• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Sanna890

Åk ts :) dom flesta människor är otroligt dömmande. Alla kan göra fel och misstag, enligt mig förtjänar dom flesta en andra chans. Följ ditt hjärta. Ha nån som vet att du åker bara. Kör på :) lycka till :)

• MLB
    Sanna890 skrev 2012-08-29 20:52:01 följande:
    Åk ts :) dom flesta människor är otroligt dömmande. Alla kan göra fel och misstag, enligt mig förtjänar dom flesta en andra chans. Följ ditt hjärta. Ha nån som vet att du åker bara. Kör på :) lycka till :)
    Inser du att uppgifterna tyder på att han haft livet av någon?
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-29 19:42:43 följande:
    Alltså det var över 8 år sen han gjorde det han har suttit inne för...en person kan utvecklas mycket på så lång tid!
    Eller också inte. Fick han sex år har han bara suttit i fyra. Det kallas villkorlig frigivning.

Det krävs en hel del för att man ska få sex års fängelse, men visst , tycker du att han låter mysig så. En annan idé vore kanske att ta reda på vad han fått fängelse för, domar är offentliga.
  • Spartacus

om man blir varnad för någon som dessutom har en fängelsedom på 6(!) år bakom sig (i sverige är det en lååång dom och man får det bara för grov brottslighet) skulle jag INTE åka själv och dessutom göra mig beroende av honom....

ett klockrent fall där man tar det jävligt långsamt och lär känna varandra ordentligt innan man gör något förhastat! det skulle ajg göra oavsett bakgrund...

jag åkte till en annan stad och hade jag itne gjort det så hade jag inte träffat dejtens kompis (min nuvarande man) så det var ju tacksamt :-P men jag åkte på dan och fikade, åkte tillbaka hem osv.  nu har ni en bit ifrån varandra men ajg skulle ändå rekommendera neutral mark bland folk med möjlighet att dra sig tillbaka på eget håll.     

• Ant3
    Anonym skrev 2012-08-29 20:51:12 följande:
    Well... du borde nog ta o lyssna på din tjejkompis skulle jag råda dig!
    Jag brukar inte hänga på facebook, men är det inte konstigt att bruden själv är vän med någon där som hon varnar andra för?
  • Anonym
    Ant3 skrev 2012-08-29 21:11:50 följande:
    Jag brukar inte hänga på facebook, men är det inte konstigt att bruden själv är vän med någon där som hon varnar andra för?

Du behöver inte vara vän med någon för att de ska kunna skicka ett meddelande till dig. Om ts har skrivit på killens wall som "vännen" läst och förstått att de ska ses så kan hon lätt skicka ett meddelande till ts och varna så länge hon har killen som vän, eller egentligen räcker det med att han en öppe profil så kan hon spionera och på så vis se att ts har skrivit och ta kontakt med ts...
  • Anonym

Men du skriv mer med den där tjejen.. är hon "bara ett psyk" så säger hon väl inget men försök få kontakt med hon och berätta att du har planer på att åka dit och se vad hon säger :)

Han är 35 men hur gammal är du TS ?? du verkar inte vara över 18?

hör mer med han vad han egentligen setat inne för, visst han kan ha utvecklats osv men för ditt eget bästa ts..

• Skit i det du

6 år? Då hade jag krävt att få veta exakt vad.

Visst det är fint att folk ska få en andra chans men det är ganska mycket som talar emot att detta är smart.

Åka så långt bort och bo hos honom en hel helg utan att ha träffat han innan.

Vad har du för back up-plan? Kan du ta dig hem fort om det våldgår? Har du nånstans att bo om det skiter sig och du inte kommer hem direkt?

Hur många vänner vet om att du ska åka och vart?
    Lämna alltid ut alla info till en vän du litar på innan du träffar någon okänd, och ja han är okänd tills ni träffats.

Ha alltid en vän att ringa en viss tid med kodord, så denne vet om det inte går så bra och du behöver hjälp, tex polisen osv.

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Ant3
    Anonym skrev 2012-08-29 21:16:29 följande:
    Du behöver inte vara vän med någon för att de ska kunna skicka ett meddelande till dig. Om ts har skrivit på killens wall som "vännen" läst och förstått att de ska ses så kan hon lätt skicka ett meddelande till ts och varna så länge hon har killen som vän, eller egentligen räcker det med att han en öppe profil så kan hon spionera och på så vis se att ts har skrivit och ta kontakt med ts...
    Okey, men i TS står det att tjejen var vän med honom och att snubben glömt tagit bort henne från sin facebook. Hon har tydligen valt att ha kvar honom men springer och varnar andra brudar.. låter som jaa, en jävla psykbrud Tungan ute
Svar på tråden "akta dig för honom!"