• glassen

All inclusive och barn?

Har inte varit utomlands på jättelänge, men vill åka i juni nästa år. Vilka är era bästa tips gällande resebolag och all inclusive när man åker med barn på 4 och 6 år? Vill ha någon form av barnklubb, bra barnvänlig mat mm och inte för dyrt. Sambon kan inte tänka sig Turkiet. Jag funderar mest på Rhodos eller Cypern, men tar tacksamt emot alla tips. 

• Svar på tråden All inclusive och barn?
  • jebba

Vi har just varit iväg en vecka på all inklusive med Ving och det var helt fantastiskt. God mat, roliga aktiviteter för alla fyra barnen, tre pooler varav en med vattenrutschbana, vattengympa för oss vuxna osv Dock var vi i Turkiet som ni inte vill åka till men jag utgår från att upplägget ser ungefär likadant ut på Sunwinghotellen i andra länder.

• glassen

Tack. Det låter som de flesta föredrar Ving. Jag har varit inne lite och kollat, verkar bra. Synd bara att de ännu inte släppt sommarresorna än såsom Fritidsresor gjort, men det kommer väl.
    Ingen som testat Apollo förresten? Men de kanske inte har några barnalternativ. Jag tycket de var bra att åka med innan jag hade barn, men då hade man ju inte alls samma krav som nu. 

• Hnl

Vi åker till Rhodos i september esperides beach family hotel vi har all inclusive och 3 barn med oss . Han komma med information
    Om hur de var när vi kommer hem :)

• Trixter

Vi var på Atlantica aegean blue för ett par veckor sen. Ligger i kolymbia, ca 40min från Rhodos stad. Åkte med en 3 och 10 åring.

Allt var perfekt, maten, drycker och aktiviteterna.

Poolområdet var jättestort och passade för alla åldrar, fanns även en stor vattenpark alldeles bredvid som man kunde utnyttja fritt, dock var barnen tvungna att vara över 6 år för att åka de stora kanorna men det fanns även en plaskdamm för de små.

Vi hade bamseklubb för 3 åringen kl 10-12 i 5 dagar, och superkids för 10 åringen kl 14-16 i 5 dagar, de trivdes jättebra och fick nya kompisar. Klubbledarna pratade svenska och de flesta barnen var svenskar.

Åkte med fritidsresor.

• Lisa RMB

Apollo har ingen barnklubb, förutom i Thailand där de samarbetar med Svenska skolan.

Både Ving och Fritidsresor har jättebra upplägg för barnfamiljer, extra superbra om man väljer Sunwing resort eller Blue Village.
    Största skillnaderna tycker jag är upplägget för barnklubb. Bamseklubben bokar man innan (per vecka)... Lollo & Bernie bokar man på plats och bara de aktiviteter man är sugen på för stunden.

Är man spontan och vill boka sina utflykter mm med kort varsel kanske Vings koncept är att föredra, medan om man vill ha lite mer struktur det kanske är bättre med Bamseklubben. 

• LiMoFe

Vi åkt med fritidsresor och kan definitivt rekomendera all inclusive med barn. Tänk att slippa tjatet om de tappar en glass, bara att hämta en ny. Äter de inte på lunchen fine då kan man fixa något under eftermiddagen. Vi var på cypern på för några år sedan och var nöjda kommer inte ihåg hur det stavas men börjar på N och är ett blue village. Super mysigt att sitta ute och äta där. Dock har vi varit mer nöjda med maten när vi varit i turkiet + att det är billigare så synd att inte mannen din vill dit.

Mamma till världens finaste prins -08 och prinsessa & prins -11
  • Alexi
    Trixter skrev 2012-08-26 11:56:16 följande:
    Vi var på Atlantica aegean blue för ett par veckor sen. Ligger i kolymbia, ca 40min från Rhodos stad. Åkte med en 3 och 10 åring.
    Allt var perfekt, maten, drycker och aktiviteterna.
    Poolområdet var jättestort och passade för alla åldrar, fanns även en stor vattenpark alldeles bredvid som man kunde utnyttja fritt, dock var barnen tvungna att vara över 6 år för att åka de stora kanorna men det fanns även en plaskdamm för de små.
    Vi hade bamseklubb för 3 åringen kl 10-12 i 5 dagar, och superkids för 10 åringen kl 14-16 i 5 dagar, de trivdes jättebra och fick nya kompisar. Klubbledarna pratade svenska och de flesta barnen var svenskar.
    Åkte med fritidsresor.
    Alltså, ligger klubbtiderna för olika åldrar på olika tider? Det gör ju att hela konceptet med att de vuxna kan göra något på egen hand medan barnen roar sig försvinner?
  • Alexi
    glassen skrev 2012-08-26 11:37:30 följande:
    Tack. Det låter som de flesta föredrar Ving. Jag har varit inne lite och kollat, verkar bra. Synd bara att de ännu inte släppt sommarresorna än såsom Fritidsresor gjort, men det kommer väl.
    Ingen som testat Apollo förresten? Men de kanske inte har några barnalternativ. Jag tycket de var bra att åka med innan jag hade barn, men då hade man ju inte alls samma krav som nu. 
    I andra trådar är det flera som verkar föredra Fritidsresor så det verkar väldigt individuellt. Vi ska åka med Ving till Gran canaria i vinter just för att vi tyckte Vings koncept för barn passade oss bättre, våra barn är 2 och 4 och då är ju inte det här med bamseklubb aktuellt i alla fall för den yngsta.
  • Hedebris
    LiMoFe skrev 2012-08-26 12:21:34 följande:
    Vi åkt med fritidsresor och kan definitivt rekomendera all inclusive med barn. Tänk att slippa tjatet om de tappar en glass, bara att hämta en ny. Äter de inte på lunchen fine då kan man fixa något under eftermiddagen. Vi var på cypern på för några år sedan och var nöjda kommer inte ihåg hur det stavas men börjar på N och är ett blue village. Super mysigt att sitta ute och äta där. Dock har vi varit mer nöjda med maten när vi varit i turkiet + att det är billigare så synd att inte mannen din vill dit.

narcissos?
Svar på tråden All inclusive och barn?