Inlägg från: Anonym (sur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sur?)

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Jag tror att många av mina hälsoproblem kommer sig av att kroppen blivit försurad. Så nu ska jag basgöra den. Är det någon som har testat bikarbonat och lönnsirapsmetoden som kan berätta vad jag har framför mig?

• Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!
  • Anonym (sur?)
    Anonym skrev 2012-08-29 00:30:58 följande:
    Andas mycket mer än du behöver, så blir kroppen mer basisk.
    Det funkar inte tyvärr då jag har för snabb vilopuls bland annat. Jag blir yr och orkeslös då. Men jag andas in genom näsan och ut genom munnen långa stunder varje dag.

Tack för svar förresten. Man måste ju börja äta mer grönsaker och mindre kött också har jag förstått. Stämmer det?
  • Anonym (sur?)
    Anonym (basisk) skrev 2012-08-29 00:53:09 följande:
    Nej, tvärtom är det.... Mindre med grönsaker, och mycket mer kött, och gärna mycket kolhydratrika saker med.

Lycka till <3
    Nu svamlas det i tråden men fortsätt du gärna med massor av kött och kolhydrater om du vill.
  • Anonym (sur?)
    Anonym skrev 2012-08-29 05:21:04 följande:
    TS,varför tror du att du är försurad?
    Värk, uppblåst mage som ständigt lever om, förhöjda levervärden, återkommande uvi, högt pg-värde mm.

• Anonym (sur?)
    Anonym skrev 2012-08-29 09:11:04 följande:
    Ah, låt mig gissa - TS såg inslaget i Nyhetsmorgon i helgen?! Kvacksalveri på hög nivå. Och det sitter man i TV's Nyhetsmorgon och svamlar om. Jag blir helt matt...
    Nej, vad var det och med vem?

Jag har däremot läst en hel del om  kostens påverkan på kroppen, orsaker till magkatarr mm plus läst mycket om den italienske läkaren som insett att vissa har försurade kroppar och behandlat och botat dem.

Givetvis är läkemedelsindustrin emot det, världens största industri vill självklart inte att människor ska kunna bli friska utan anser att vi behöver symptomlindring som i sin tur ofta ger biverkningar som behöver symtomlindring och så är hjulet i rullning.

Jag är inget fan av att stoppa kemikalier i min kropp, om du är det så är det ditt val.
  • Anonym (sur?)
    Anonym skrev 2012-08-29 10:04:26 följande:
    Jag tror på att äta varierat och röra på mig - det håller mig frisk. Blir jag däremot sjuk går jag till en läkare. Eftersom jag tror på beprövad skolmedicin.
    Jag har testat det men fick mängder med olika mediciner som bara förvärrade symptomen och sen dess har jag kämpat med att återfå en frisk kropp med kostråden men jag måste göra något drastiskt känner jag, för jag är inte mycket bättre.

Skolmedicinen är bra på sitt sätt men viljan att skriva ut kemikalier för alla besvär ger jag inte mycket för. Att lindra symptom botar ingen sjukdom.
  • Anonym (sur?)
    Pallas skrev 2012-08-29 10:23:52 följande:
    Jodå. Ryggskott, tex.
    Ryggskott är ingen sjukdom och inte brutna ben heller.
    Barbamamah skrev 2012-08-29 10:28:54 följande:
    Ursäkta min reaktion men vad innebär det rent medicinskt och kemiskt att kroppen är "sur"?? Kroppen är rätt bra på att reglera pH-balansen och man blir ordentligt påverkad om man är för sur. Brukar röra sig om sjukhuspatienter.
    All denna processade mat, snabba kolhydrater, miljöföroreningar, amalgamfyllningar, alkohol, tobak, mediciner osv påverkar naturligtvis kroppen. Har man då nedsatt kroppsfunktion, eller blivit utsatt för stress, mycket gifter osv så stannar gifter kvar i kroppen= den blir sur.

