Enbarnsföräldrar, titta hit!
Hej, får man vara med i tråden?
Jag har en son på 4 år och är nöjd med ett barn. Skulle eventuellt kunna tänka mig en till när min son är typ 10, mest ifall min sambo (som inte är pappa) vill ha ett... men vi får se.
Jag tycker det är så otroligt skönt med bara ett barn. Det är tyst och mysigt hemma, bostaden är en fristad utan bråk och gräl och trampandes på tår. Jag TRIVS såhär. Har vänner med 2 barn och de skriker och gapar och bråkar och slåss hela tiden. Varje gång vi/dom går hem så tänker jag 'åååh vad skönt att jag bara har en'!
Det roliga är att jag växte upp i en familj med 3 systrar, min syster som har en son i samma ålder är också nöjd med bara ett barn. Kanske men från den kaosartade uppväxten? Folk omkring mig verkar resonera att man ska få småbarnåren avklarade osv. Men jag vill inte ha något avklarat, jag vill LEVA och NJUTA av mitt liv inklusive småbarnsår. Det kan man, om man har ett barn. Bara att den ena tar barnet och den andra får egentid om det behövs! Svårare med två barn. Som sagt, ev. ett till när mitt nuvarande barn i princip är självgående. Men absolut inte två småbarn.
Btw blev nyfiken nu på Vit Liljas ålder .