• glassen

All inclusive och barn?

Har inte varit utomlands på jättelänge, men vill åka i juni nästa år. Vilka är era bästa tips gällande resebolag och all inclusive när man åker med barn på 4 och 6 år? Vill ha någon form av barnklubb, bra barnvänlig mat mm och inte för dyrt. Sambon kan inte tänka sig Turkiet. Jag funderar mest på Rhodos eller Cypern, men tar tacksamt emot alla tips. 

• Svar på tråden All inclusive och barn?
  • glassen
    Hnl skrev 2012-08-26 11:40:47 följande:
    Vi åker till Rhodos i september esperides beach family hotel vi har all inclusive och 3 barn med oss . Han komma med information
    Om hur de var när vi kommer hem :)

Det ser jag fram emot. Tack på förhand.
  • glassen
    Trixter skrev 2012-08-26 11:56:16 följande:
    Vi var på Atlantica aegean blue för ett par veckor sen. Ligger i kolymbia, ca 40min från Rhodos stad. Åkte med en 3 och 10 åring.
    Allt var perfekt, maten, drycker och aktiviteterna.
    Poolområdet var jättestort och passade för alla åldrar, fanns även en stor vattenpark alldeles bredvid som man kunde utnyttja fritt, dock var barnen tvungna att vara över 6 år för att åka de stora kanorna men det fanns även en plaskdamm för de små.
    Vi hade bamseklubb för 3 åringen kl 10-12 i 5 dagar, och superkids för 10 åringen kl 14-16 i 5 dagar, de trivdes jättebra och fick nya kompisar. Klubbledarna pratade svenska och de flesta barnen var svenskar.
    Åkte med fritidsresor.

Det är ett av de hotell jag sneglat lite på när jag varit inne på deras sida. Låter ju bra.
  • glassen

Tack alla. Då är det antingen Ving eller Fritidsresor jag ska inrikta mig på förstår jag. Ska kolla upp alla hotell ni föreslår och väga för- och nackdelar.
    Låter som de flesta av er är nöjda med All-inclusive också, och jag är verkligen sugen på att testa detta.  T ex det där med tappad glass. Det är ju toppen att kunna hämta en ny, så man slipper de vissa konflikter i alla fall.

• Ådi09

Vi var på Kreta med Fritidsresor i somras, bodde på ett Blue village som heter Atlantica Caldera Creta paradise. Det var ett superbra hotell när man har barn(allt är verkligen barnvänligt!), all inclusive ingår alltid är jag nästan säker på. Vi bokade Bamseklubb, men tyvärr ville sonen(3år) inte alls gå tillbaka efter första dagen, han ville helt enkelt ha semester med mamma och pappa ;) . All inclusive passade inte oss, men det var enkelt och bekvämt. Vi tröttnade, det blev så enformigt!(var där i 14 dagar)
    På kvällen är det uppträdanden för barn och vuxna men vi stannade aldrig för vuxenunderhållningen, var mest och tittade för sonens skull, han älskade Bamseshowen! Han pratar fortfarande om den och vi kom hem för en månad sedan! Stranden vid hotellet är inte särskilt barnvänlig dock så vi var vid någon av poolerna. De större poolerna är välbesökta och ibland kändes det lite som ett äventyrsbad, ingen lugn å ro direkt, men de kan man ju inte förvänta sig när hotellet riktar sig till barnfamiljer.Vi  hade hyrbil i tre dagar och utforskade Kreta och hittade fantastiska stränder!

• Anne69

Räkna med ca 30 000 kr för en vecka, det kostar det hur man än gör. Men då ingår också verkligen allt.

Vi har varit på Bamseklubben två ggr, en gång på Cypern, en gång på Kreta. Båda var väldigt bra och vi gillar verkligen konceptet. För ungarna är det perfekt. "Tidigt" på säsongen är nog Cypern lite varmare och solsäkrare än Kreta, så varför inte prova det? Rhodos ligger dock också bra till.
    Ett annat alternativ (som vi också nu tittar på) är Mallorca. Även dit är flygresan rimlig, ca 4 tim.   

• Duckan

Vi åkte med Fritidsresor till Mallorca. Valde bort All inc men åt där några ggr och maten var väl okej, inte mer.
    Hade dottern på Bamseklubb men det var mest 3-åringar där så hon hade inte så jätteroligt, hon är 5,5 år. Däremot, helt gratis, var det tjejer som roade barnen  flera gånger om dagen och det gillade hon. De höll i aktiviteter som skattjakt, mini-disco, div lekar varje kväll. De berättade att Fritidsresor dessvärre inte gör reklam för att de finns för då skulle ingen boka bamseklubb. Nu har ju dina barn varandra ifall de inte skulle klicka med någon i en barnklubb.

