• Anonym (Nagellack)

Skulle du måla naglarna på...

din tvååriga dotter som tjatar?

personligen ser jag inget problem med lite nagellack, däremot har jag med tiden upptäckt att alla har så starka åsikter om allting och man blir dömd väldigt snabbt om man gör något som andra inte tycker är okej.

Så, inga personangrepp (har trots allt inte målat dem än Flört) men gärna åsikter.

• Svar på tråden Skulle du måla naglarna på...
  • Ådi09

Jag har målat naglarna på min son sen han började be om för något år sedan, han är 3 år nu. Han vill ha rosa eller röda naglar, men det blir oftast tånaglarna som blir målade för han har så svårt att ta det lugnt och vänta tills färgen torkat så annars har vi nagellack överallt. Jag tycker det är klart att din lilla tjej kan få målade naglar om hon gärna vill det!

• Anonym

Kolla bara så att nagellacket inte är giftigt, särskilt om barnet tycker om att suga/bita på fingrarna/naglarna.

• lövet2

Nej. När barnen är tillräckligt stora för att måla naglarna själva, då är de tillräckligt stora för att faktiskt ha nagellack.

• Anonym (jajomen)
    plastkotte skrev 2012-08-29 19:40:40 följande:
    Ja de skulle jag, men inte med starka färger. Däremot genomskinligt eller vääldigt ljust rosa tex.
    Varför inte starka färger? 
  • ramsylina

Jag målade min sons tånaglar i den åldern för att han ville prova. Däremot vill jag helst undvika att måla fingernaglarna eftersom de åker in i munnen titt som tätt och jag vill inte att mina barn ska få massa nagellack i sig. Men nån gång skulle jag nog kunna måla ändå om barnet ville, men inte så ofta på själva fingrarna. Men som sagt, tår kan jag måla på så mkt de vill :)

• Silverflingan

Min 2-åring ber om nagellack när jag målar naglarna och det får hon, en diskret rosa färg. Hon ber även om smink när jag sminkar mig men det tycker jag däremot inte är okej. 

• Dr Evans

Japp! Fast om man ska mesa med en ljus färg kan det ju lika gärna va! Vi kör gälla färger oftast, och glitter!

• Anonym (Nagellack)

Kul att så många svarar! :)
    Dottern har nu fått rosa naglar, det var jätteroligt den första handen sen ville hon inte mer, haha Skrattande.
    Hon har inte fingrarna i munnen så det är nog ingen fara! :) 

• Silverflingan

Ang diskret rosa så ska jag väl tillägga att det är pga att jag själv målar naglarna i den färgen. Och även lite för att jag inte vill att förskolefröknarna ska bli arga på mig... Konflikträdd... Men en tjej på förra förskolan brukade ha alla naglar i olika glittriga färger och det tyckte jag var jättefint!

• Silverflingan
    Anonym (Nagellack) skrev 2012-08-29 20:17:58 följande:
    Kul att så många svarar! :)
    Dottern har nu fått rosa naglar, det var jätteroligt den första handen sen ville hon inte mer, haha Skrattande.
    Hon har inte fingrarna i munnen så det är nog ingen fara! :) 
    Kul!
Svar på tråden Skulle du måla naglarna på...