• monia1982

när ta hål i öronen på barn? Ålder :)

ELLER när tog du hål i öronen på ditt barn

• Svar på tråden när ta hål i öronen på barn? Ålder :)
  • Rocket Mania
    ummabdilleh skrev 2012-08-27 16:46:32 följande:

jag tycker oxa detta ar bra, om man anda vill gora hal pa barnens oron ar det lika bra att gora det pa en gang sa de inte minns att de gor ont
    Är smärta man inte minns bättre menar du? Det är lika mycket övergrepp ändå.

Bättre låta bli tills barnet får styra över sin egen kropp. 
  • Cornellia
    Azis skrev 2012-08-27 15:17:05 följande:
    Det görs i mitt hemland till nyfödda flickor redan på sjukhuset innan man går hem. En sjuksköterska gör det när mamman ber om det. Jag fick mina då och tycker att det är det bästa! Kommer inte ihåg och har haft dem i hela mitt liv.
    ummabdilleh skrev 2012-08-27 16:46:32 följande:

jag tycker oxa detta ar bra, om man anda vill gora hal pa barnens oron ar det lika bra att gora det pa en gang sa de inte minns att de gor ont
    Problemet blir ju att barnet själv inte har fått välja sina kroppsutsmyckningar, och kanske inte vill ha dem när barnet är vuxet. (som jag).

• ummabdilleh
    Rocket Mania skrev 2012-08-27 17:11:25 följande:
    Är smärta man inte minns bättre menar du? Det är lika mycket övergrepp ändå.

Bättre låta bli tills barnet får styra över sin egen kropp. 
    jag omskarde mina bada soner nar de var 3 veckor gamla..saker som ar ratt for mig behover inte vara ratt for dig..alla har olika kulturer och satt att leva efter..bara for att jag inte  lever efter hur du lever betyder inte att mitt satt ar fel.det kan lika val vara sa att ditt satt ar fel
  • Rocket Mania
    ummabdilleh skrev 2012-08-27 18:15:25 följande:
    jag omskarde mina bada soner nar de var 3 veckor gamla..saker som ar ratt for mig behover inte vara ratt for dig..alla har olika kulturer och satt att leva efter..bara for att jag inte  lever efter hur du lever betyder inte att mitt satt ar fel.det kan lika val vara sa att ditt satt ar fel
    Jag är helt med på att allt inte är rätt för alla. Faktum är att jag fattar det tydligen mer än du gör.

Har du tänkt på att saker som är rätt för dig inte behöver vara rätt för dina barn? Exakt vad ger dig rätt att skära i dom? Jag tycker det är ett rent fruktansvärt övergrepp.
  • ummabdilleh
    Rocket Mania skrev 2012-08-27 18:24:06 följande:
    Jag är helt med på att allt inte är rätt för alla. Faktum är att jag fattar det tydligen mer än du gör.

Har du tänkt på att saker som är rätt för dig inte behöver vara rätt för dina barn? Exakt vad ger dig rätt att skära i dom? Jag tycker det är ett rent fruktansvärt övergrepp.

jag ar vuxen och jag bestammer over mina barn..det ar jag som uppfostrar  dom och visar dom vad som ar ratt och fel.annu en gang sa tycker DU att det ar overgrepp och fel att jag omskart mina soner., for det ar fel enligt dig och ditt satt att leva..samma sak som jag tycker det ar konstigt att folk ger sina barn bara godis pa lordagar..annnu en gang ar detta med lordagar en svensk tradition..alla har sitt satt att leva pa,,ska jag da saga att svenskar ar elaka att de bara ger sina barn godis pa lordagar??
  • GullpuckotMe

När dom är gamla nog att välja det själva. Tycker det är hemskt att se en ettåring med piercade öron för att mamman eller pappan tycker det är gulligt. Blä

• Rocket Mania
    ummabdilleh skrev 2012-08-27 18:29:20 följande:

jag ar vuxen och jag bestammer over mina barn..det ar jag som uppfostrar  dom och visar dom vad som ar ratt och fel.annu en gang sa tycker DU att det ar overgrepp och fel att jag omskart mina soner., for det ar fel enligt dig och ditt satt att leva..samma sak som jag tycker det ar konstigt att folk ger sina barn bara godis pa lordagar..annnu en gang ar detta med lordagar en svensk tradition..alla har sitt satt att leva pa,,ska jag da saga att svenskar ar elaka att de bara ger sina barn godis pa lordagar??
    Du jämför omskärelse med lördagsgodis?

• Bling1975

Aldrig, för mig är det en vuxengrej. Min mamma sa 18 och redan när jag var 16 ville jag inte längre ha örhängen. Idag är jag väldigt nöjd utan hål. Tycker det är lite konstigt att det är en norm att göra hål i kroppen bara för att smycka den, framförallt på barn.

• casjacool

min dotter fick ta när hon fyllde 4år, sen när hon fyllde 6år ville hon ha ett till.

• castafiore

JAg skulle säga kring tolv.

Svar på tråden när ta hål i öronen på barn? Ålder :)