• Adnama

Enbarnsföräldrar, titta hit!

Tack  ! :)

Har jobbat lång helg, så nu är jag äntligen tillbaka på fl :)

Ganska kul faktiskt för jag tycker det börjar dyka upp en och annan pappa här på forumet, inte för att jag har något emot er mammor men tror ni fattar :) Alltid kul med fler pappor med !!

Vit lilja , hur e det med dig och familjen ? Haft en bra helg ? 

Göteborg är ju en underbar stad, skulle lätt kunnat tänka mig att bo där ! Utbudet e så mkt större än vad vi har här.

Satt igår och skulle beställa en resa , kom att tänka på det här med enbarns familj.....t.o.m  resebolagen tycker att man ska vara 2 vuxna + 2 barn för att vara den "ideala " familjen....!?! Visst man kan boka 2 vuxna och ett barn, men oftast blir det lika dyrt ändå som att man skulle bokat 2 vuxna och 2 barn....Suck ! Visst inga världsproblem men ändå ! :)              

• Adnama
    Vit Lilja skrev 2012-10-08 14:06:09 följande:
    Ja, jag tror att ofta är det så att mammorna är hemma med barn när man är föräldraledig eller hemma på havandeskap och då är det lätt att hitta sig till såna här forum. Jag tycker också att det är kul att fler män hittar hit, så vi får större förståelse för varandra och mer åsikter från alla olika människor. 

Sant !!! Även där gick v emot "det normala" då min sambo bara var hemma 6 månader och jag i 1,5 år. Detta skapade mkt problem för många runt om oss....hur skulle det nu funka att JAG som var PAPPA till barnet skulle gå hemma längst ...nej så gjorde ju inte alla andra så det kunde ju inte vi heller göra ...enligt alla andra :)

Att man bara orkar lägga ner så mkt tid och energi på hur andra gör , istället för att bry sig om sitt eget....Det e ju ungeär som att jag skulle klaga på familjer där bara mamman går mamma ledig...skulle jag aldrig få för mig att göra !

Åh barnvakt ! Vad härligt ! ;) Hoppas ni njöt riktigt mkt ! Även om man "bara" har ett barn så behöver man komma iväg och få lite ensam tid...det är oxå något folk har väldigt svårt att förstå ! Dem säger ofta till oss att ni som bara har ett barn har väl det så lugnt ändå att ni behöver inte komma iväg på egen tid...

Det e väl klart att man behöver oavsett hur många barn man har !!!!

Var hypnotisören bra ? Den skulle jag med vilja se :)

Visst är det helknäppt att t.o,m främlignar kan "ge sig på en" och tyckta till om ens liv ? Släkt och vänner kan jag förstå på ett sätt, dem känner man på ett annat sätt .. Men ändå ! 

Men vad härligt att höra att ni har deras stöd ! Det låter som mina föräldrar, dem har sagt upprepande gånger att var nöjd med det ni har och var glad för att ni har fått en frisk och härlig unge.För hur konstigt det än låter ( precis som du skriver ) så känns det skönt att ha någon på "sin sida" , känns skönt att veta att man har folk runom sig som accepterar att det e så hur utan att ifrågasätter ens val.      

Men , vi måste ju komma i kontakt med varandra ! ;) Vi  åker ALLTID på massa weekends med badland inkluderat :)
    Hade varit kul att ha sällskap med sig på dessa !!!! Vilket e det bästa ni provat ?

Håller med dig , nu kan jag med skratta lite åt det....ibland har vi sagt att vi kan boka in Molgan, så kan han åka med som vårt barns osynliga kompis ;)     
  • Adnama

Ser att jag får inte riktigt till det när jag ska citera inlägg ;)

• Adnama

Sitter just nu på dotterns träning och lyssnar på beklagande föräldrar som inte hinner med alla sina barns aktiviteter ;) Jag tänker tyst för mig själv att nej det räcker med ett barn !

• Adnama

Resesällskap hade verkligen varit kul ! Vi hittar på ganska mkt , och det är ofta folk inte kan/ har råd att hänga med ! Tror vår dotter hade gillat det, hon har kusiner som hon övar på :) Tänkte har du Facebook e det lättare att hålla kontakten :)

• Adnama

Kanon ska kolla det :) Haha ok då är ni i samma läge som oss :) Vi kollar med lite resor runt nyår, och vi tycker det är helt sjukt att dem höjer priserna till det dubbla !! Har ni provat lalandia i danmark? Där brukar vi vara ett par gånger om året! Kanon ställe ! Och bra priser med ! Själv är jag sugen på tropical Island i Berlin, det ska vara något utöver det vanliga. Vet du inte vad det e så googla på det ;) Fick precis lite erbjudande via stena line till olika badlandskap. Gå in och kolla stena line om du inte redan varit där :) Härligt med fler som är lite resgalna ;)

• Adnama

The reef har vi pratat om jättemånga ggr ... Men då pratade vi med ett par som varit där och dem sa att det var verkligen litet! Men ni som varit där, hur litet e det egentligen ? Finns det matställe och så runt om ? Vi tycker lalandia är toppen som sagt !! Dels så är det relativt billigt och sen finns där allt ! Det finns ett stort typ Leos lekmans inomhus, det finns bad landet med saker att göra för alla åldrar , mysig restauranger och stugor . En helg brukar vara lagom och det tar inte så lång tid att åka dit

• Adnama

Vit lilja, ser att det skiljer lite i ålder på oss ...vi är ju värsta gamlingarna för er ;)

• Adnama

Haha jadu, tänkte  nog snarare på att ni skulle uppleva oss som tant och farbror ;) Ví e födda 81 båda :)

Jag brukar inte heller tänka på åldern faktikst, mest att jag reflekterade över det när jag såg vilket år du var född ;)

• Adnama

Välkommen hit ! Kul att se att det är fler med äldre barn som oxå hittat hit ..::)

Frågar er dotter efter syskon eller hon e nöjd som det e ?  

Svar på tråden Enbarnsföräldrar, titta hit!