Ska skaffa barn själv
Om du är ensam vårdnadshavare får du alla dagar, utom de tio anhöridagarna vid barnets födsel, de kan du överlåta på vem du vill :) (gäller även då det finns en biologisk, närvarande pappa/partner)
Om du är ensam vårdnadshavare får du alla dagar, utom de tio anhöridagarna vid barnets födsel, de kan du överlåta på vem du vill :) (gäller även då det finns en biologisk, närvarande pappa/partner)
Jag var 18 då jag blev mamma för första gången, var i princip ensam då med, andra dottern fick jag vid 21, och var helt ensam. Jag säger tvärt om, att utbilda sig då man har barn är en höjdare! Visst, man har inte så mycket pengar, men man har inte heller hunnit skaffa sig en massa kostnader heller och är inte van vid att ha så mycket ännu, för mig fungerade det bra. Har aldrig haft så mycket tid för mina barn som när jag studerade, och tid är, i mina ögon, oändligt mycket mer värt när man har småbarn än vad pengar är.
Gör vad som känns rätt för dig, finns ingen annan som vet vad som är rätt eller fel just för dig! Lycka till!