Inlägg från: Mirande |Visa alla inlägg
  • Mirande

Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!

Pompeia01 skrev 2012-08-25 15:53:12 följande:
    Jag hoppas att du är ett troll... Du experimenterar med dina barns hälsa för dina knasiga idéers skull, och det tycker jag som sagt är galet och fel. Vad man utsätter sin egen kropp för som vuxen är ju en helt annan sak.
    Knasiga idéer? Ursäkta? Jag har i hela mitt liv varit vegan, mina föräldrar är veganer och lika så mina vänner, så varför ska jag helt plötsligt tvinga i min dotter kött för att du TROR att hon mår bra av det? Läs på snälla du, en vegan är inte van att äta kött och kan bli väldigt sjuk. Min dotter mår bra, och så länge hon mår bra tänker jag fortsätta ge henne vegansk kost som hon älskar! Min styvmor har erbjudit henne kött en gång men hon började gråta när vi berättade att det var ett dött djur. Men du kanske tycker jag ska binda fast min dotter och tvinga i henne kött? Läs en gång till så du förstår riktigt: min dotter mår bra och vill inte ha kött! Och jag tänker aldrig i hela mitt liv tvinga henne till någonting, hon är en människa och hon är fri att göra som hon vill! Jag har ingen som helst rätt att tvinga i henne kött mot hennes vilja! Jag blir riktigt förbannad och sårad när jag läser vad sådana som dig kan vräka ur sig! Nej, jag är inget troll, jag är på riktigt. Acceptera att alla är olika! 
  • Mirande
    Pompeia01 skrev 2012-08-25 15:53:12 följande:
    Jag hoppas att du är ett troll... Du experimenterar med dina barns hälsa för dina knasiga idéers skull, och det tycker jag som sagt är galet och fel. Vad man utsätter sin egen kropp för som vuxen är ju en helt annan sak.
    Du kanske vill veta en sak till förresten, att jag vet ett barn som lider av näringsbrist, och gissa vad? Den killen äter kött! Den du! Konstigt att hans hälsa är så dålig och min dotter som är vegan har en utmärkt hälsa!
  • Mirande
    skumbanan skrev 2012-08-25 16:06:15 följande:
    Härligt Mirande! Dina barn mår troligen mycket bättre än barnen som kalasar mamma scans köttbullar och happy meal!
    Tack för ditt trevliga inlägg, jag hoppas och tror att min dotter mår bra av den veganska kosten! Hon har i alla fall aldrig varit sjuk och vi har varit på många undersökningar, hon verkar vara frisk som en nötkärna. Men det viktigaste av allt är att hon är så glad i maten också, så hon vill ju äta det!
  • Mirande
    Krafs skrev 2012-08-25 16:15:42 följande:
    Du är bara så fruktansvärt tråkig. Helt tafatt. Försöker du linda in din framställning i någon form av passiv-aggressiv röra?

Det var en ytterst tråkig ton du använde. Det där var ett svar till en människa som verkade mena att jag var en dålig mor för att jag inte tvingar i min dotter kött. Tänk om jag sa att du är en dålig förälder för att du ger dina barn kött? Klart du skulle bli upprörd. Sådant säger man bara inte till andra. Jag tror alla här är bra föräldrar, oavsett vad man ger sina barn! Man måste väl få uppfostra som man vill, så länge barnen är nöjda med det!
  • Mirande
    Nifi skrev 2012-08-25 16:50:10 följande:
    Jag är iofs inte din vän. lilla du, men jag vet nog betydligt mer än vad du tror vSen vad du tror - bryr jag mig inte ett dyft om. Falukorv är alldeles för billig mat, det ska vara riktig oxfile & helst riktigt röd, så det ska vi festa med ikväll. Den ersättning som du hänvisar till och som du inte ens kommer ihåg namnet på (bara det är skrattretande & kan bero på en alldeles för fattig kost på både vitaminer & mineraler samt andra spårämnen vilket lätt vegankost tenderar att bli), är inte särdeles billig. Den får man i princip bara på recept av läkare, hur har du lyckats med det kan man ju stilla undra.... Dessutom avråds starkt från att ge barn under ett år sojaprodukter, då risken är stor för att ge sina barn mindre trevliga allergier, bl a mot just soja. Men jag antar att det inte gör dig något? Genmodifierad soja lär ju också vara bra för kroppen hehe....   Trevlig helg i din icke-soffa   
    ~Carpe Diem~

