Althera?!
Sonen på 3 månader var hos läkaren och gjorde pricktest. Han testades för ägg och mjölk och reagerade på båda två, mest på ägg. Jag bad om att få ersättning utskrivet då jag efter hand vill gå över från amning till ersättning. Läkaren sa att jag måste träffa en dietist inban jag får ersättning utskriven. Men jag fick med en burk med Althera hem för att testa. Sonen tog Altheran direkt och vi bedöutade att byta ut varannan matning mot ersättning till en början. Det har nu gått fem dagar och jag upplever att sonen har blivit skrikigare dessutom är bajset grönt och luktar så in i bänken äckligt att jag nästan kräks av det, likaså fisarna som ocksåkommer oftare. Bajset är segt i konsistensen och sonen bajsar inte av sig själv.. Vi får hjälpa honom med både pysventil och termometer för att bajsa, ut kommer mängder!!!! Han behöver tömma sig varje dag känns det som, men det gör han inte. Ikväll skrek han hysteriskt och ville varken ta flaska eller bröst. Efter att vi hjälpt honom att bajsa blev det något bättre och han somnade tillslut vid bröstet av ren utmattning??? Burken med Althera är slut ska ner till apoteket imorgon och köpa ny, ska jag be och få testa en annan? Vilken i så fall? Eller ska jag gå över till att helamma igen? Min BVC sköterska är värdelös, får ingen hjälp dör. Kan ringa till läkaren och få en telefontid men det dröjer säkert några dagar! Dietisten ska vi till nästa fredag den 7:e. Det finbs en ersättning som heter pepicate eller något?! Kan den vara värd att testa?