Inlägg från: banansmoothie |Visa alla inlägg
  • banansmoothie

Enbarnsföräldrar, titta hit!

Hej, får man vara med i tråden?

Jag har en son på 4 år och är nöjd med ett barn. Skulle eventuellt kunna tänka mig en till när min son är typ 10, mest ifall min sambo (som inte är pappa) vill ha ett... men vi får se.

Jag tycker det är så otroligt skönt med bara ett barn. Det är tyst och mysigt hemma, bostaden är en fristad utan bråk och gräl och trampandes på tår. Jag TRIVS såhär. Har vänner med 2 barn och de skriker och gapar och bråkar och slåss hela tiden. Varje gång vi/dom går hem så tänker jag 'åååh vad skönt att jag bara har en'!

Det roliga är att jag växte upp i en familj med 3 systrar, min syster som har en son i samma ålder är också nöjd med bara ett barn. Kanske men från den kaosartade uppväxten? Folk omkring mig verkar resonera att man ska få småbarnåren avklarade osv. Men jag vill inte ha något avklarat, jag vill LEVA och NJUTA av mitt liv inklusive småbarnsår. Det kan man, om man har ett barn. Bara att den ena tar barnet och den andra får egentid om det behövs! Svårare med två barn. Som sagt, ev. ett till när mitt nuvarande barn i princip är självgående. Men absolut inte två småbarn.

Btw blev nyfiken nu på Vit Liljas ålder .

• banansmoothie

Vad hemskt det måste vara att längta tills barnen flyttar ut . Nej så vill jag verkligen inte känna!

Vi har en hund för sällskap, vet att det inte är samma sak med det finns i alla fall en lekkamrat nära till hands! Det jag tänker mest på är väl i så fall i framtiden, att det inte finns nån när han är vuxen. Men då har han ju i alla fall en kusin som är ensambarn så det har lite tillhörighet, även om de bor på varsin sida av jordklotet. Och sen får man väl se som sagt angående småsyskon. Jag kommer väl överräns med en av mina systrar men den andra tycker jag mest är jobbig att ha att göra med, så skaffar man ett syskon för den skull vet man ju ändå inte hur det blir.

OT: Jag är också 87a, fattar inte varför nån som är född 81 skulle verka som en tant eller farbror alls! Jag trodde du var typ 17 bast eller nått . Inte för att det skulle gjort något! Min bästa vännina är 34.

Svar på tråden Enbarnsföräldrar, titta hit!