• Barbamama08

24 år och leggings?

Jag håller på att gå igenom min garderob. Vill inte bara ha nytt, jag vill ha stil, mer sofistikerat.

Precis efter att jag fyllde 23 blev jag gravid. Jag fick tidigt börja använda mammakläder, gick upp mycket i vikt och precis alla mina vanliga kläder åkte in i flyttkartonger och ned i källaren där de skulle vänta på mig.

Efter gravideten så var det dags för amningströjor, hittade flera fina som jag tyckte om. 4-5 månader efter förlossningen så hade jag tappat så pass mycket i vikt att jag vågade ta upp mina flyttkartonger igen. Som jag hade längtat!

Rev upp allt och såg med fasa vad de innehöll. Massor med hood-tröjor bl a. det är inget som jag någonsin kommer ha på mig igen...Inte utanför hemmet i alla fall. Men vad tycker ni om leggings? Har aldrig tyckt att jeans är särskilt bekvämt, så därför har vanliga svarta enkla leggings alltid varit så bra. Men är det verkligen ok på en 24-åring? Självklart får man ju klä sig i det om man vill, det är inte så jag menar (innan de hysteriska familjelivarna går till attack). Men är det liksom...barnsligt?

• Svar på tråden 24 år och leggings?
  • fiiinally

Jag jobbar på toppmäklarfirma och leggings är i princip uniform för tjejerna där... går definitivt att användas i mycket vuxna och sofistikerade outfits ;) Keep the comfort!

• Lil sis

Jag skulle ju aldrig använda leggins+hood-tröja känns fjortis, men leggins+fin tunika känns väldigt passande en 24 årig mamma. Jag är rätt konservativ när det gäller kläder och tycker att man ska klä sig efter ålder. Vissa kläder har ett bäst före datum, hoddis känns verkligen som det, tycker tyvärr inte att det är snyggt på en 30-40 + kvinna. Folk har ju rätt att klä sig i vad de vill och jag har rätt att tycka vad jag vill oxå if någon nu blir stött av min åsikt.

• Virus85

Jag är 27 och använder leggings och min mor är 54 och använder leggings

• Neeellie
    Barbamama08 skrev 2012-08-24 23:18:25 följande:

Ja, det är klart. Förut hade jag alltid bara längre tröjor/linnen till leggings. Men efter graviditeten så fick jag akutköpa nya byxor eftersom jag hade gått upp så mycket i vikt. Då började jag köra leggings + vanlig tröja. Nu kör jag fortfarande så. Tyckte det såg jättefult ut förut, men jag ser alltid andra ha kort tröja och leggings nuförtiden och tycker att det ser ok ut.
    Absolut :)
    Samma här, men sålänge jag trivs vilket jag gör nu så bryr jag mig inte om vad andra tycker. Jag älskar min leggings :) Skulle kunna dö i dom. 
  • c89

Det enda som inte är okej är leggings till en t-shirt eller tröja som inte går över rumpan. Haha, min älskade sambo förfäras alltid över tjejer som går runt i vanliga tunna leggings och t-shirt och allt dallrar och ser fruktansvärt ut Cool
    Så länge man har en klänning eller tunika eller liknande som går lite nedanför rumpan så är leggings okej tills man är betydligt äldre än 24 tycker jag Flört

• Selaine
    fiiinally skrev 2012-08-24 23:20:45 följande:
    Jag jobbar på toppmäklarfirma och leggings är i princip uniform för tjejerna där... går definitivt att användas i mycket vuxna och sofistikerade outfits ;) Keep the comfort!
    Leggings i kombination med vad?
  • Bollhav

Är snart 40 och använder leggings ofta min mamma är 70 och har också leggings ibland.

• duntäcke

Leggings är helt okej!:) 
    Men om man vill så kan man ju ha jeansleggings också, dom ser ut precis som jeans, men känns som läggings.

Svar på tråden 24 år och leggings?