• Soon87

    Gravid i Övik höst -12/vinter -13

    Hej,

    Jag och min sambo väntar vårt första barn i april 2013, kanske inte stämmer in heller riktigt på din tråd men skulle vara kul om man "träffade" fler från ÖvikGlad

  • Soon87

    Jag mår bra, har väl inte märkt av graviditeten så mkt än, mått lite dåligt å lite huvudvärk men i övrigt bra.
    Låter inge bra å må så dåligt, kan du leva som "vanligt" ändå eller är du sjukskriven?

    Jag är i vecka 14 (13+1).

    Är det ert första barn eller är ni veteraner inom området?Flört

    Vi bor i Domsjö, vart skall ni flytta när ni kommer hit till Övik? Vart bor ni nu?

    Kram

  • Soon87
    Ja det är faktiskt inte så dumt men nackdelen är att man inte känner sig gravid vilket, jag i alla fall vill kännaGlad
    Det va snällt av din chef, så du har berätta för din arbetsgivare antar jag då? Själv har jag inte gjort det, vet inte riktigt när jag skall göra det heller...?!

    Ja visst är det spännande, jag tror att vi kommer få tvillingar (har inga belägg för det) men det finns både på min sida och på sambons sida så chansen/risken är stor.

    Fotboll är inte så dumt, är själv en fotbollstjej faktiskt dock har jag aldrig spelat i Domsjö. Ni kan få köpa vårat hus, vi vill nämligen flyttaGlad 

    Vi har inte planerat å göra ett KUB-test, varför valde ni å göra de? Tänkte om man skall fundera i de banorna...
  • Soon87

    Nä jag förstår det, men va skönt att de är så förstående på jobbet så att du till och med får jobba hemma.  Det är nog inte så svårt att hitta rätt tillfälle, de är nog mer att jag vill göra ultraljudet innan, känns som att man får mer koll på läget då. Hur det är med h*n osv. Men samtidigt så är det v.18 så jag vet inte om jag kan hålla graviditeten hemlig så länge. Dock syns det inte alls på mig än så jag har nog några veckor på mig innan folk börjar undra.

    Läskigt tycker jag men precis som du säger så brukar man ha mer symptom då men nån ska väl vara undantaget för att bekräfta den reglen också.Glad

    Vi trivs inte riktigt i vårat område, så vi har ögonen öppna för annat dock har vi inte sökt så länge, har precis börjat kolla runt lite. Har ni kollat något på vart ni vill bo?

    Ja precis hur gör man om de visar sig att risken finns...?! Jättesvårt att veta innan man är i den situationen.

    Glad

  • Soon87

    Jo fast man behöver inte berätta för sin arbetsgivare förrän 2 månader innan man skall gå hem... Jag kommer nog att håll på det så länge som möjligt. Det är nog olika när man berättar men v. 12 är kanske tidigast, har kollat runt lite så några väntar tom ända till v24. Jo visst kan jag  få foglossningar men då får jag väl gå hem, inte nå mer med de. Jag jobbar som administratör på medelstort företag...

    Har ni redan gjort ultraljud eftersom du vet att det inte är två?Glad Ja vi får vänta å se, om ett par veckor vet vi.

    Ok, då finns det ganska mkt å välja mellan.Glad

    Å, bröllop de är alltid lika trevligtGlad Lycka till med talet å hoppas att du får en bra dag så du kan njuta av bröllopetGlad

     

  • Soon87

    Hej Glad
    Va spännande, lycka till med ´på måndag. Jag längtar tills vi ska dit men de är några veckor kvar. 

    Hur mår du/ni och vilken vecka är ni i?
     

  • Soon87
    Hej Buppaen,

    Hur har helgen varit, gick talet bra?:)

    Man kanske inte skall vänta för länge heller men jag berättar nog när man börjar se det på mig:)

    Okej, trodde att du bodde inom ett bra landsting där man fick UL tidigare... Har allt gått bra efter senaste UL?
  • Soon87
    Hej,

    Huvudsaken du hade trevligt. Sen hoppas jag att du hinner vila upp dig i helgen. Ska ni göra något speciellt?

    Jag hoppas att nästa milstolpe är att magen skall börja synas, känns inge kul å va gravid när det inte syns. Sen har jag RUL om 3,5 vecka så det ska bli väldigt spännade. Sen får man väl se när man skall berätta för alla... Själv då, hur ser det ut för er den närmsta tiden? 

    Låter bra att det gick bra på KUBen, jag kan förstå attd et känns konstigt. Måste ni fatta nå beslut eller känns det bra för er? 

    Är lite avvundsjuk på er faktiskt, skulle också vilja se h*n i magen. Men det kommer väl, känns som om det skulle bli mer verkligt då eller hur var det för eran del?

    Har illamåendet lagt sig för dig? Jag hoppas för din del att det gör det så du kan njuta till fullo.

    Trevlig helg!

    Kram
  • Soon87
    Skönt med en lugn helg de hade jag önskat mig men det får bli i helgen som kommer istället. Själv va jag på fest på fredagen dock körde jag såklart :) Skulle på kalas på lördagen också men orkade inte sen var det en lugn söndag, som tur var, har börjat bli förkyld. :(

    Ja hoppas kan man ju göra men än så länge har inte den där kula tittat fram, men jag hoppas att den gör det snart annars tror jag min tvivel på att jag är gravid kommer bli enorm... I vilken vecka började den mage att synas?

    Det lät ju inge vidare med blödningar, har du haft det under hela tiden? Jo det är sant men du får ju ett bevis på att det finns något där inne i alla fall :)

    Va skönt att det visad ett bra resultat i alla fall, det kanske hade varit jobbigare om det hade varit sämre odds. 

    Skönt att du mår bättre, det kanske bli bättre med tiden. De flesta säger väl så i alla fall. Vilken vecka är du i nu? 

    Kram
  • Soon87

    Å redan vecka 8, lite avis:) Jo visst kan vi göra ett UL privat men problemet är att jag hittar ingen i Övik som gör detta och då måste vi åka till Sundsvall eller Umeå. Ta en dag ledigt från jobb och man måste förklara å boka om möten, så de har som int blivit av. Men nu är det inte länge kvar mindre än 3 veckor=D

    Så glad för eran skulle att ni får se eran bäbis så ofta, är det lätt att få privat UL där ni bor? Bilder så kul:) Har ni eller kommer ni att ta reda på könet?

    Förstår att du är orolig då, 3 veckor det är ganska lång tid men huvudsaken det inte är någon fara varken för dig eller bäbisen. Hoppas du fått den hjälp som du behöver. Du och jag har verkligen olika graviditeter, du mår dåligt och jag känner knappt av min, båda på sitt viss bra:) Dock så mådde jag dåligt i går kväll, hade nog ätit för mkt kakor och sånt...

    Det var en bra idé, först av allt får vi skriva vecka osv så att man har koll på läget:)

    Jag är nu i vecka 16 (15+2), tror ev att min mage har tittat fram:) Får se om den är kvar i några dagar, skulle va så kul:D

    Så tänkte jag också när jag blev förkyld men den gick över på en och en halv dag, så skönt. Hatar att vara förkyld, man orkar inget.

    Som sagt i helgen hoppas jag på en lugn stund, efter både kalas och förkylning som var i helgen. Låter som en bra plan du har, går du på badhus då?

    Kram

Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13