Om nu vegansk kost är så hemsk och farlig, hur kommer det sig att både jag min dotter och alla veganer jag känner mår bra, har bra hälsa och aldrig är sjuka? Jag vet inte riktigt vart du vill komma med din ytterst tråkiga ton och försök till att se ner på mig, men det är lika bra du slutar för det fungerar inte. Jag kommer alltid vara vegan, min dotter får vara vegan hon med om hon vill, men det finns ingenting du kan säga som får oss att ändra åsikt! Knappast att jag ändrar min kost (som fungerar utmärkt för mig och min dotter) för att någon säger det på ett forum. Det är väldigt tråkigt att det finns sådana som dig som ser ett slags nöje i att hacka på dom som inte är som dig själv. Men jag antar det är så ni svenskar är. Avundsjuka, otrevliga, hänsynslösa och kan inte komma ut från er lilla bubbla ni bor i. Men jag dömer inte er. Jag tänker inte heller anklaga er som matar era barn med smutsigt kött som orsakar cancer. (Aj, det sved va? Bäst ni kallar mig omogen och "typiskt vegan" nu!). Jag är glad att jag kan känna mig lycklig utan att bete mig som ett svin mot andra. Nu ska jag tvinga i min dotter hennes veganska favoriträtt, om hon inte vill kommer jag ju slå ihjäl henne, som alla vi veganer gör! Dottern är såååå avundsjuk på dom andra barnen som får sönderplågade djur till middag. Trevlig helg på dig, och alla ni andra som tänker fortsätta gnälla på hur onyttiga veganer är. Jag säger bara en sak: sköt er själv och skit i andra, det finns ingenting ni kan göra för att ändra på mig. Vi mår bra och tänker fortsätta göra det! Det blir inte bättre för att ni köttätare spyr galla över hur dålig mor jag är, det fungerar inte!
  • Mirande
    sankaj skrev 2012-08-25 17:07:24 följande:
    Blir så skitförbannat stackars barn .Det är Nutramigen du har gett till din flicka o. Den smakar piss man får det på recept så undrar hur du fick köpa det. Ja. Du kanske betalade full priss men att inte ge barn kött okej men mjölk ägg allt det är helt tokigt och farför måste du uppröra oss normala människor med din inlägg.Ta bort det nu
    Ursäkta? Kan du tala svenska, jag är nämligen norsk och kan inte er fantastiska grammatik så bra. Jag har inte sagt vilken ersättning jag gett min dotter utan det är många här som gissat sig till, men efter alla dessa påhopp tänker jag inte berätta det heller, för då är väl det fel också? (Ni som verkligen vill veta kan fråga i PM!) Resten av din text uppfattade jag inte, tyvärr.

Trevlig helg! 
  • Mirande
    Nifi skrev 2012-08-25 17:32:11 följande:
    1. Det är lättare att läsa vad du skriver om du använder dig av mellanslag.

2. Det var du som skrev ts och får förvänta dig svar som inte applåderar dig.

3. Jag svarade bara i samma trevliga ton som du.

4. Varför känner du ett sånt enormt behov av att hävda dig?

5. Varför ta du på dig en bitter offerkofta?
    Jag skrev mellanslag men dom försvann när jag postade, har ingen aning vad som hände.
    Ja, klart jag skrev ts, men jag var ironisk så att människor blir upprörda är knappast nödvändigt. Ta det med lite humor, en nypa salt som man säger. Världen går inte under!
    Nej, kom inte här och säg att du är lika trevlig som mig.
    Jag har inga behov. Jag är en fri människa. Jag svarade endast på ditt inlägg. Tåls det inte, men sluta skriva då?
    Offerkofta? Ursäkta? Klarspråk önskas! 
  • Mirande
    éan imirceach skrev 2012-08-25 17:31:41 följande:
    Jag har själv varit vegan i 2 år då jag dessutom tränade minst 6 dagar i veckan, styrketräning, dans och yoga.
    Jag mådde skitbra och hade inga brister. Har aldrig ätit så näringsrik mat som då eftersom jag åt så mycket olika grönsaker. Jag hade ingen migrän under då åren, hade låg vikt (men inom BMI:s normalvikt) och fin hy/hår.
    Blev skitsugen på att börja nu. SPECIELLT om jag får barn!
    Samma här. Jag har också tränat flera dagar i veckan, och det har fungerat fint. Jag har också migrän, men inte lika ofta som dom jag känner som äter kött har. Låg vikt brukar oftast veganer ha, så det är ett plus. Fin hy och hår får man också!
  • Mirande
    Iwyn skrev 2012-08-25 17:45:49 följande:
    Om TS har IQ:n att skriva detta smått självironiska inlägg har hon nog IQ:n att ge sina barn en bra veganmat också.

De fall där barn har dött av en vegan diet (ja de finns) är ju de fall där de bara matas med typ avokado eller en annan väldigt begränsad/ensidig vegansk diet.

Hennes barn, hennes experiment. Inte vårt.
  • Mirande
    CLS skrev 2012-08-25 21:13:33 följande:
    Varför glömmer de flesta rabiata veganförespråkare det lilla faktum att vi som äter en normal kost (för ja, människan som art är allätare = vår naturliga kost består av bl a animaliskt protein, järn m m) i princip aldrig skulle komma på tanken att förbjuda våra barn att äta något, såvida det inte är direkt skadligt? Visst, vi kanske inte ERBJUDER precis allt som finns i affären, men sinnelaget blir ju betydligt mer öppet om det inte finns något förbud mot att äta något! Hela vegetarian/vegan-joxet känns så negativt. Det är brutala beskrivningar av "plågade" djur, det är förbjudet att äta ditt och datt, det är krångel för att man inte kan grilla sina grönsaker där en köttbit legat, det är bråk vid julbordet o s v i all oändlighet. Att vara vegan av etiska skäl känns bara så omodernt i dagens samhälle, speciellt här i Sverige, där vi som många tidigare tagit upp, har en föredömlig djurhållning.

