• MariaaG

tips/råd inför inseminering i DK?

Hoppas att det tar sig snart!

Jag slutade nästan helt med kaffe eftersom det är bevisat att det sänker fertiliteten. Statistik visar att dubbelinsem inte ökar chansen nämnvärt. Forskning visar också att man faktiskt ökar sina chanser genom att ligga ner i ca 15 minuter efteråt. Pergotime kan boosta något men enligt forskning ska det inte göra varken till eller från om man har normal ägglossning.

För att pricka in stegring på ältester bäst så köpte jag ett gäng billiga stickor som jag testade ofta med, när stegring började komma så kompletterade jag med clear blues digitala. Vi bytte donator mellan de olika försöken. Enligt min klinik är det medel med 3-4 försök i min ålder (32-33) och det tog sig på fjärde försöket.

Ursäkta om jag skriver lite stolpigt man jag använder telefonen. Lycka till!

• MariaaG

Har du inte gjort någon utredning? Jag har inte järnkoll på vad som kan vara fel men jag vet att min gyn bland annat tog prov för att se om sköldkörteln fungerar som den ska. Vi är utredda till höger och vänster men eftersom det är min man som det är fel på så har jag inte lagt alla kvinnliga möjliga orsaker på minnet.

Vi använde storkkliniken, vad jag har hört ang gyn grönlund så är det lite löpande band men att folk ändå är nöjda för att det är billigare. Ofta brukar de få gå på en gång för att det är kö.

Svar på tråden tips/råd inför inseminering i DK?