Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!
talulah gosh: Det är just generaliseringarna som orsakar så mycket onödigt lidande hos så många patienter. Att du inte förstår det kan jag bara beklaga. Alla människor reagerar inte likadant på behandlingar och mediciner och forskarna vet net men från att veta det till att implementera det hos behandlande läkare är vägen lång.
Barbamamah skrev 2012-09-01 12:03:50 följande:
Jaha, min åsikt spelar ingen roll. Trodde det här var ett diskussionsforum där allas åsikter spelar roll. Och nej, du har inte rätt till behandling efter ditt eget huvud. Läkaren ska behandla dig i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet. Behandlingen bör ske i samråd med patienten men ändå innanför ramarna för vetenskap och beprövad erfarenhet. Om du önskar dig någon behandling utanför dom ramarna kan och bör läkaren neka dig den behandlingen. Det står dig helt fritt att vända dig till alternativmedicinen men du kan inte kräva det av hälso och sjukvården.
Var har jag skrivit något om att jag vill få okonventionell behandling via skolmedicinen? Det känns som om du griper efter halmstrån för att kritisera mig