Inlägg från: Anonym (trångbodd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trångbodd)

dubbelsäng istället för soffa?

Hej. Vi har ett problem. Har tre barn och bor på 74kvm och tre rum och kök. Vi vuxna delar på ett rum. de tre barnen delar på ett rum. de är osams hela tiden. i Det stora rummet har vi soffa, tv-möbel o lite till. köket är et kök och hallen är lten. Finns ingen klädkammare :(. Den äldsta börjar gå mig på nerverna då h*n bråkar med sina syskona och är i stort behov av eget rum. Kan man kasta soffan (det behövs) ställa in dubbelsängen i stora rummet o låta henne få ett egetrum? ,

• Svar på tråden dubbelsäng istället för soffa?
  • Anonym (trångbodd)

bäddsoffa vore det optimala men det har vi dock inte råd med just nu.

• Anonym (trångbodd)
    beccagranen skrev 2012-08-23 17:27:21 följande:
    Går vardagsrummet att avgränsa med rumsavdelare. Så kanske ni kan ha både en säng till er samt en soffa/vardagsrums hörna? Annars tycker jag bäddsoffa låter bättre, finns billiga på jysk och blocket.

vi har inte råd att köpa någon ny soffa just nu. inte heller råd att få en ny soffa gratis om vi måste hämta den då vi måste hyra släp. om nån månad så går någ båda sakerna :D

Vi kan inte heller dela av vardagsrummet. det är för litet och för dåligt planerat

• Anonym (trångbodd)
    Anonym skrev 2012-08-23 17:32:37 följande:
    Eller så söker ni en större lägenhet? En eloge till er alltså. 5 personer i en 3a är inte dåligt och med bråkande ungar!

nja. Bor i villa.
  • Anonym (trångbodd)
    Anonym skrev 2012-08-23 17:36:52 följande:
    men tror du att äldstingen kommer vilja ha hela familjen i sin säng när dom ska kolla på tv? Hmmm... Tonåringar?

alltså vi föräldrar ska ha vår dubbelsäng i vardagsrummet och h*n tar "vårt" rum
  • Anonym (trångbodd)
    Anonym skrev 2012-08-23 17:40:02 följande:
    En villa på 74km typ som våran 3a (lägenhet)

japp. men har man inte mycket pengar kan man inte köpa en stor villa

detta har nog behövt ett bra tag men vi har inte tagit tag i det då det är lite strul med att herrn i huset måste sova på dagen då han jobbar natt ibland. hon är 9år.   
  • Anonym (trångbodd)
    Anonym skrev 2012-08-23 17:43:23 följande:
    Men köpa en 4a då? (lägenhet)

för vilka pengar? en fyra är ändå förlitet och vi vill inte bo i lägenhet. frågan var Kan man ha en dubbelsäg i vardagsrummet istället för soffa. Hade vi kunnat flytta till större som vi vill bo så hade vi ju inte haft problemet?
  • Anonym (trångbodd)
    Nyfiken gul skrev 2012-08-23 17:45:18 följande:
    jag menar att rumsavdelare kan behövas om vardagsrummet ändå ska tjäna som vardagsrum OCH sovrum. 

ett enkelt draperi löser det mest akuta behovet på det planet om andra i familjen behöver vistas där och nån kanske vill ligga o läsa eller ta en lur. 

men det är ett litet vardagsrum. blir nog mest knasigt. do det ej går o få in soffa och säng samtidigt
  • Anonym (trångbodd)
    beccagranen skrev 2012-08-23 17:47:56 följande:
    Hur kommer det fungera om han måste få sova under dagen? Hur har ni tänkt er att tre barn ska leva i ett rum, med tanke på att ni köpt en 3 rums bostad.. ni har ju ändå haft drygt 10år på er innan ni kom till denna punkt. Att ställa ut sängen i vardagsrummet kan vara en bra lösning just nu, om det inte stör mannen om han arbetat natt. Men sen har du två barn till som kommer vilja ha egna rum, och ni kommer säkert till en punkt där ni vill ha ett eget utrymme, eller iaf ha ett riktigt vardagsrum som är inbjudande för både er och ev. gäster. Känns som en väldigt kortsiktig lösning och noll planering inför framtiden, särskilt om man inte har ekonomiskt utrymme på ett par hundringar.

så vårt liv såg ut så här för tio- årsen? och kommer se ut så här om några år? just denna månad kan jag inte lägga ut några hudralappar. men det är ju inte det jag undra över. det jag fråga om var om jag kunde ha en dubbelsäng i vardagsrummet och inget annat.
  • Anonym (trångbodd)
    Anonym skrev 2012-08-23 18:04:41 följande:
    Varför fråga på FL då, det bestämmer du väll själv? Om någon på FL säger " nej du, det kan du inte ha"  har du inte det då?Cool

antagligen för att jag är trög i huvudet. Ville ha åsikter om vad folktycker om dubbelsäng i vardagsrummet
Svar på tråden dubbelsäng istället för soffa?