• Anonym

dubbelsäng istället för soffa?

Att bara ha vardagsrummet med en säng som sovrum för henne låter knasigt också... då kommer ni bara ha köket att vara i ..det kommer förmodligen bli strider. Gå ut här sover jag bla bla bla, kanske?

• Anonym

Eller så söker ni en större lägenhet? En eloge till er alltså. 5 personer i en 3a är inte dåligt och med bråkande ungar!

• Anonym

Det är riktigt nice att sitta i dubbelsäng framför tvn! Skaffa bara rejält stora och sköna kuddar att ha bakom ryggen.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-23 17:34:58 följande:
    Det är riktigt nice att sitta i dubbelsäng framför tvn! Skaffa bara rejält stora och sköna kuddar att ha bakom ryggen.
    men tror du att äldstingen kommer vilja ha hela familjen i sin säng när dom ska kolla på tv? Hmmm... Tonåringar?
  • Anonym
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 17:37:20 följande:

nja. Bor i villa.
    Bor i en villa men har bara 3 rum? Liten villa Cool
  • Anonym
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 17:38:34 följande:

alltså vi föräldrar ska ha vår dubbelsäng i vardagsrummet och h*n tar "vårt" rum
    Okej då förstår jag
  • Anonym

nu bor jag iofs ensamen men jag valde och slänga ut soffan och skaffa dubbelsäng i min lilla etta.. Det är himelskt och kunna slappa i sängen och tycker det är en bra ide för er och så slipper ni mycket tjafs..
    Skit i vad alla andra säger och kör på vad som är bäst för er .. Ingen ide är dålig :) 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-23 17:39:01 följande:
    Bor i en villa men har bara 3 rum? Liten villa Cool
    En villa på 74km typ som våran 3a (lägenhet)
  • Anonym
    Nyfiken gul skrev 2012-08-23 17:40:27 följande:
    borra i taket och sätt upp en vanlig gardinstång rätt upp i taket och fäst ett draperi - gratis och enkel rumsavdelare.

har ni för tillfället inte råd att kasta/köpa/hämta möbler så får ni tills vidare gilla läget tills ni har råd att hitta på någon lösning - eller så får ni trixa med dom möbler som redan nu finns tills ni har råd att hitta på annat.

tycker ts lösning är toppen.. att ta ut dubbelsängen så älsta får eget rum..
  • Anonym
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 17:42:38 följande:

japp. men har man inte mycket pengar kan man inte köpa en stor villa

detta har nog behövt ett bra tag men vi har inte tagit tag i det då det är lite strul med att herrn i huset måste sova på dagen då han jobbar natt ibland. hon är 9år.   
    Men köpa en 4a då? (lägenhet)
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-23 17:43:23 följande:
    Men köpa en 4a då? (lägenhet)
    (HYRA)
  • Anonym
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 17:46:26 följande:

för vilka pengar? en fyra är ändå förlitet och vi vill inte bo i lägenhet. frågan var Kan man ha en dubbelsäg i vardagsrummet istället för soffa. Hade vi kunnat flytta till större som vi vill bo så hade vi ju inte haft problemet?
    Skrev hyra under. Man kan inte alltid få som man vill tyvärr. Men en 4a är ju större än en 3a i alla fall Skrattande Man kan ju hitta en 4a för minst 6000kr/månaden tror jag.
  • Anonym

Snart blir barnen tonåringar också. Grattis säger jag då ^^,

• Anonym
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 18:00:26 följande:

så vårt liv såg ut så här för tio- årsen? och kommer se ut så här om några år? just denna månad kan jag inte lägga ut några hudralappar. men det är ju inte det jag undra över. det jag fråga om var om jag kunde ha en dubbelsäng i vardagsrummet och inget annat.
    Varför fråga på FL då, det bestämmer du väll själv? Om någon på FL säger " nej du, det kan du inte ha"  har du inte det då?Cool
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-23 17:36:52 följande:
    men tror du att äldstingen kommer vilja ha hela familjen i sin säng när dom ska kolla på tv? Hmmm... Tonåringar?
    *facepalm*
  • Anonym
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 18:07:53 följande:

antagligen för att jag är trög i huvudet. Ville ha åsikter om vad folktycker om dubbelsäng i vardagsrummet
    Nej det är du inte. Då ska jag svara på din fråga. Jag tycker inte att det skulle se så charmerande ut med en dubbelsäng i vardagsrummet. DOCK hade det gått om man skärmade av det som sagt. och hade en soffa också med bord också vidare men det hade ni inte plats för. Så nej jag tycker inte det skulle se bra ut. Ett vardagsrum är ju inget sov rum egentligen. Men vad ska man göra i ett sådant läge.
Svar på tråden dubbelsäng istället för soffa?