• Fia 28

Fri från acne med Roaccutan!

Ni är väl medvetna om att vissa biverkningar kan bli permanenta? Men förstår att det kan vara värt det om man haft svår besvär med akne.

• Fia 28
    Lemio skrev 2012-08-29 19:46:26 följande:
    Sällsynt, men vet att biverkningar kan bli bestående. Men gör man inget åt sin akne kan deppigheten oxå bli permanent. För mej var det helt klart värt att ta risken :)
    Det är inte alls särskilt sällsynt, men jo håller med om detdär med deppighet pga akne.
  • Fia 28
    Lemio skrev 2012-08-29 20:32:11 följande:
    Vilken referens har du till det? Det är nämligen tvärs emot mot infon som jag fått, så blev nyfiken. Skriver om allt som rör roa på min blogg. Men kan inte skriva det om bestående biverkningar utan en riktig referens..

Min muntliga info är att det är sällsynt. Men siffror tror jag inte att jag har. Allt är relativt iofs..
    Jag själv har bestående men, både torra ögon och torra leder. Min tandläkare sa han har stött på många som får problem med knäppande käkleder efter roaccutan. Min hudterapeut (eller vad hon nu har för utbildning) som främst gör aknebehandlingar hade stött på många med torra ögon efter Roaccutan. Tom hennes brorsa som även han var tandläkare sa samma sak. Optikern sa samma sak för nån vecka sen..
    En teori är att de blir så glada att slippa aknen att de blundar för biverkningarna.
  • Fia 28
    Lemio skrev 2012-08-29 20:52:54 följande:
    Ja det låter kanske som det skulle kunna stämma. Att man blundar för biverkningarna..

Ska se om jag hittar siffror på det.. Bra att lyfta fram båda sidorna! Tack :)
    Du hittar knappast siffror på det. De flesta slutar ju träffa hudläkaren efter behandlingen är över så läkaren får inte se hur det ser ut efter några månader/år.
Svar på tråden Fri från acne med Roaccutan!