Anonym (sjukt!) skrev 2012-08-26 21:26:16 följande:
Quorn tillverkas av Marlow Foods som ägs av Astra Zeneca...
Det tillverkas industriellt i stora tankar av mögelsvampar, inte söta små matsvampar som vissa vill försöka få omedvetna att tro.
Ädelost innehåller mögelsporer av Penecelinum Roquefourti.
Penicillin är inte bra, men absolut nödvändigt ibland. Dock ska man undvika det om det inte är absolut nödvändigt att ta.
Vad gäller Quorn:
"Vid framställningen av Quorn används
svampen Fusarium venenatum (PTA-2684) som rent biologiskt är en
mögelsvamp. Mögelsvampprotetinet odlas i stora sterila jästankar med syresatt vatten, där man tillsätter sockerarten
glykos samt mineraler och vitaminer. Det är framför allt det fasta degaktiga mykoproteinet, som mestadels består av
celler och
myceltrådar, man tar vara på varefter det extraheras och värmebehandlas. Den degaktiga produkten samlas ihop, torkas, tvättas, blandas med äggviteämnet albumin samt köttaromer. Därefter formas massan till olika produkter med olika konsistens och struktur, som filé, bitar och färs."
Källa
wikipedia.se
Tror du det är bra att käka antibiotika, dricka alkohol och käka jäst i stora mängder och ofta? Om svaret är ja så fortsätt käka din quorn. Själv svarar jag nej så jag äter inte quorn.
Mögel ÄR en sorts svamp, precis det jag skrev. Det är svamp i miniformat.
Pencillin är en annan sorts svamp och det finns flera olika sorter. En del funkar som antibiotika andra gör inte det men funkar att göra ost på. Du har blandat ihop det, du äter inte en pencillinkur när du äter en ädelost.
Jäst är en annan sorts svamp, den använder man i bakning. Den dör helt av den värmebehandling den utsätts för i ugnen.
Man odlar svamp och tillsätter näringsämnen i stora kar. Vad är ditt problem med det mer än att du har extremt dålig koll på svamp och svamp?