• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-29 22:58:07 följande:
    Jaså,  kan narkotikasmuggling ge så mycket.   Har inte lottats på   något sådant mål ännu.
    Smuggling i större omfattning eller yrkesmässigt = grovt brott, lägst två och högst 10 år
  • Anonym

Har läst TS och några inlägg..

Varför dömer alla människor någon som suttit i fängelse ?

Alla människor kan väl ändra sig ?

Är det inte bara att titta upp vad han är dömd för ??! Så var saken ur vägen.
    Dock skulle väl inte jag åka 50 mil hem till någon.. 

• Anonym
    Wittra skrev 2012-08-29 20:02:08 följande:
    och om personen har rent mjöl i påsen och verkligen ångrat sitt brott så skulle han berätta. Är du inte ens intresserad av varför någon åker i fängelse i sex år? Det är ganska långt straff....o vart satt han? beroende på var han suttit så kan du också få en hint av vilken brottslighet det är. Pratar vi Kumla eller Österåker , till exempel, så hade jag sprungit min väg. 
    Tidaholm  har väl också tuffa interner?
  • Anonym
    mar0der skrev 2012-08-29 22:30:04 följande:
    Åk om du vill, men snälla, snälla, snäääääälla gnäll inte ut i Aftonbladet eller någon annan oseriös blaska om hur synd det är om dig om du blir bedragen eller till och med misshandlad, pga att du låtit dina osäkra känslor och behov av bekräftelse gå före sunt förnuft!
    Det är väl i och för sig synd om alla som blir misshandlade utan att ha initierat något själv? Hoppas du inte är förälder och lär ut sånt skit till dina barn: "Om du är naiv och godtrogen kan du bli misshandlad och våldtagen, men då för du skylla dig själv!" Det måste vara det dummaste jag hört idag... på hela veckan, faktiskt.
  • Anonym
    MLB skrev 2012-08-29 20:15:32 följande:
    Man. Ska. Aldrig. Åka. Hem. Till. Någon. På. Första. Träffen. Hur svårt kan det vara att fatta?

ALDRIG.   Oavsett om han har en fin titel,   ett fint jobb,   ser  bra ut på fotot,  skriver bra svenska.    Det är regel nummer ett beträffande nätdejting.
  • Jessisca
    Anonym skrev 2012-08-29 23:13:17 följande:
    Det är väl i och för sig synd om alla som blir misshandlade utan att ha initierat något själv? Hoppas du inte är förälder och lär ut sånt skit till dina barn: "Om du är naiv och godtrogen kan du bli misshandlad och våldtagen, men då för du skylla dig själv!" Det måste vara det dummaste jag hört idag... på hela veckan, faktiskt.

• Anonym
    GirlIKnow skrev 2012-08-29 23:10:12 följande:
    Håller med dig till 110%.

Han vill väl dessutom att TS vill lära känna honom för den han är nu, inte den han var då.
    Förövrigt har han sonat för sitt brott, man kan inte hänga upp sig på saker föralltid  - någon gång måste han också få gå vidare.
    Gäller det alla brott? Skulle du låta en dömd pedofil sitta barnvakt om denne redan sonat sitt brott? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-29 23:10:58 följande:
    Tidaholm  har väl också tuffa interner?

Ja tidaholm har också det, även mariefred.. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-29 21:18:40 följande:
    Men du skriv mer med den där tjejen.. är hon "bara ett psyk" så säger hon väl inget men försök få kontakt med hon och berätta att du har planer på att åka dit och se vad hon säger :)

Han är 35 men hur gammal är du TS ?? du verkar inte vara över 18?

hör mer med han vad han egentligen setat inne för, visst han kan ha utvecklats osv men för ditt eget bästa ts..

snart 25  skrev väl ts i trådstarten-
  • Anonym
    Anonym (allvarligt!) skrev 2012-08-29 21:38:48 följande:
    Har han suttit 6 år i fängelse så är det ett mycket allvarligt brott han blivit dömd för. Det är inte heller omöjligt att han egentligen har blivit dömd till 8-10 år men fått straffet sänkt.

Så långa fängelsestraff får man bara för mord i princip...kanske för riktigt grova rån och narkotikabrott också.
    Jag uppfatttade det som att han suttit av 6  år,   vilket tyder på ett ännu längre straff,   Av någon anledning får många  "rabatt"   på  tiden de ska sitta.   Man får avverka två tredjedelar av straffet,  visst.   Om de skött sig ?
Svar på tråden "akta dig för honom!"