• Hormonbollen

    Någon som har provat bäckenbottenbedövning?

    Är det någon som gått igenom en förlossning utan bäckenbottenbedövning och en förlossning med. Är nyfiken på om den verkligen ger någon sorts smärtlindring när huvudet kommer ut? Kände ni någon skillnad mellan förlossningarna?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Någon som har provat bäckenbottenbedövning?
  • Hormonbollen

    jaså? jag har bara hört att dom inte vill använda det på förstföderskor helst pga att krystreflexerna försämras

  • Smultronsnask

    Jag använde all bedövning när jag skulle få mitt första barn, men tyckte inte bäckenbottsbedövningen gav den smärtlindring jag ville ha.Och kanske stämmer att de endast tar de om man ska klippas eller få sugklocka.Jag fick använda sugklocka så.

  • thebigmamma

    Jag ska få det nu på min andra förlossning för att de ska kunna styra mer när bebisen kommer ut så att jag inte ska spricka helt igen. Ska bli spännande

  • skorpan80

    Hej!

    Jag hade det på min första förlossning och tyckte det var jättebra. Upplevde att jag faktiskt kunde slappna av lite och hämta kraft precis i slutskedet. Hade gärna haft det med andra barnet med men då gick allt så fort att det inte hans med. Enligt min barnmorska så är det bara de lite äldre barnmorskorna som kan lägga en bäckenbottenbedövning. Hon trodde inte att det lärdes ut på samma sätt som förr. Så vill du ha en sådan bedövning kan det nog vara bra om du sagt till innan.  

  • Zirap

    Jag fick det vid min första förlossning eftersom det var det enda som hans med. Tyckte verkligen om den, men det är klart att ont gjorde det ändå. Vid min andra förlossning hann jag inte ens få den och det tycker jag var jättetråkigt. Hade verkligen velat ha den! Nu behövde jag inte sy efter min andra förlossning, men efter min första fick jag sy 2 stygn och då kändes det praktiskt och behagligt att redan vara bedövad till viss del.

Svar på tråden Någon som har provat bäckenbottenbedövning?