Mirande skrev 2012-08-25 00:09:48 följande:
Nej, du är ingen hemsk förälder. Det tror jag inte om någon som skrivit här i tråden heller. Jag tror ni är underbara och perfekta föräldrar precis som ni är. Förstår inte varför alla tror att jag tokhatar er för att ni ger er barn kött. Jag tycker det är ganska logiskt att köttätare ger sina barn kött, och att veganer ger sina barn vegansk. Haha, men kanske bara jag som är så knasig och resonerar så!

Jag tror inte du tokhatar mig.
Jag trodde vi skrev nu i den här tråden vad vi gör och äter med våra barn...
DÅ hade jag fel,,
Vad du äter är din ensak, jag bryr mig inte.
Det enda jag tycker är fel är när andra ska säga åt folk vad de ska äta, veganer o vegetarianer brukar hata det oxå, dock talar de om vad deras barn ska äta.
När barnet vill äta kött talar de ofta om "vad det är" dvs döda djur och vinklar då saken, helt naturligt.
När min dotter ville bli "veggatarajan" nu när hon är 8 år gammal så sa jag att det får hon väldigt gärna vara om hon vill. Jag tutade inte i henne att det bara är kaniner som är det o att hon kommer få näringsbrist. Nej, jag gav henne en chans att vara vegetarian. Och hon var det, i en vecka, men hon var det. Helt på sitt eget beslut.