Enbarnsföräldrar, titta hit!
Adnama skrev 2012-10-08 14:39:36 följande:
Ser att jag får inte riktigt till det när jag ska citera inlägg ;)Det där med föräldraledigheten är alltid extra laddat. Från början så tänkte vi ha ungefär samma upplägg, att jag skulle vara hemma 4,5 månader och sonens pappa drygt ett år, lite mer men under tiden jag var gravid så blev jag varslad och pappan hade precis fått nytt jobb efter arbetslöshet så det var absolut inte läge. Jag skulle gå ut som arbetslös jobbsökande och sambon skulle då avsluta sin tjänst efter dryga 2 veckor. Det passade helt enkelt inte, även om jag inte är en person som trivs särskilt bra hemma och han inte speciellt bra på jobbet. För oss hade det passat bäst om jag jobbade och han var hemma, men livet blir inte alltid som man tänkt sig.
Det var oerhört skönt att ha barnvakt, det var fjärde gången( Inte över natten varje gång... såklart) så vi är oerhört bortskämda med "bra" farmor och farfar. Men det var SÅ välbehövligt och vi kollade som sagt på bio och sen SOV vi, vi har haft en tung period med vaknätter och svårt att somna om, både jag och lilleskiten så vi gick och la oss efter bion och låg däckade till 10 på morgonen (våran son vaknar alltid 05). Och egentligen är det väl hemskt att säga men det var underbart skönt. Filmen var mycket bra, men väldans tung, speciellt om man har barn. Bra - men "jobbig".
Vi har precis börjat att resa igen, innan hade vi inte ekonomi till det, men nu har jag börjat jobba igen och det är så underbart att känna att det är bara att ta på sig ryggsäcken så kan man ut och resa. Det behöver inte bli så långt, och visst, detta kanske beror på hur man är som person, och vissa kanske gör så här med fler barn också, men att åka till tex till danmark över helgen är lätt som en plätt. Det är bara att göra! Så enkelt! Jag tycker att Gustavsvik i Örebro är himla roligt. Tycker även the reef i fredrikshamn är mysigt, älskar värmen där och sonen ÄLSKADE det, även om det är mycket mindre än jag trodde. Det är faktiskt pyttelitet men trevligt med ett tropiskt avbrott. Vi vill gärna ha rese-sällskap! Hur skulle din dotter tycka om att ta med en 2-åring? Jobbigt ont som bara är ivägen eller någon "att ta hand om"?