Känna befruktningen?
Hej! Kan man känna när man blir befruktad? Jag har nämligen ägglossning... Och i söndags hade vi sex. Nu har har jag jätteont, som mensvärk eller molande värk i tjejmagen. Vad tror ni? :)
Hej! Kan man känna när man blir befruktad? Jag har nämligen ägglossning... Och i söndags hade vi sex. Nu har har jag jätteont, som mensvärk eller molande värk i tjejmagen. Vad tror ni? :)
Nej du känner inte befruktningen när den görs,den svävar ju fritt och fäster gör inte ägget förrän drygt en vecka efter äl.
Låter som vanligt älvärk.
Nej jag tror inte det. Men det finns ju de som tror det.
Nej, fäster vet jag att det inte görs efter någon vecka :) Men jag brukar aldrig ha ont vid ägglossning
Men hur skulle man känna befruktningen? Det är ju så superdupersmå saker vi pratar om.. Som inte ens är fäst vid kroppen?
Jag är helt övertygad om att jag kände den. Brukar vara jätteskeptisk till de som säger det men jag är helt övertygad. En dag så hade jag ont i livmodern på ett sätt som jag aldrig haft förut och googlade för att se om jag kanske skulle kontakta sjukvårdsupplysningen och fick då träffar att det kunde kännas så som jag kände när ägget fäste (eller vad det nu är man känner, är egentligen ganska ointresserad av allt som har med graviditet att göra). La i alla fall datumet på minnet och det stämde också bra med vad bm sa när jag gjorde ultraljudet. Och jag gick verkligen inte och kände efter och letade någonting, trodde det skulle ta längre tid innan jag blev gravid så jag hade inte en tanke på att det kunde vara något graviditetsrelaterat som jag kände.
Jag har också med båda barnen vid samlagen sagt att nu blev jag gravid. Det kändes annorlunda och går inte att beskriva.
Har en vän som säger att hon kände vid samlaget att hon blev gravid, har försökt få klarhet i exakt vad och hur det kändes, men hon kan inte förklara det.
Det är bara skitsnack eller hjärnan som spelar ett spratt om man tror man känner att man blev gravid. Nu råkade det inträffa just nu gången du tänkte så, men kunde lika gärna inte ha inträffat. Det är helt jävla omöjligt att känna av en befruktning.
När ägget fäster är en helt annan sak!
Kände ingenting av att jag blev berfuktad. Men när mensen skulle komma hade jag mensvärk och trodde att mensen skulle komma vilken dag som helst men den kom ju inte eftersom jag var gravid. Min sk mensvärk var tyngdkänsla i tjejmagen som blev utav att blodtillförseln ökade just i livmodern när ägget fäste.