• Mirande

Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!

Efter att ha läst många trådar här på familjeliv har jag upptäckt något helt fantastiskt, jag är verkligen världens sämsta förälder! Först och främst tvingar jag i mitt barn vegansk kost. Hon har aldrig i hela sitt liv smakat på något från djur. Hon ligger verkligen i sängen och skriker efter kött innan hon ska sova! Och vill ni veta något ännu hemskare? Jag ammade henne aldrig! :O Jag är med barn igen, en fin liten pojke, och han skall inte heller äta kött eller bli ammad! Ni måste vara alldeles till er vid det här laget, att det finns sådana hemska föräldrar som mig! Fy skäms på mig!

Nu har jag inte tid att skriva här. Jag ska tvinga i min dotter grillade majskolvar, som hon tyvärr råkar älska så mycket. Inget fredagsmys framför TVn eller lördagsgodis får hon heller! Bara hemmagjord glass, UTAN MJÖLK!!!

Bäst ni ringer socialen på en gång! 

(Jag är så hemsk att jag till och med står för det här och inte är anonym!!!)

Trevlig helg på er. ;) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 17:25
    Oj, många upprörda tanter här ser jag. Hur känns det att bli så upprörd för en tråd? Jag hoppas ni inte tar ut det över era nära och kära.

Ja, jag är både barnslig, patetisk, tråkig, dålig mor och allt vad det heter. Troll kanske jag är också! Livet är underbart!

Hoppas ni har en skön helg för övrigt.

• Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!
  • lyckostenlinda

TS: förstår precis! Ammade inte heller och folk kollar på en som om man vore ett ufo när man säger det. Kör på! Du är en kanonbra mamma!

• vad ska man heta

hur kan man tro att man är konstig bara för man ger ersättning? typ alla gör ju det nu för tiden...inget konstigt längre.

• Guldrosen

Jag, jag och jag...

Vad säger barnens far om att TS kör sitt race.

Jag tycker att det är fegt att inte låta barnen välja själva vad de vill smaka på/äta från kostcirklen. Jag anser att man ska låta barnen få smaka på all slags mat/kost och när de är gamla nog, själva välja/ta ställning till vad de ska äta.

Godis tycker jag inte man ska ge sina barn i tid och otid. En lite påse lördagsgodis på lördagarna efter att de upptäckt godiset tycker jag är ok.

Jag vill inte amma. Det är väldigt mycket jag och jag. Gör man valen att dela sitt liv med andra tycker jag att man måste vara anpassningsbar och inte bara tänka på sig sjäv. Om man har möjligheten och kan amma tycker jag att man ska göra det med tanke på barnet. Inte tänka på vad man själv vill i första hand. Ett spädbarn kan inte säg vad det vill och då tror jag att man ska följa naturen så gott det går. Med det har jag inte sagt att man inte ska ha någon egen tid där man kan gör vad man själv vill. 

Hur låter samtalet mellan förälder och barn när barnen vuxit upp och föräldern kört över sitt/sina barns funderingar och frågor? Kan det låta så här?: "JAG tyckte/tycker inte man ska ät kött. JAG ville bestämma över dig och vad du skulle äta. JAG vet bäst och därför lät JAG dig inte pröva kött. JAG ville inte riskera att du skulle tycka om kött för då skulle JAG vara tvungen att offra MIG för dig, mitt barn, och tillaga maträtter med kött. JAG litade inte på dig att du skulle välja MIN väg. JAG ville inte att du skulle vara en egen individ med egna värderingar och funderingar. Det hade blivit väldigt jobbigt för MIG. JAG ville inte amma dig därför gjord JAG inte det. JAG ville inte anpassa MIG till ett nytt liv efter att du fötts. JAG ville inte känna MIG tvingad till något som JAG inte ville. JAG ville inte tänka på vad eventuellt du skulle vilja."

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Denicee

Haha vem fan bryr sig vad dina barn får och inte får? Alla uppfostrar sina barn hur de vill:)

• Mirande
    veronicabelly skrev 2012-08-25 09:43:16 följande:
    Ja förstår faktiskt varför ts skriver som hon gör... Om ni läser ordentligt... Så förstår ni humorn i d hela!! De va ny dags för ts att få lägga sig på samma nivå som så många andra här inne på FL.... Finns så många som har åsikter om vad andra gör och inte... Och visst kan man ha åsikter,men om man nu inte delar nån annans beslut och inte hat nåt vettigt å säga utan att trycka ner nån annan,då bör man inte uttala sig i den tråden! Ja kan oxå tycka och tänka saker om vissa saker sim skrivs... Men jag behöver inte för d komma med negativ kritik.. Jag kan välja att inte lägga mig i å låta andra göra som dom vill istället.. Det är deras liv,barn och beslut!! Så ts jag kan inte mer än säga att ditt inlägg är underbart!!
  • Mirande
    vampyria2 skrev 2012-08-25 09:19:45 följande:
    Tycker mer synd om dina barn för att de har en sån barnslig mamma, var ungefär den larvigaste TS jag sett.
    Tror väldigt få bryr sig om vilken mat du ger dina barn så länge den innehåller det ett barn behöver.
    Cloudyberry skrev 2012-08-25 10:14:55 följande:
    Töntigaste tråden under denna vecka.
    Okej, jag skriver ner det i min intressebok.
    ShiningStar83 skrev 2012-08-25 10:24:30 följande:
    tycker också att ts är löjlig OCH jag kan inte förstå att du inte ger dina barn kött......
    de behöver protein - animaliskt sådant.

