• Anonym (sur?)

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Jag tror att många av mina hälsoproblem kommer sig av att kroppen blivit försurad. Så nu ska jag basgöra den. Är det någon som har testat bikarbonat och lönnsirapsmetoden som kan berätta vad jag har framför mig?

• Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!
  • Anonym

Andas mycket mer än du behöver, så blir kroppen mer basisk.

• Anonym (sur?)
    Anonym skrev 2012-08-29 00:30:58 följande:
    Andas mycket mer än du behöver, så blir kroppen mer basisk.
    Det funkar inte tyvärr då jag har för snabb vilopuls bland annat. Jag blir yr och orkeslös då. Men jag andas in genom näsan och ut genom munnen långa stunder varje dag.

Tack för svar förresten. Man måste ju börja äta mer grönsaker och mindre kött också har jag förstått. Stämmer det?
  • Anonym (basisk)
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 00:33:30 följande:
    Det funkar inte tyvärr då jag har för snabb vilopuls bland annat. Jag blir yr och orkeslös då. Men jag andas in genom näsan och ut genom munnen långa stunder varje dag.

Tack för svar förresten. Man måste ju börja äta mer grönsaker och mindre kött också har jag förstått. Stämmer det?
    Nej, tvärtom är det.... Mindre med grönsaker, och mycket mer kött, och gärna mycket kolhydratrika saker med.

Lycka till <3
  • Anonym (sur?)
    Anonym (basisk) skrev 2012-08-29 00:53:09 följande:
    Nej, tvärtom är det.... Mindre med grönsaker, och mycket mer kött, och gärna mycket kolhydratrika saker med.

Lycka till <3
    Nu svamlas det i tråden men fortsätt du gärna med massor av kött och kolhydrater om du vill.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym

TS,varför tror du att du är försurad?

• Selfish Geene
    Anonym skrev 2012-08-29 05:21:04 följande:
    det undrar jag också
  • Anonym (sur?)
    Anonym skrev 2012-08-29 05:21:04 följande:
    Värk, uppblåst mage som ständigt lever om, förhöjda levervärden, återkommande uvi, högt pg-värde mm.

• Kattdamen
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 09:04:23 följande:
    Värk, uppblåst mage som ständigt lever om, förhöjda levervärden, återkommande uvi, högt pg-värde mm.

Vad säger läkaren om det?
    En kopp te, tack.
Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!