• Anonym

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Andas mycket mer än du behöver, så blir kroppen mer basisk.

• Anonym

TS,varför tror du att du är försurad?

• Anonym

Ah, låt mig gissa - TS såg inslaget i Nyhetsmorgon i helgen?! Kvacksalveri på hög nivå. Och det sitter man i TV's Nyhetsmorgon och svamlar om. Jag blir helt matt...

• Anonym
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 09:17:59 följande:
    Nej, vad var det och med vem?

Jag har däremot läst en hel del om  kostens påverkan på kroppen, orsaker till magkatarr mm plus läst mycket om den italienske läkaren som insett att vissa har försurade kroppar och behandlat och botat dem.

Givetvis är läkemedelsindustrin emot det, världens största industri vill självklart inte att människor ska kunna bli friska utan anser att vi behöver symptomlindring som i sin tur ofta ger biverkningar som behöver symtomlindring och så är hjulet i rullning.

Jag är inget fan av att stoppa kemikalier i min kropp, om du är det så är det ditt val.
    Jag tror på att äta varierat och röra på mig - det håller mig frisk. Blir jag däremot sjuk går jag till en läkare. Eftersom jag tror på beprövad skolmedicin.
  • Anonym
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 10:10:17 följande:
    Jag har testat det men fick mängder med olika mediciner som bara förvärrade symptomen och sen dess har jag kämpat med att återfå en frisk kropp med kostråden men jag måste göra något drastiskt känner jag, för jag är inte mycket bättre.

Skolmedicinen är bra på sitt sätt men viljan att skriva ut kemikalier för alla besvär ger jag inte mycket för. Att lindra symptom botar ingen sjukdom.
    Då har du fel läkare...
  • Anonym
    talulah gosh skrev 2012-08-29 21:20:04 följande:
    Jag ska gå ut med att folks hälsoproblem beror på att deras syre är i obalans och inte binder till andra molekyler tillräckligt lätt. Sedan ska jag säga att man råder bot på detta genom att äta mycket grönsaker, måttligt med fett och inget godis eller kakor. Om de sedan mår bättre bevisar det att jag har rätt - deras syremolekyler är i obalans!
    tja... vad det beror på spelar väl egentligen mindre roll. Det verkar vara ett hälsosamt sätt att leva på så man kan ju testa och se vad man tycker att det får för effekter på hälsan. 
  • Anonym

...Gurka är basiskt har jag hört.

• Anonym

Tur inte PH mäts i humöret på folk här.

• Anonym
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-29 22:37:25 följande:

Ja då är det verkligen folk som behöver basa till sig och då inte i första hand vi som ev är lite småsura ute i vävnaden
    Det var nog er jag tänkte på. I kroppen som sådan kan ni vara tämligen säkra på att ni är rätt ok. Åtminstone vad PH beträffar.
Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!