Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!

Men vad åt dom då om du inte ammade?

• viseversa
    Rocket Mania skrev 2012-08-24 19:14:25 följande:
    Måste varit mjölkfri ersättning. Nutramigen tex
    ja det är just det jag undrar. Ts vad åt dina spädbarn?
  • viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:17:41 följande:
    Intressant teori. 
    Fruktsallad går också bra! Det är ju så hemskt och onyttigt det med!
    Hm... Hoppas kan man ju alltid!
    Ja, förlåt! Var inte meningen att överdriva så sjukt mycket och dra till med ett "trevlig helg" efter åt, jag håller med! Ha en otrevlig helg får jag väl säga.
    Men du vet väl vad vi veganer lever på? "Djurens mat", så jag antar att det är gräs och så. Sen är ju mitt andra namn "kanin", så kanske lite foder och morötter går ner också!
    nej jag är seriöst nyfiken på vad du gav dina spädbarn att äta? varför kan du inte svara utan att vara ironisk??
  • viseversa
    cosinus skrev 2012-08-24 19:18:49 följande:
    Av ren nyfikenhet vad gav du barnet för ersättning, de allra flesta innehåller ju mjölk även de för mjölkallergiker även om mjölkproteinet där är sönderslaget för att inte orsaka allergi (typ nutramigen och profylac). Sen finns det ju för all del några andra som inte innehåller mjölk alls men är de helt veganska och får du dessa på recept eller måste du stå för kostnaden själv för det är ju definitivt inga billiga saker.
  • viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:20:13 följande:
    Okej, skall sluta troll för din skull. Nutrami-någonting hette det. Var några år sedan min dotter var spädbarn så jag har inte lagt namnet på minnet.
    Okej men fick du det på recept eller? För det är ju SJUKT dyrt om man inte har det på recept! Btw så smakar det skit så det är inte säkert din son kommer vilja äta det. hur gör du då?

En nyfiken fråga till. Ammar du inte bara frö att det är mjölk eller för att du inte kan/har lust? 
  • viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:20:13 följande:
    Okej, skall sluta troll för din skull. Nutrami-någonting hette det. Var några år sedan min dotter var spädbarn så jag har inte lagt namnet på minnet.
    Btw så innehåller nutramigen mjök=)
  • viseversa
    Kattdamen skrev 2012-08-24 19:23:48 följande:
    Vad gör du om ditt barn någonsin vill äta kött?
    Som vuxen kan hon/han bestämma själv utan att ts har någon talan i saken. 
  • viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:22:28 följande:
    Jag vet! Jag skall ge min 4-åring en egen iPhone, så kan hon ha det numret inmatat? Vad tror du om den idén?!
    Oj, har det redan gått tio minuter? Tiden går fort när man har roligt tydligen!
    Jag? Varför skulle jag vara upprörd denna vackra fredag? Jag blir aldrig upprörd, jag tar ett djupt andetag och går vidare! Hur mår du själv?
    men roligt? Du har ju inte fått några påhopp ännu. men du kanske är väldigt lättroad?
  • viseversa
    Ejin skrev 2012-08-24 19:27:17 följande:
    nutramigen är väll komjlksbaserat... bara proteinerna som är mixtrade med..
    Ja! 
  • viseversa
    cosinus skrev 2012-08-24 19:30:51 följande:
    Ja precis, proteinet är sönderslaget för att inte orsaka allergi men det är fortfarande komjölksprotein i botten.
    Se där ts du har gett din dotter MJÖLK!!! Förvånad dan,dan,dan,daaaaaan!!!!!(dramatisk musik)
  • viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:35:04 följande:
    Nej, det har jag inte! Vegansk ersättning innehåller inte komjölk. 
    Men nutramigen gör. Och det var ju vad du gett ditt barn ellerhur?
  • viseversa

Ts ammade du inte för att du inte ville/kunde eller var det för att det är just mjölk som barnet äter??

• viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:35:04 följande:
    Nej, det har jag inte! Vegansk ersättning innehåller inte komjölk. 
    Den är inte framtagen för att vara till för veganer. nutramigen är speciellt framtagen för barn som inte tål varken soya eller komjölks protein. 
  • viseversa
    Ernst Hugo skrev 2012-08-24 19:35:05 följande:

Nej men predikande veganer är roande dock Solig

Jag har en dotter som ammats sådär 7-8 månader. Hon har med liv och lust druckit komjölk och ätit kött sedan späd ålder. Hon är nu 7 och jo då. hon fick både glass och dumlekolor fast det inte är lördag.

Imorgon kommer vi troligen äta på den hemska kapitalistkedjan Mc Donalds Äpple men vi tar äpple till vårt Happy Meal.    
  • viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:40:10 följande:
    Läs vad jag skrev, jag tyckte det var något med Nutrami men jag är inte alldeles säker eftersom det var ett tag sedan. Jag kan ha blandat ihop alltihopa när jag varit i affären eller varit hemma hos vänner. Men jag minns i alla fall att det var en grön förpackning, och jag är säker på att det började på N. Sist jag var på apoteket fanns det inte kvar, så när min son kommer skall jag beställa Prosobee från nätet. 
    Antagligen var det nutramigen du gav henne eftersom det är väldigt få ersättningar som är framtagna för detta ändamål. 
  • viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:41:08 följande:
    För att jag inte kunde, vilket inte jag kan rå för.
    Okej men du tycker det är okej att en människobebis äter bröstmjölk från sin mamma? Klart du inte kan rå för det. Jag var inte dömande alls bara undrande=)
  • viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:45:11 följande:
    Klart det är, det är både nyttigt och mer ekonomiskt än att slänga ut tusenlappar på ersättning.
    Men ska du inte testa att amma denna gång då? Det kan ju funka. Som du säger det är ju billigare om inte annat=). men nej jag vill inte få dig till något du inte vill.
  • viseversa
    Mirande skrev 2012-08-24 19:49:02 följande:
    Jo, jag ska självklart pröva! Men jag tänkte beställa ändå ut i fall, för det kan ta några veckor innan beställningen kommer fram och att amningen inte skulle fungera igen.
    Okej=). Bra att du vill prova=). Ja det är nog en bra tanke att beställa hem så du har iallafall. 
  • viseversa
    ummabdilleh skrev 2012-08-24 20:02:45 följande:
    t.s du skrev att du inte kunde amma din dotter, men varfor skriver du da att du inte tanker amma din son..han ar ju inte fodd annu sa du vet ju inte om du inte kan amma han an??
    Ts tänker försöka amma sin son men om det inte funkar kommer hon ha ersättning hemma uti fall att. 
Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!