• Alexi
    Duckan skrev 2012-08-27 09:07:31 följande:
    Vi åkte med Fritidsresor till Mallorca. Valde bort All inc men åt där några ggr och maten var väl okej, inte mer.
    Hade dottern på Bamseklubb men det var mest 3-åringar där så hon hade inte så jätteroligt, hon är 5,5 år. Däremot, helt gratis, var det tjejer som roade barnen  flera gånger om dagen och det gillade hon. De höll i aktiviteter som skattjakt, mini-disco, div lekar varje kväll. De berättade att Fritidsresor dessvärre inte gör reklam för att de finns för då skulle ingen boka bamseklubb. Nu har ju dina barn varandra ifall de inte skulle klicka med någon i en barnklubb.
    Är det sant? Haha lite roligt, vi valde ju Ving framför Fritidsresor mycket för att Ving verkar ha en hel del småaktiviteter av den typen du beskriver, som vi tror passar våra barn bättre än en ren bamseklubb.
  • Duckan

Alexi, vi kanske hade hypat Bamse för hårt för dottern, men hon var inte speciellt exalterad annat än första dagen. Lite synd, men nu vet vi att det inte är för oss.

• glassen

Tack för alla bra tips.
    Jag läste på Fritidsresors Blue stars hotell att de har något nytt aktivitetshus för barn. Förstod som att det är istället för Bamseklubb, och man kanske inte kan lämna barnen där, men är det någon som testat det konceptet? Jag är inte säker på att mina barn kommer stanna i Bamseklubb, så kanske är det ett bättre alternativ.

• Duckan

Aktivitetshus låter som de tjejerna jag skrev om. Siri var ensam vissa stunder med dem.

• glassen
    Duckan skrev 2012-08-27 20:22:02 följande:
    Aktivitetshus låter som de tjejerna jag skrev om. Siri var ensam vissa stunder med dem.

Det lät ju jättebra. Bra att det finns flera alternativ att välja på.

• mia maria
    Alexi skrev 2012-08-26 12:27:20 följande:
    I andra trådar är det flera som verkar föredra Fritidsresor så det verkar väldigt individuellt. Vi ska åka med Ving till Gran canaria i vinter just för att vi tyckte Vings koncept för barn passade oss bättre, våra barn är 2 och 4 och då är ju inte det här med bamseklubb aktuellt i alla fall för den yngsta.

Ja jag skulle tippa att Ving o Fritte är ungefär lika poppis hos barnfamiljer, o därefter Apollo. Det är ju de tre största charterbolagen, o precis som du skriver så tycker alla olika så bara för att några få personer här inne rekommenderar Ving så betyder ju inte det att just dem är "bäst"!

TS; vad exakt är det du söker hos hotellet? AI o barnklubb o inte för dyrt?
    För att få skandinaviks barnklubb så är det väl nå't utav Sunwing eller Blue Village som är alternativen, men kan ni tänka er att skippa barnklubben så har ni ju massor att välja på!
  • glassen
    mia maria skrev 2012-08-30 22:08:52 följande:

Ja jag skulle tippa att Ving o Fritte är ungefär lika poppis hos barnfamiljer, o därefter Apollo. Det är ju de tre största charterbolagen, o precis som du skriver så tycker alla olika så bara för att några få personer här inne rekommenderar Ving så betyder ju inte det att just dem är "bäst"!

TS; vad exakt är det du söker hos hotellet? AI o barnklubb o inte för dyrt?
    För att få skandinaviks barnklubb så är det väl nå't utav Sunwing eller Blue Village som är alternativen, men kan ni tänka er att skippa barnklubben så har ni ju massor att välja på!

Jag har väl tänkt mig någon form av barnkubb eller i alla fall barnaktiviteter. Fast det viktigaste är väl att det är ett bra barnanpassat hotell med barnpool, mat som passar små barn osv.
  • heisjoc

Cypern är lämplig för familjer med barn. Det bästa är floden lata.
    Diabilder ont ryggen och alla smycken och ringar måste avlägsnas innan glidning.
    Vattenparken är lämplig för små barn, det finns bara ett fåtal större bilder.
    Maten är ok men vardagliga likhet är tråkigt. Alla inc. drycker, öl och glass suger.
    Cypern är ett paradis för tjuvar och tjuvar grupper, Panthea ffff och Callisto är deras favorit.
    Medan vi var där för tre lägenhet var uppdelad och alla kontanter och smycken mm
    stals. Dörrlås är patetiskt, och det är därför tjuvar har invaderat rum på nätterna.
    Samma upprepas i Callisto hotell. Tjuvarna var ungefär 12 år gamla pojkar, styrs av en vuxen skandinaviska ser man.
    Lokala butiker försöker stjäla vanligtvis 50 och 100-eurosedlar med butiker kommersiella besättningar med olika trick.
    Hotellet har inte en riktig kundskyddet eller natt bevakning så att du är i din egen risk där.
    Klimatet är varmt, men inte mycket saker är inte särskilt vänliga och platsen är mycket osäkra.
    Allt tillsammans tror jag du har det bättre att tänka två gånger för att gå till dessa Hotells eller Cypern.
    Familjen från Finland, höst 2012

• mia maria
    MrsC74 skrev 2013-01-17 08:14:22 följande:
    Heisjoc: eh va???
    Han/hon har skrivit flera likadana inlägg i trådar om Cypern - dock har personen i fråga glömt att kolla om hans/hennes text är relevant till frågeställningen eller hur gammal tråden är....
Svar på tråden All inclusive och barn?