• beccagranen

dubbelsäng istället för soffa?

Går vardagsrummet att avgränsa med rumsavdelare. Så kanske ni kan ha både en säng till er samt en soffa/vardagsrums hörna? Annars tycker jag bäddsoffa låter bättre, finns billiga på jysk och blocket.

• beccagranen
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 17:34:34 följande:

vi har inte råd att köpa någon ny soffa just nu. inte heller råd att få en ny soffa gratis om vi måste hämta den då vi måste hyra släp. om nån månad så går någ båda sakerna :D

Vi kan inte heller dela av vardagsrummet. det är för litet och för dåligt planerat

Ja då är det lite lurigare.. men är det så akut att det måste ske denna månaden? Är dotter såpass gammal att hon är i behov av eget utrymme just nu? Eller kan hon ha en hörna i ert sovrum som hon kan vara i under dagarna men sova i samma rum som syskonen?
  • beccagranen
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 17:42:38 följande:

japp. men har man inte mycket pengar kan man inte köpa en stor villa

detta har nog behövt ett bra tag men vi har inte tagit tag i det då det är lite strul med att herrn i huset måste sova på dagen då han jobbar natt ibland. hon är 9år.   
    Hur kommer det fungera om han måste få sova under dagen? Hur har ni tänkt er att tre barn ska leva i ett rum, med tanke på att ni köpt en 3 rums bostad.. ni har ju ändå haft drygt 10år på er innan ni kom till denna punkt. Att ställa ut sängen i vardagsrummet kan vara en bra lösning just nu, om det inte stör mannen om han arbetat natt. Men sen har du två barn till som kommer vilja ha egna rum, och ni kommer säkert till en punkt där ni vill ha ett eget utrymme, eller iaf ha ett riktigt vardagsrum som är inbjudande för både er och ev. gäster. Känns som en väldigt kortsiktig lösning och noll planering inför framtiden, särskilt om man inte har ekonomiskt utrymme på ett par hundringar.
  • beccagranen
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 18:00:26 följande:

så vårt liv såg ut så här för tio- årsen? och kommer se ut så här om några år? just denna månad kan jag inte lägga ut några hudralappar. men det är ju inte det jag undra över. det jag fråga om var om jag kunde ha en dubbelsäng i vardagsrummet och inget annat.
    Jag vet inte hur det såg ut för er, men uppenbarligen så kan det inte vart i planeringen att skaffa tre barn till världen, ha en för liten bostad och ingen ekonomiskt utrymme/buffert. Men för att svara på din fråga från början, ja självklart kan man ha en säng i vardagsrummet, ha den i hallen eller köket med för den delen.. om det får plats. Det är ju ert hem och ni som ska trivas med det, så varför fråga andra?
Svar på tråden dubbelsäng istället för soffa?