viktorjohan skrev 2016-04-06 16:56:20 följande:
Det var en fast kamera. Böterna var på 1500 kr har jag för mig. Åkte fast för fortkörning två veckor tidigare också. Fast då var det en civil polisbil som mätte upp min hastighet. Så nu får jag verkligen undvika nya fortkörningar i ett par år. Annars riskerar jag körkortet. Men jag tycker jag varit klantig och får därför stå mitt kast. Jag kör normalt inte för fort. Har kört mycket bil i över 30 år och åkt på fortkörning en gång innan dessa två på två veckor.
Okej men jag blir inte klok på allt jag läser här.. För enligt vissa så ska man få en rätt så snabb bot på mobila fartkameror, den skall komma inom ca: 10 dagar.... Sen tar det normalt sett längre tid innan man får en bot på fasta fartkameror.... Men har verkligen ingen aning.... Tänker ju såhär att, mobila fartkameror tas hem vid dagens slut och tittas igenom...? Då borde det teoretiskt sätt gå ut med informationen fortare.....? Lr kan det ta månader även där?
Skönt att det ändå gått bra för dig.... Har nog slitit allt mitt hår snart. Är så jävla orolig..... skitjobbigt att inte veta vad det var jag såg? :/