• glassen

All inclusive och barn?

Har inte varit utomlands på jättelänge, men vill åka i juni nästa år. Vilka är era bästa tips gällande resebolag och all inclusive när man åker med barn på 4 och 6 år? Vill ha någon form av barnklubb, bra barnvänlig mat mm och inte för dyrt. Sambon kan inte tänka sig Turkiet. Jag funderar mest på Rhodos eller Cypern, men tar tacksamt emot alla tips. 

• Svar på tråden All inclusive och barn?
  • glassen
    Indiansommar skrev 2012-08-25 23:33:42 följande:
    Vi var på Gran Canaria, Bahia Feliz, det var kanon för barnen som var 4 o 9

Vilket resebolag åkte ni med då och vilket hotell bodde ni på?
  • SockerStinn

Vi har rest med fritidsresor som har Bamseklubben. Den är kl 10-12. Passar det er? För oss innebar det att bad på fm inte hanns med för barnen. Dottern tröttnade snabbt på att sitta inne i ett litet hus och rita och undvika lek med främmande barn som hon inte förstod vad de sa (finska, danska, norska och skånska), så vi skippade snabbt det och i år anmälde vi aldrig till det. Barnen vill ju bada!

Låt inte yngsta barnet se buffen. Det är för mycket att välja på. Förra året lät vi barnen välja maten själva vilket resulterade i att de inte åt mer än ett par tuggor av maten. Samma sak varje dag. I år tog vi bara frukostbuffé och barnen åt både bra och någorlunda varierat. Utom till frukost då Så jag måste faktiskt avråda från all-inclusive, faktiskt. 

• glassen

Ok. Vad trist. Fast jag tycker det skulle vara så skönt att ha maten ordnad hemifrån för en gångs skull och bara gå och välja när man vill ha något.
    Är Bamseklubben alltid samma tid? Jag är nog också lite orolig att inte mina barn ska vilja vara med i någon Bamseklubb, men ett par vuxen timmar skulle vara skönt också. Det har man ju aldrig hemma.  

• OF
    http://www.ving.se/charteraccomodationinfo?ItemId=4108&SelectedPackage=57_c3_RHO4_ATEN2_VS1%3a4_A22Bc1_E3_GOTd201209123_RHO8%3a2_VS2_311%3a&BookingQuery=0%3a32%3ad201209122770%3a0%3a0%3an0%3a4_42%3a42%3a4%3a6%3a267%3a0%3a2%3a&UseBookingFlow=True

Rekommenderar dock att inte ta all inclusive när man åker med ving. De har ett annat alternativ där man får buffe till 7 frukost, 5 lunch och middag. Mer prisvärt eftersom man endast betalar för de vuxna.

Barnklubbarna är helt ok och det är underhållning på kvällarna. 
  • Höghus

Sunwing resort Alcudia (Mallorca) är superbra!

• Juppepuppe
    SockerStinn skrev 2012-08-25 23:54:55 följande:
    Vi har rest med fritidsresor som har Bamseklubben. Den är kl 10-12. Passar det er? För oss innebar det att bad på fm inte hanns med för barnen. Dottern tröttnade snabbt på att sitta inne i ett litet hus och rita och undvika lek med främmande barn som hon inte förstod vad de sa (finska, danska, norska och skånska), så vi skippade snabbt det och i år anmälde vi aldrig till det. Barnen vill ju bada!

Låt inte yngsta barnet se buffen. Det är för mycket att välja på. Förra året lät vi barnen välja maten själva vilket resulterade i att de inte åt mer än ett par tuggor av maten. Samma sak varje dag. I år tog vi bara frukostbuffé och barnen åt både bra och någorlunda varierat. Utom till frukost då Så jag måste faktiskt avråda från all-inclusive, faktiskt. 
    Jag säger tvärtom. För mina barn 2 och 5 var det guld att gå omkring och välja av allt som fanns. Det finns alltid något man gillar. De åt som hästar hela veckan! :)
  • MrsC74

Tycker Sunwinghotellen är överlägset bäst för barn. Kika in på ving och deras Sunwinghotel.
    Personligen skulle jag aldrig åka all inclusive men gillar man den typen av resa så är Sunwing kanon.

Svar på tråden All inclusive och barn?