• Gallifrey

Någon som renoverat badrum med våtrumsmatta och vägg nyligen?

Hur mycket landade det på ungefär? Golv, vägg och arbete gärna då, inte övrig inredning. Samt hur stort badrum? 
    Tack på förhand!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-28 12:39
    Menar du vägg av samma typ som våtrumsmatta då, inte vägg överhuvudtaget ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-28 12:40
    *"menar dÅ..." naturligtvis. Håhåjaja, har inte vanan inne när det gäller inlägg :)

• Svar på tråden Någon som renoverat badrum med våtrumsmatta och vägg nyligen?
  • LaFontaine

Vi genomförde aldrig den renoveringen men offerterna för det hela landade på mellan 50' och 80' kronor. Kakel och klinkers hade gått på det dubbla.

• Blåsippa2012

vi gjorde om badrummet med våtrumsmatta och våtrumstapet. jag tror att priset hamnade runt 90` men då rev dom en vägg då det var två badrum som blev ett större. Sedan fick dom byta plats på både avloppet och brunnarna till duschen och badkaret. Badrummet är 7 kvm stort :))

• Aaglars
    Blåsippa2012 skrev 2012-08-28 13:42:15 följande:
    vi gjorde om badrummet med våtrumsmatta och våtrumstapet. jag tror att priset hamnade runt 90` men då rev dom en vägg då det var två badrum som blev ett större. Sedan fick dom byta plats på både avloppet och brunnarna till duschen och badkaret. Badrummet är 7 kvm stort :))
    Oj - är det så dyrt..?
  • Blåsippa2012

om det finns ett klart badrum med färdigt avlopp och brunnar så tror jag nog att ni kan hamna runt 15-20`

• Sixxty

Vårt badrum var ca 10 kvm och vi betalade 20 000 för matta, tapet och underarbete.

• LaFontaine
    Blåsippa2012 skrev 2012-08-28 21:20:40 följande:
    om det finns ett klart badrum med färdigt avlopp och brunnar så tror jag nog att ni kan hamna runt 15-20`
    Jag fick, för mitt badrum på  5 kvm, inte en offert under 50'. Då talade vi dessutom bara om enklaste enkla. Gamla brunnar får inte användas längre och jag hittade ingen seriös firma som var villig att lämna brunnen utan att notera detta inför en eventuell skada så att försäkringen i så fall inte skulle täcka det. Och det är ju osedvanligt dumt.
  • Aaglars
    LaFontaine skrev 2012-08-28 21:33:10 följande:
    Jag fick, för mitt badrum på  5 kvm, inte en offert under 50'. Då talade vi dessutom bara om enklaste enkla. Gamla brunnar får inte användas längre och jag hittade ingen seriös firma som var villig att lämna brunnen utan att notera detta inför en eventuell skada så att försäkringen i så fall inte skulle täcka det. Och det är ju osedvanligt dumt.
    VAd är gamla brunnar?
  • Aaglars
    LaFontaine skrev 2012-09-02 21:07:38 följande:

Det är en annan standard idag. Jag vet inte från när detta är men vår gamla 60-talsbrunn var omodern och skulle bytas ut. Annars skulle försäkringen inte gälla vid eventuell skada.
    Vårt hus/brunnnen är från -77. Undra om den duger..?
  • Blåsippa2012

om ni renoverar ert badrum måste ni byta brunnarna. Detta enligt någon lag som jag är osäker på vad den heter :))

din brunn är formodligen en gjutjärnsbrunnoch dagen brunnar är i plast.   

• Mummy

Vi hade ca 7 kvm och betalade drygt 9.000 inkl rotavdraget. Då kostade det lite mer då det var snetak och lite konstigt byggt. Dock bytte vi golvbrunn själva och gjorde underarbetet. Alltsomallt gick det på 38.000 in matta, bubbebad (hörn), ny toalett och spegelskåp + kommond

• Fliken99

Hos en kund ska jag följande göra

spackla gips skarvarna
    Flyta golvet
    Lägga Golv
    Sätta vägg

Priset jag begärde för detta var 9000.

Rot avdrag på detta,

kunden pris 4.500

Kunden köper inte materialet i en butik för ca 7 - 10000 

• Vitamin

Vi har renoverat badrummen med plastmattor på golv och väggar. Det gjordes 2008.
    Där byttes golvbrunnar och drogs nya vattenledningar, för den gamla standarden, sedan 1992, var inte godkänd längre.
    Ändå fanns där inga synliga skador i varken golv eller väggmattor.

Dessutom måste väggmattan svepas runt hela badrummet, från dörren, tillbaka till dörren, i ett stycke utan skarvar däremellan.
    Vilket medför att badrummet en skarv hela vägen runt, på två meters höjd, där de idiotiska fabrikaten matchat med en töntig bård som man ska välja att ha upptill.
    Och när man försöker få mattläggaren att fatta att man inte vill ha en bård utan bara samma matta hela vägen upp, är det omöjligt att få dem att fatta det.
    -Men det finns ju en bård, den måste man ska använda...

Jag valde dessutom golv och väggar av olika märke, och gjorde en egen matchning. Det hade de aldrig varit med om. Gaaah, jag får adrenalinpåslag bara av att tänka på den där fördömda renoveringen!

• Aaglars

Vi kommeatt få in offert idag eller i morgon. Hör av mig då och berättar vad de säger för pris.

• supersötasilversara

Bad fick ni för pris på offerterna? Vi ska också renovera ett ca 5-6 m2 badrum med vårrumsmattor på både väggar och golv. Ett par vänner till oss har ett 8 m2 stort badrum och det gick på 23000 med rotavdrag (+ nytt porslin). Helt ok tycker jag.

• Aaglars
    supersötasilversara skrev 2012-09-14 13:02:30 följande:
    Bad fick ni för pris på offerterna? Vi ska också renovera ett ca 5-6 m2 badrum med vårrumsmattor på både väggar och golv. Ett par vänner till oss har ett 8 m2 stort badrum och det gick på 23000 med rotavdrag (+ nytt porslin). Helt ok tycker jag.
    Tyvärr blev "offertkillen" sjuk och ska återkomma nästa vecka.

23 000 lät ju jättebra!
    Vi hade först tänkt våtrumsmatta och kakelväggar, men nu lutar det även åt våtrumstapet. 
  • Rigmor Mortis
    Aaglars skrev 2012-09-03 07:39:10 följande:
    Vårt hus/brunnnen är från -77. Undra om den duger..?
    Byt. Jag hade bytt hur ny den än var.

• Gallifrey

Det är en bostadsrätt så föreningen kommer byta brunnen, vi ska bara bry oss om själva ytan. Även om jag inte riktigt greppat hur mycket av ytan, med fuktspärr och sådant vaddetnuheter.

Svar på tråden Någon som renoverat badrum med våtrumsmatta och vägg nyligen?