• Anonym (Nagellack)

Skulle du måla naglarna på...

din tvååriga dotter som tjatar?

personligen ser jag inget problem med lite nagellack, däremot har jag med tiden upptäckt att alla har så starka åsikter om allting och man blir dömd väldigt snabbt om man gör något som andra inte tycker är okej.

Så, inga personangrepp (har trots allt inte målat dem än Flört) men gärna åsikter.

• Svar på tråden Skulle du måla naglarna på...
  • Anonym

oja, även min son har fått i den åldern.

• plastkotte

Ja de skulle jag, men inte med starka färger. Däremot genomskinligt eller vääldigt ljust rosa tex.

• HWR

Min 2-åring har fått naglarna målade. Hon ser ju mig göra det. Klart hon också vill ha.
    Jag tycker nagellack är oskyldigt. Flera av barnen på dotterns dagis har nagellack ibland, både pojkar och flickor. 

• Anonym (Nagellack)

Ja, det är en väldigt ljus rosafärg :)

Som jag skrev i TS, tycker inte alls att nagellack är en big deal så det var ju kul att ni inte heller gör det :)
    Då ska nog tösen få sina naglar målade Glad 

• BängtRagnhild

Min treåriga son har alltid nagellack. I alla dess färger. Hans favorit är en stark lila färg. Så, ja, jag tycker det är helt ok.

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Isbit

Ja jag målar på min 2 åring & inte bara ljusa färger

• Ruggugglan

Jag tycker att det är okej. Båda mina barn sitter som klistrade när jag själv ska måla naglarna. Sonen brukar välja rosa eller grön och dottern vill gärna ha guld eller blå

• Näckrosen

Mina söner har alltid fått ha nagellack om de velat. I alla möjliga färger och nyanser. Den store slutade dock innan skolstart att vilja ha, för det " var inget för killar".

Svar på tråden Skulle du måla naglarna på...