• Anonym (trångbodd)

dubbelsäng istället för soffa?

Hej. Vi har ett problem. Har tre barn och bor på 74kvm och tre rum och kök. Vi vuxna delar på ett rum. de tre barnen delar på ett rum. de är osams hela tiden. i Det stora rummet har vi soffa, tv-möbel o lite till. köket är et kök och hallen är lten. Finns ingen klädkammare :(. Den äldsta börjar gå mig på nerverna då h*n bråkar med sina syskona och är i stort behov av eget rum. Kan man kasta soffan (det behövs) ställa in dubbelsängen i stora rummet o låta henne få ett egetrum? ,

• Svar på tråden dubbelsäng istället för soffa?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-23 17:34:58 följande:
    Det är riktigt nice att sitta i dubbelsäng framför tvn! Skaffa bara rejält stora och sköna kuddar att ha bakom ryggen.
    men tror du att äldstingen kommer vilja ha hela familjen i sin säng när dom ska kolla på tv? Hmmm... Tonåringar?
  • Anonym (trångbodd)
    Anonym skrev 2012-08-23 17:32:37 följande:
    Eller så söker ni en större lägenhet? En eloge till er alltså. 5 personer i en 3a är inte dåligt och med bråkande ungar!

nja. Bor i villa.
  • Anonym (trångbodd)
    Anonym skrev 2012-08-23 17:36:52 följande:
    men tror du att äldstingen kommer vilja ha hela familjen i sin säng när dom ska kolla på tv? Hmmm... Tonåringar?

alltså vi föräldrar ska ha vår dubbelsäng i vardagsrummet och h*n tar "vårt" rum
  • beccagranen
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 17:34:34 följande:

vi har inte råd att köpa någon ny soffa just nu. inte heller råd att få en ny soffa gratis om vi måste hämta den då vi måste hyra släp. om nån månad så går någ båda sakerna :D

Vi kan inte heller dela av vardagsrummet. det är för litet och för dåligt planerat

Ja då är det lite lurigare.. men är det så akut att det måste ske denna månaden? Är dotter såpass gammal att hon är i behov av eget utrymme just nu? Eller kan hon ha en hörna i ert sovrum som hon kan vara i under dagarna men sova i samma rum som syskonen?
  • Anonym
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 17:37:20 följande:

nja. Bor i villa.
    Bor i en villa men har bara 3 rum? Liten villa Cool
  • Anonym
    Anonym (trångbodd) skrev 2012-08-23 17:38:34 följande:

alltså vi föräldrar ska ha vår dubbelsäng i vardagsrummet och h*n tar "vårt" rum
    Okej då förstår jag
  • Anonym

nu bor jag iofs ensamen men jag valde och slänga ut soffan och skaffa dubbelsäng i min lilla etta.. Det är himelskt och kunna slappa i sängen och tycker det är en bra ide för er och så slipper ni mycket tjafs..
    Skit i vad alla andra säger och kör på vad som är bäst för er .. Ingen ide är dålig :) 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-23 17:39:01 följande:
    Bor i en villa men har bara 3 rum? Liten villa Cool
    En villa på 74km typ som våran 3a (lägenhet)
  • Nyfiken gul

borra i taket och sätt upp en vanlig gardinstång rätt upp i taket och fäst ett draperi - gratis och enkel rumsavdelare.

har ni för tillfället inte råd att kasta/köpa/hämta möbler så får ni tills vidare gilla läget tills ni har råd att hitta på någon lösning - eller så får ni trixa med dom möbler som redan nu finns tills ni har råd att hitta på annat.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden dubbelsäng istället för soffa?