men alla är vi väl olika! 
    Just inlägg som dina som gjorde att jag startade tråden. Nästa gång du yttrar dig tycker jag du skall läsa på om veganism. En sak till, en av mina vänners barn lider av näringsbrist, och gissa vad? HAN ÄTER KÖTT! Så det handlar inte om man ger dom kött eller grönsaker, det handlar om VAD för slags ting och hur mycket protein det finns i det! 
    LindaEfraim skrev 2012-08-25 10:34:45 följande:
    Mirande

Jag har ringt, legat på och de dyker snart upp och plingar på............... Så skynda dig att äta upp din majskolv och göm brösten för snart åker flinta steken och brösten fram!
    Nej nu jäklar...!
    Lolli82 skrev 2012-08-25 11:00:50 följande:
    Bästa tråden på länge!! Jag är också en dålig manma i så fall... Mitt barn får ibland burkmat (för att jag inte orkar laga mat), jag använder våtservetter (det ni) jag kommer lämna mitt barn på dagis när hon är under 2 år. Vi samsover inte (jag älskar att ligga själv i sängen och bre ut mig) och vet ni vad.... Jag ammade bara i fem månader sen ORKADE JAG INTE MER!!!!

Men vet ni, trots att jag inte alltid är bäst på allt vet jag att jag är den bästa mamman för min dotter. Hon är otroligt trygg och glad och vi har det jättebra!
    Men va, säger dom att man inte skall gå använda våtservetter nu också! Haha, hjälp, då är jag en ÄNNU sämre mor! Våtservetter är det praktiska som finns, jag har med mig dom över allt! Bättre uppfinning för barn finns det inte! Och vi samsover inte här heller, jag har intrett dotters rum i ROSA och HELLO KITTY, så hon vill knappt lämna rummet! Haha, du låter som en toppenmor i alla fall, fortsätt så!
    lyckostenlinda skrev 2012-08-25 12:04:49 följande:
    TS: förstår precis! Ammade inte heller och folk kollar på en som om man vore ett ufo när man säger det. Kör på! Du är en kanonbra mamma!
    Tack så mycket, är säker på att du är en grym mor också! 
    Guldrosen skrev 2012-08-25 13:03:41 följande:
    Jag, jag och jag...

Vad säger barnens far om att TS kör sitt race.
    Ledsen men jag orkade inte läsa hela ditt inlägg. Barnets far säger inte så mycket, han försvann nämligen ur våra liv innan dottern föddes. Men han är inte borta, han finns i våra hjärtan och ser ner på oss från himlen. För din vetskap var han även vegan, så jag antar att han hade haft samma syn som mig om den underbara mannen fanns kvar här hos mig.
    Denicee skrev 2012-08-25 13:07:39 följande:
    Haha vem fan bryr sig vad dina barn får och inte får? Alla uppfostrar sina barn hur de vill:)
    Har du inte sett hur dom skriver? Man skall göra si och så, dom vet bäst och så vidare. Verkar verkligen inte som man får uppfostra sina barn hur man vill på det här forumet. Men jag håller med dig, det borde få vara så!

• Mirande
    Skit i det du skrev 2012-08-25 00:54:17 följande:
    Vad tröttsamt.

Ni är ju mer maniska med det här jävla grönsakstugget än vad en psyksjuk är.
    Jag har arbetat med människor som har svagare psyke än normalt, men dom pratade faktiskt aldrig om grönsaker! Tycker inte du skall dra in dem i detta sammanhang heller.
    erper skrev 2012-08-25 06:54:09 följande:
    Och hur får ni i er B12?
    I både sojamjölk och havremjölk finns alla möjliga vitaminer, bland annat b12. Dessutom finns det olika vitamintillskott, bland annat en som heter "mitt val vegatarian" som innehåller en bra mängd b12.
  • Mirande
    Helle333 skrev 2012-08-25 08:15:10 följande:

Det är så otroligt många härinne som anser att äter man inte kött så har man fört sina barn i en för tidig grav i princip. Att man inte överlever utan minsta gnutta kött. Det dyker upp sådana trådar alltjämt att herreguuud hur kan ni tvinga era barn att äta veg.kost? det är ju sååå farligt bla bla bla. Alla dessa rädda okunniga personer som inte förstår att om man har rätt kunskap är det inget fel alls på veg.kost. För någon.
    Exakt!
    Topcom skrev 2012-08-25 08:24:31 följande:
    snark, töntig tråd.
    Okej, men tillräckligt rogivande att du var tvungen att läsa och skriva din otrevliga åsikt i alla fall!
    Mumlan29 skrev 2012-08-25 08:34:16 följande:
    Har bara läst TS o vill bara slänga in en kommentar; GUD VAD DU ÄR UNDERBAR TS! Skrattande

Massor med respekt till dej! Tycker att det är helt härligt att människor går sin egen väg.
    Fick sj en massa skit för att jag inte ammade min dotter...

Trevlig helg!! Solig
    Men vilket trevligt inlägg, äntligen något som får en att dra lite på smilbanden! Hoppas du och din dotter får en supertrevlig helg!  
Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!