• Mirande

Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!

Efter att ha läst många trådar här på familjeliv har jag upptäckt något helt fantastiskt, jag är verkligen världens sämsta förälder! Först och främst tvingar jag i mitt barn vegansk kost. Hon har aldrig i hela sitt liv smakat på något från djur. Hon ligger verkligen i sängen och skriker efter kött innan hon ska sova! Och vill ni veta något ännu hemskare? Jag ammade henne aldrig! :O Jag är med barn igen, en fin liten pojke, och han skall inte heller äta kött eller bli ammad! Ni måste vara alldeles till er vid det här laget, att det finns sådana hemska föräldrar som mig! Fy skäms på mig!

Nu har jag inte tid att skriva här. Jag ska tvinga i min dotter grillade majskolvar, som hon tyvärr råkar älska så mycket. Inget fredagsmys framför TVn eller lördagsgodis får hon heller! Bara hemmagjord glass, UTAN MJÖLK!!!

Bäst ni ringer socialen på en gång! 

(Jag är så hemsk att jag till och med står för det här och inte är anonym!!!)

Trevlig helg på er. ;) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 17:25
    Oj, många upprörda tanter här ser jag. Hur känns det att bli så upprörd för en tråd? Jag hoppas ni inte tar ut det över era nära och kära.

Ja, jag är både barnslig, patetisk, tråkig, dålig mor och allt vad det heter. Troll kanske jag är också! Livet är underbart!

Hoppas ni har en skön helg för övrigt.

• Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!
  • reflections
    Balahir skrev 2012-08-26 10:07:48 följande:
    men chilla ditt grottmongo.

om jag gör olagliga saker, självklart ska du lägga dig i. om jag gör val som inte du väljer att göra, bara för att du tycker annorlunda, ge fan.
    nej
  • Balahir
    reflections skrev 2012-08-26 10:19:49 följande:
    nej
    haha.
    så roligt man kan ha åt extrema människor ^^
  • MBB

*OMG*

Blir inte ett dugg provocerad, ts. Däremot tänker jag: "Skrattar bäst som skrattar sist!" eller "What goes around comes around!".

I ditt fall tror jag inte det handlar om din inställning till mat utan att du på fullt allvar tror att du är så SPECIELL att vi "tanter" baxnar när vi läser ditt inlägg. Kom ner på jorden och ta hand om ditt barn istället för att försöka boosta ditt ego på Familjeliv.

Förresten tycker jag att majs är jättebra mat för barn: gott och nyttigt!  Skål  

• reflections
    MBB skrev 2012-08-26 10:38:39 följande:
    *OMG*

Blir inte ett dugg provocerad, ts. Däremot tänker jag: "Skrattar bäst som skrattar sist!" eller "What goes around comes around!".

I ditt fall tror jag inte det handlar om din inställning till mat utan att du på fullt allvar tror att du är så SPECIELL att vi "tanter" baxnar när vi läser ditt inlägg. Kom ner på jorden och ta hand om ditt barn istället för att försöka boosta ditt ego på Familjeliv.

Förresten tycker jag att majs är jättebra mat för barn: gott och nyttigt!  Skål  

jag tror visst att vissa "tanter" baxnar. inte du & jag kanske men...
  • MBB
    reflections skrev 2012-08-26 10:43:55 följande:
    jag tror visst att vissa "tanter" baxnar. inte du & jag kanske men...
    Ha, ha, ha! Nä, det är sant.
  • Tom Araya

Jag undrar ju bara vad för skäl TS har till att göra som hon gör, knappast hälsoskäl i alla fall och är det etiska så är det i alla fall fruktansvärt överdrivet. Nästa steg är att inte äta alls, gå ut i naturen och lägga sig och självdö så får naturen återta näringen från kropparna av TS och hennes barn.

• TrendyFarsa

Efter första meningen kände jag bara "Attentionwhore". En stor gäspning och sen vidare i livet. Finns inget att diskutera här.

• Tealhawk

Gud vad omoget att tvinga på sina barn sina egna radikala åsikter... Jag har en hel del såna själv om både ditt och datt men skulle aldrig låta det gå ut över min son.

These are not the droids you're looking for
  • Nihilisten
    Elyelle skrev 2012-08-26 06:02:33 följande:
    TS:Läs gärna boken "The Whole Soy Story" av Kaayla T Daniel, innan du bestämmer dig för att använda soja till bebisens mat (eller till föda över huvud taget). Det är ocksa bra att lasa på om majs sirapen, vilket är huvudingrediensen (mer än 50%) i sojaersättningen, om ni beställer den från U.S.A. Men det kanske du redan har gjort. Det går absolut att växa upp på vegansk kost och ser det inte alls som något negativt när det görs väl. Sedan förstår jag inte riktigt det här med sojaburgare och sojakorv för veganer - att man vill att maten ska smaka och se ut som djurprodukter, när man har valt att leva utan det.
    Köttindustrin har inte patent på former som korvar, biffar, bullar osv. Det är bara former som är väldigt praktiska, helt enkelt.. Om denna maten är rund som köttbullar, avlång som en korv eller oval som ett ägg spelar nog ingen roll för de flesta vegetarianer. Som sagt, köttindustrin har inte patent på dessa formar på mat.

Sen håller jag dock med dig om vad du säger om soja. Det skall man vara väldigt försiktig med, framförallt till små barn.
    Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • Elyelle

[quote=66382204][quote-nick]Nihilisten skrev 2012-08-26 17:41:37 följande:[/quote-nick]

Elyelle skrev 2012-08-26 06:02:33 följande:
    TS:Läs gärna boken "The Whole Soy Story" av Kaayla T Daniel, innan du bestämmer dig för att använda soja till bebisens mat (eller till föda över huvud taget). Det är ocksa bra att lasa på om majs sirapen, vilket är huvudingrediensen (mer än 50%) i sojaersättningen, om ni beställer den från U.S.A. Men det kanske du redan har gjort. Det går absolut att växa upp på vegansk kost och ser det inte alls som något negativt när det görs väl. Sedan förstår jag inte riktigt det här med sojaburgare och sojakorv för veganer - att man vill att maten ska smaka och se ut som djurprodukter, när man har valt att leva utan det.
    Köttindustrin har inte patent på former som korvar, biffar, bullar osv. Det är bara former som är väldigt praktiska, helt enkelt.. Om denna maten är rund som köttbullar, avlång som en korv eller oval som ett ägg spelar nog ingen roll för de flesta vegetarianer. Som sagt, köttindustrin har inte patent på dessa formar på mat. Sen håller jag dock med dig om vad du säger om soja. Det skall man vara väldigt försiktig med, framförallt till små barn.
    Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!