• Benjy

Du dricker en öl (3,5 %). Hur länge skulle du vänta innan du sätter dig i bilen och kör?

Rubriken ställer frågan jag vill ha svar på .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 09:01
    Ölens storlek? 0,5 liter.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du dricker en öl (3,5 %). Hur länge skulle du vänta innan du sätter dig i bilen och kör?
  • Eleonor01

En sådan öl har 4,55 cl 40% sprit i om man gör om det. Man brukar beräkna 2 cl i förbränning per timme så rent tekniskt lite mer än 2 h.

Vad man också bör kalkulera med är att kroppen blir trött av att ta hand om alkoholen så man bör vänta minst lika länge till för tröttheten kan ställa till med precis lika mycket som spriten.

Å andra sidan om man börjar tänka hur länge man bör vänta att köra efter man har druckit en öl så e man fel på det från början. Nolltolerans står högre i kurs hos mig!!

• Lilia

Jag har varken körkort eller dricker öl, annars hade jag svarat ett dygn.

• vampyria2

Jag har gjort en GBP och är sjukt lättpåverkad efter det och blir full på en folköl
    I midsomrars så hade jag ett sexpack folköl och började dricka kl ett, kl 23.30 hade jag druckit upp dem och blåste 0.9 i en alkomätare, blev väldigt förvånad kan jag lova även fast att jag kände mig påverkad så trodde jag inte att jag skulle ligga så högt

Jag skulle i och för sig ändå kunna köpa bil en så där 2-3 timmar efter det att jag hade druckit en folk öl Drömmer

• Benjy
    The past is now skrev 2012-08-25 09:31:52 följande:

Nolltolerans.

Vad innebär det för dig? När skulle du köra?
  • Mandel

Jag dricker inte öl...

En gång var maken och jag och åt en kebab och han tog en stor starköl till det. När vi åkte hem krockade jag med ett rådjur och polisen som kom ansåg att maken skulle köra hem, men han protesterade med tanke på ölen till maten.
    Polisen lät honom då blåsa och han sa att maken fick köra. Då hade det kanske gått 1 timme sedan vi började äta och dricka.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Du dricker en öl (3,5 %). Hur länge skulle du vänta innan du sätter dig i bilen och kör?