• nnb

inga bra siffror på kub

Hej
    Känner att jag måste skriva av mig lite, fick 1:124 på mitt kub test och jag blev erbjuden att göra ett fostervattensprov. Funderar hur jag ska göra... Min man vill att jag ska göra testet medans jag tänker på risken för missfall. Jag gjorde även ett kubtest med min son och fick resultatet 1:180 men fick reda på siffrorna så sent i graviditeten att det var ingen ide att vänta på svar från ett fvp då det var för sent att avbryta graviditeten. Han föddes normalt. Kanske ska nämna att jag är 36 år och detta är mitt fjärde barn och alla mina barn föddes utan ds. Har nu ett par veckor på mig att bestämma hur jag ska göra. Är det någon som har lite info om hur det går till vid fvp.
    nnb 

• Svar på tråden inga bra siffror på kub
  • nnb

Hej
    Tack för förklaringen. Det känns väldigt nervöst men jag lutar mer och mer åt att göra testet. Jag tror mest att jag är  väldigt rädd för själva ingreppet. Jag vet att jag skulle avbryta graviditeten om barnet hade ds, även om det är svårt att acceptera att det kan bli verklighet. Har tidigare gjort en abort i vecka 10 då de upptäckte att jag hade en primär infektion av CMV viruset, vilket kunde leda till mycket allvarliga missbildningar och rekommendationerna var att avbryta. Detta var mycket jobbig upplevelse och jag hoppas verkligen att jag inte ska behöva göra detta igen. Har ju kommit mycket längre i min graviditet nu, börjar v 15 i morgon och det blir inte lättare om man börjar känna av fosterrörelser. Jag försöker ändå tänka positivt och jag har tro att allt är okej. Det kändes bra när jag såg den lille på ul. 

• nnb

Har gjort fostervattensprov nu och fick svar igår , allt är normalt..... Vilken lättnad....

Svar på tråden inga bra siffror på kub