbannade ansvar att göra så, istället för att lägga ved på elden.
Glöm aldrig att det är ditt fel om dina barn mobbar mina - inte tvärtom! Mina får lära sig respekt för andra människor och deras olikheter.
Om du kan det minsta om barnpsykologi så vet du också hur pass anpassningsbara de är i olika situationer. De lär sig snabbt att man får tio sockerbitar i teet hemma hos mormor, men att det inte går för sig hemmavid. Detsamma gäller stolar och allting annat.