Och slutligen, TS, du är faktiskt dryg, både i din trådstart och i dina svar till alla som inte hyllar dig, så då får du förvänta dig svar i samma ton. Det är sådana som du som gör att många ser ner på veganer. Er aggressiva, negativa och förbjudande livsstil känns inte alls särskilt lockande. Kanske det är brist på något som gör er så lättretliga?
    Haha, då får du nog läsa en gång till! Jag förstår inte vad alla surrar om här, det är ju ni som är otrevliga här! Jag önskar trevlig helg och skriver glada smileys rakt från hjärtat och jag har sagt flera gånger att ni alla är underbara föräldrar och att alla skall få vara olika, men när ni kommer med påhopp som att jag är en värdelös mamma, skall jag fortsätta behandla er väl då tycker ni? Efter att ni gång på gång är otrevliga och påpekar det ena och det andra? Nej, tyvärr, det är inte bara ni som får använda er av den tonen. Någon gång tar mitt tålamod slut. Men det är mycket längre än vad ni någonsin haft i alla fall. Men det är ju precis det ni vill, att jag skall bli irriterad. Men det kommer jag inte bli. Jag kan inte bli irriterad på text på ett forum, endast väldigt roande för att många bli så upprörd och försöker övertyga mig om något som jag vet inte ens är sant.
  • Mirande
    hellokill3r skrev 2012-08-25 22:48:03 följande:
    Men modersmjölksersättning är väl komjölksbaserat?
    Det finns veganska alternativ. I alla fall här i norge, har ingen aning hur det ser ut i sverige på den fronten. Men man kan ju alltid beställa hem från nätet. I usa och tyskland finns det många sojabaserade ersättningar, så där ifrån kan man beställa massor.
  • Mirande
    darkangel82 skrev 2012-08-25 21:40:08 följande:
    oj napoleon ringde o ville ha tillbaka sin extrema narcesistiska syn på sig själv. Du känns som en trotsig tonåring som om jag bara skriker högt o hävdar mig kommer alla fatta att jag är lite bättre än alla andra.

Suck.. Barnen hemma ska ha möjligheten till att få smaka mat från alla olika delar av vår tallriks modell vårt barn får smaka av allt vi äter utom godis, läsk och sånt inte för att h*n måste utan för att öppna upp hans smaksinne.

Vi är heller inte med i svenska kyrkan då vi itne är speciellt troende vi tror på att om h*n vill ha en tro ska h*n skaffa sig den för att det är något som ligger nära  hjärtat inte för att vi tvingar på något. Blir h*n vegetarian eller vegan eller väljerkvar köttet så är det eget val vilket som kommer stöttas.

Så sluta spela viktig för att du är så mycket bättre än oss som är köttätare väx upp och se världen som den är en rund boll full med folk av alla dessa olika människor, kulturer, religioner, sexualiteter och mat vanor. 

Men snälla du, var har jag skrivit att jag är en bättre människa än alla andra? Nej, jag gillar inte påhoppen som kommer här. Var får ni dem ifrån? Är det era fantasier, brist på självförtroende eller är ni bara inbillningssjuka? Nej, jag råder att söka hjälp för det där. Min syn på människor är väldigt lika, jag ser ingen bättre än någon annan. Min tråd är baserad på hur kanske du och andra här på familjeliv ser min uppfostring av min välmående dotter. Dom ser att det är fel att hon får vegansk kost, att hon inte får godis, att hon inte ser på TV, att hon inte blev ammad och nu läste jag också att hon har ett "WT-namn". Jag var ironisk i trådstarten och drev endast med folket här. Jag var inte upprörd alls som många vill tro. Jag vill bara säga att vi mår bra som vi är, och att supermammornas åsikt inte kommer förändra oss. Och jag står upp för dem andra som inte ammat sina barn eller har amerikanska namn på barnen. För alla är olika, och alla uppfostrar sina barn på sitt sätt, ingen kan säga att jag eller någon annan gör fel! 
  • Mirande

Många här säger att barnen går miste om så mycket om de inte äter kött. Men har ni smakat sojaprodukter någon gång? Ser likadant ut, tillagas lika, äts lika och har samma tillbehör. Så vad går dom miste om? Kan knappast vara sådan enorm skillnad i smaken på en köttburgare eller en sojaburgare! Varför är det så hemskt att någon inte äter kött? Det handlar inte om proteinet, eller hur? För det finns det gott om i vegansk kost. Jag tror ni hatar tanken att det finns människor som är annorlunda. Har ni samma syn på homosexuella också? Att det är fel? Då kan jag säga att mitt barn har fått lära sig ALLT om homosexualitet, och hon träffar homosexuella varje dag. Hon ser pojkar kyssa andra pojkar! Svider det i era ögon?

Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!