Vit Lilja skrev 2012-10-08 14:06:09 följande:
Ja, jag tror att ofta är det så att mammorna är hemma med barn när man är föräldraledig eller hemma på havandeskap och då är det lätt att hitta sig till såna här forum. Jag tycker också att det är kul att fler män hittar hit, så vi får större förståelse för varandra och mer åsikter från alla olika människor.
Sant !!! Även där gick v emot "det normala" då min sambo bara var hemma 6 månader och jag i 1,5 år. Detta skapade mkt problem för många runt om oss....hur skulle det nu funka att JAG som var PAPPA till barnet skulle gå hemma längst ...nej så gjorde ju inte alla andra så det kunde ju inte vi heller göra ...enligt alla andra :)
Att man bara orkar lägga ner så mkt tid och energi på hur andra gör , istället för att bry sig om sitt eget....Det e ju ungeär som att jag skulle klaga på familjer där bara mamman går mamma ledig...skulle jag aldrig få för mig att göra !
Åh barnvakt ! Vad härligt ! ;) Hoppas ni njöt riktigt mkt ! Även om man "bara" har ett barn så behöver man komma iväg och få lite ensam tid...det är oxå något folk har väldigt svårt att förstå ! Dem säger ofta till oss att ni som bara har ett barn har väl det så lugnt ändå att ni behöver inte komma iväg på egen tid...
Det e väl klart att man behöver oavsett hur många barn man har !!!!
Var hypnotisören bra ? Den skulle jag med vilja se :)
Visst är det helknäppt att t.o,m främlignar kan "ge sig på en" och tyckta till om ens liv ? Släkt och vänner kan jag förstå på ett sätt, dem känner man på ett annat sätt .. Men ändå !
Men vad härligt att höra att ni har deras stöd ! Det låter som mina föräldrar, dem har sagt upprepande gånger att var nöjd med det ni har och var glad för att ni har fått en frisk och härlig unge.För hur konstigt det än låter ( precis som du skriver ) så känns det skönt att ha någon på "sin sida" , känns skönt att veta att man har folk runom sig som accepterar att det e så hur utan att ifrågasätter ens val.
Men , vi måste ju komma i kontakt med varandra ! ;) Vi åker ALLTID på massa weekends med badland inkluderat :)
Hade varit kul att ha sällskap med sig på dessa !!!! Vilket e det bästa ni provat ?
Håller med dig , nu kan jag med skratta lite åt det....ibland har vi sagt att vi kan boka in Molgan, så kan han åka med som vårt barns osynliga kompis ;)