• Anonym (sur?)
    Pallas skrev 2012-08-29 11:11:27 följande:
    Inte trötthet heller...
    Det är skillnad på trötthet och orkeslöshet och orkeslösheten tror jag är symtom på den höga pulsen jag ständigt har.
    Barbamamah skrev 2012-08-29 11:16:44 följande:

Och hur vet man att kroppen är för sur och att det inte rör sig om någon annan åkomma? Man kan mäta pH i blodet. Finns det någon forskning som visar rent konkret på att exempelvis stress påverkar kroppens pH?

Jag har ph-stickor och vet att kroppen är för sur.
    Baginbox skrev 2012-08-29 11:37:09 följande:
    Men om du nu funderar lite här. Googla på försurad kropp t ex. Alla resultat leder till woo-woosidor. Ingenting till seriösa sajter. Om det vore ett problem med "försurning" i kroppen tror du inte att du skulle hitta fenomenet på alla sjukvårdsupplysningssidor, netdoktor, 1177 och allt möjligt annat som leder till sånt som verkligen finns?

Är det inte så att du har en livsstil som du egentligen vet inte är den allra mest nyttiga men du orkar inte ta tag i det så istället söker du svar i allt annat och söker genvägar till god hälsa som inte innebär att du behöver förändra något hos dig själv?

Lustigt nog lever jag nyttigare än många blandkostare, tränar dagligen äter flera vegmål i veckan, mycket sallad, fet fisk minst 3 ggr/vecka osv.

Så livsstilen är det inget fel på. Problemen uppstod efter medicineringar under några år och sen dess blir jag inte frisk igen.

• Anonym (sur?)
    Selfish Geene skrev 2012-08-29 11:12:39 följande:
    1. Jodå det är det visst

2. Om du redan tror att du vet svaret på din frågha i ts, varför ber du då om hjälp?
    Är det månne så att du eg bara vill boosta försäljningen av något alternativtrams-preparat?? 
    Jag frågar om hjälp med att basgöra kroppen. Har du något vettigt att tipsa mig om så tar jag tacksamt emot råden. Diskussion huruvida jag kan ha en försurad kropp eller inte önskar jag att ni upphör med.
  • Anonym (sur?)
    Kattdamen skrev 2012-08-29 13:29:24 följande:
    Amalgamfyllningar? Hur gammal är du egentligen? Varför har du inte bytt ut dem?
    Amalgam som tandvårdsfyllning förbjöds först 2009... Det kostar att byta ut. När de lagade med amalgam var de tvungna att borra sönder stora delar av tänderna för att det skulle fästa.
    Fannypack skrev 2012-08-29 13:25:55 följande:
    Du har inte någon typ av infektion då? Då brukar man få hög puls. 
    Jag har haft det i 6 år så då skulle det vara en väldigt långdragen infektion.
    Anonym (basa) skrev 2012-08-29 13:34:52 följande:
    Men det roliga är ju att ni som inte tror på det här, inte har presenterat ett enda vettigt motargument. Det handlar ju inte om att man ska behöva handla en massa konstiga preparat hit och dit som någon verkar tro utan allt man behöver finns i naturen. Därmed finns det heller inte särskilt stora pengar för någon att tjäna och därmed bedrivs självklart inte heller någon vidare forskning eftersom det inte är så många som vill satsa pengar i något som inte genererar pengar i slutändan. Dvs, läkemedel osv....  Att forska i det som redan finns tillgängligt
    i naturen kommer ingen betald att göra.

Det de handlar om är att få sin egen kropp i balans och det är väl egentligen inte så himla mycket hokus pokus över det mer än att man kanske inte förstått hittills vilka skador och sjukdomar man kan få när kroppen är i obalans under en längre tid. 

Det enda jag har handlat är nässelpulver, det hade jag likväl kunnat gått ut och plocka själv i naturen och torkat men nu är jag ganska lat av mig och orkar inte pyssla med det.

Någon skrev att citron är surt, ja det stämmer bra, citron är surt MEN BASBILDANDE. 
    Håller med dig om att man måste försöka själv för den enda hjälp man får från skolmedicinen är ännu fler piller som förstör kroppen ännu mer.

Nässelpulver var en bra idé, den tackar jag för.

Haha, ja, det är nog många som inte har minsta kunskap om hur saker och ting hänger ihop.

Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!