livsnjutare skrev 2012-08-24 20:13:56 följande:
Amma kan alla bara man har viljan. Jag tycker det är riktigt hemsk att stoppa en flaska i munnen på en nyfödd som behöver ammas. Det är så jag blir irriterad att man inte kan tänka på sitt barns bästa. Och bara för du e vegan ska inte dina barn få lida över dom e ju såklart nyfikna på vad kött och allt annat e. Och att du inte ger dom mjölk e sjukt.
Det dummaste jag hört på läääänge!! Alla kan INTE amma!! Min son gick ner i vikt, kissade dåligt, skrek och skrek och skrek och fick till och med insjunken fontanell (jag märkte inte det men dom kollade på BVC) så jag MÅSTE kompletera med ersättning. Jag kan inte förstå hur du menar med att alla kan om man bara har viljan??? Jag har verkligen velat men min son har rätt att må bra och bli mätt! När jag märkte att sonen inte mådde bra kontaktade jag BVC, amningsmottagningen och amninghjälpen och alla gav rådet att ge ersättning, vips så hade jag en glad och nöjd unge :) Han behövde mer mat än vad jag hade, snacka om att man fick dåligt samvete som inte förstod att det berodde på att amningen inte fungerade.