Novali skrev 2013-09-22 15:36:59 följande:
Hur gammal är du? Finns väl ingen som kan hindra dig om du är över 18... Men ligger du däromkring i ålder tror jag nog de kan rekommendera dig att vänta... Ett tips från en lite "äldre": Se till att ha utbildning och jobb klart. Tänk på att du ensam ska försörja ett barn, det blir dyrt och det är inte alltid man tänker på det. Att utbilda sig som ensamstående småbarnsförälder är inget att rekommendera! Du gör säkert det som känns rätt för dig! Själv väntade jag flera år innan jag gick via insemination.... Utbildning, jobb, bil och hem fixat ;)
Hur länge har du gått i tankarna?
Jag är 21 år nu. :) Och ja, det är självklart ingen som hindrar mig. Men jag vill självklart ha det lite stadigare i livet, så ingenting jag tänker studsa in på alldeles på direkten. :)
Och ja, ekonomiskt sätt, jag vet att ett barn kostar mycket pengar. Det är jag helt införstådd i!
Jag har haft barntankar väldigt länge, sen har det blivit en mer seriös längtan under de senaste ca 3-4 åren. Och ja, väldigt ung jag vet, men psykiskt anser jag mig lite mer vuxen och redo än många andra. :) Men ja, inseminationstankar har jag väl mest börjat tänka mer seriöst på sista året. :)