• Anonym (trångbodd)

dubbelsäng istället för soffa?

Hej. Vi har ett problem. Har tre barn och bor på 74kvm och tre rum och kök. Vi vuxna delar på ett rum. de tre barnen delar på ett rum. de är osams hela tiden. i Det stora rummet har vi soffa, tv-möbel o lite till. köket är et kök och hallen är lten. Finns ingen klädkammare :(. Den äldsta börjar gå mig på nerverna då h*n bråkar med sina syskona och är i stort behov av eget rum. Kan man kasta soffan (det behövs) ställa in dubbelsängen i stora rummet o låta henne få ett egetrum? ,

• Svar på tråden dubbelsäng istället för soffa?
  • Anonym (trångbodd)

bäddsoffa vore det optimala men det har vi dock inte råd med just nu.

• beccagranen

Går vardagsrummet att avgränsa med rumsavdelare. Så kanske ni kan ha både en säng till er samt en soffa/vardagsrums hörna? Annars tycker jag bäddsoffa låter bättre, finns billiga på jysk och blocket.

• Lattjo

Jag skulle lätt göra så. Försök att spara undan pengar till en bäddsoffa om ni har möjlighet till det. Men så länge skulle jag absolut ha sängen i vardagsrummet, det underlättar ju för alla :)

• Nyfiken gul

är du med på Facebook finns det många köp/sälj och skänka-bort-sidor du kan kolla på.

självklart kan det  vara dags att ge det äldre barnet eget rum, bäddsoffa är bara EN av ideerna.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Hannah76
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 17:24:20 följande:
    bäddsoffa vore det optimala men det har vi dock inte råd med just nu.
    Kolla på blocket =)

En soffa kan ju vara bra att ha. Det går inte att få rum med både soffa o säng? Eller finns det möjlighet att ha en sån familjeloftsäng?
  • Anonym

Att bara ha vardagsrummet med en säng som sovrum för henne låter knasigt också... då kommer ni bara ha köket att vara i ..det kommer förmodligen bli strider. Gå ut här sover jag bla bla bla, kanske?

• Anonym

Eller så söker ni en större lägenhet? En eloge till er alltså. 5 personer i en 3a är inte dåligt och med bråkande ungar!

• Anonym (trångbodd)
    beccagranen skrev 2012-08-23 17:27:21 följande:
    Går vardagsrummet att avgränsa med rumsavdelare. Så kanske ni kan ha både en säng till er samt en soffa/vardagsrums hörna? Annars tycker jag bäddsoffa låter bättre, finns billiga på jysk och blocket.

vi har inte råd att köpa någon ny soffa just nu. inte heller råd att få en ny soffa gratis om vi måste hämta den då vi måste hyra släp. om nån månad så går någ båda sakerna :D

Vi kan inte heller dela av vardagsrummet. det är för litet och för dåligt planerat

• Anonym

Det är riktigt nice att sitta i dubbelsäng framför tvn! Skaffa bara rejält stora och sköna kuddar att ha bakom ryggen.

Svar på tråden dubbelsäng istället för soffa?