Vit Lilja skrev 2012-10-08 13:50:05 följande:
Åh kul! Välkommen! Ungefär som vår son då, han är en relativt nybliven 2-åring men jösses vad han testar. Än så länge är det fullt hanterbart, men börjar bli ordentligt nervös inför 3-årstrotsen. Han ska inte ha på de blå byxorna, han ska ha de röda. När han får på sig dom röda ska han ha pyamasen på sig för det VET han att han inte får. Och så är det med allt! haha
Han ska ha kakor till frukost, välling till middag och gummistövlar inomhus, ALLT han vet att han inte får. Om vi säger "ja" till någonting så var inte det roligt utan då börjar han igen med något nytt han vet att han inte får. Så det går inte att misstolka haha. Dessutom ser vi att han kollar i ögonvrån när han kastar leksaker och häller ut kaffe på golvet. Allt för att se vad gränserna går. Och visst är det jobbigt, men jag ser det ändå som att han utvecklas till att bli stor nu, en egen individ med egen vilja.
Har du en omgivning med många jobba frågor eller är du befriad från "men HUR kan du göra så mot ditt eget barn?"
haha, det låter bekant! Hon har varit lugn en period men nu är trotset tillbaka igen! Allt är NEJ och så utbrott på det!
Vi har inte fått några elaka frågor så men det är alltid en undran - det gör att man blir så osäker om man gör rätt och "tänk om" och så vidare. Det är svårt tycker jag, tänker mest på henne och hur hon kommer reagera när hon börjar förstå att hon inte har syskon osv. Och sen att verkligen ALLA har två barn, jag har en enda kompis som har ett barn.