Novali skrev 2013-01-10 17:52:16 följande:
Ja jag förstår ju att risken att misslyckas är ganska stor trots allt. Jag vet ju inte ännu hur fertil jag är. Ska på gynundersökningen den 5 feb, vet inte om man får veta med en gång, eller om det tar några dagar innan man får provsvaren? Tack för era lugnande ord... jag bävar fortfarande, men jag kommer göra det. Även om jag börjar gråta av obehag :P
Jag tänker också så här, eftersom jag först hade tänkt vänta några år med att skaffa barn, men nu ganska plötsligt ändrade mig, så kan jag nog stå ut med om det tar ett tag innan det funkar. Men jag håller tummarna hårt så de blir blåa för att jag ska lyckas på första. Man vet ju aldrig? Har iaf köpt ägglossningstest nu så jag ska ha koll på den några månader...
Glad att vi är flera i samma eller liknande sits iaf. Hur har resorna gått till för dig minimyran? Flyg eller? Tänkte nog att jag tar den vägen. Verkar smidigast och rätt så bra pris... bebissugennu, jag är uppvuxen i småland. Önskar nästan att jag bodde kvar bara för avståndet, haha... nädå. Flyget funkar prima ;)
Har förresten redan börjat köpa saker lite smått, kläder och annat. Igår kom vagnen jag beställt från nätet. En paraplyvagn som jag även har till andras barn som jag lånar ibland. Så helt förgäves är det inte även om jag nu skulle ha svårt för att bli gravid. Men självklart tänker jag använda den till min egna också... åhh vad jag längtar! Längtar så äggstockarna kliar :P
Stor kram till er!
Det känns som du är säker på ditt beslut att börja i maj/juni, och det är ju viktigast! När jag var på gynundersökning innan jag började insem, så såg de att jag hade lite annorlunda äggstockar. Jag blev då skickad på blodprov på dag 3, och sen fick jag ett brev hem att jag hade lätt PCO. Fick då äta pergotime, men det har ju funkat i alla fall. Gick in i v 7 igår :) :)
Å, jag vill oxå börja köpa kläder, barnvagn mm. Men kommer att vänta till v. 12 iaf. Sen kommer jag nog börja köpa lite :) v. 18 ska jag ta reda på könet, och då får jag se hur mycket kläder jag behöver köpa. Mamma har sparat ganska mycket sen jag var liten, och dessa kläder vill jag verkligen använda :)
Lycka till med undersökningarna! Lovar att det kommer att gå så bra så!
kram