• Soon87

Gravid i Övik höst -12/vinter -13

V. 25 (24+4)

Jag känner också ganska tydligt, ibland är det hur mkt som helst, det till och med syns utanpå:) Både sambon och syster min har fått känna, å det är som du säger, nästan roligast när sambon får känna.

Man ska ju absolut köpa de man vill ha, speciellt om den uppfyller kraven man har. Vi har inte kikat så mkt än, förmodligen blir det att börja efter julhysterinJ Vi har inte önskat oss något speciellt till bebisen, har ni? Det kommer bli hur härligt som helst med julledigt, själv ska jag vara ledig mellan jul och nyår och det känns som attd et kan behövas:) Hur länge får ni vara ”hemma” då? Känns det fortfarande bra att flytta ”hem”?

Det är ju skönt att få ha fått den sålt, de kanske inte är bästa markndaden just nu, med tanke på konjukturen osv. Vill ni ha hyresrätt eller bostadsrätt? Jag har faktiskt inte så bra koll vad det gäller lägenheter men om du berättar vad ni har för krav så kan jag höra runt lite bland dem jag känner:)

Skönt att det minskat, men du verkar få ha det jobbigt mest hela tiden lider med dig. Är du hemma från jobbet helt nu? Jag har fortfarande inga ”stora” problem, kan fortfarande jobba heltid och får må bra på helgerna, det är ju bara jobbigt för rygg å att man är trött men de på verkar inte livet allt för mkt:)

Själv ska jag till BM i dag på första besöket efter RUL, ska bli spänande att höra vad hon säger eftersom det känns som att det var ett tag sen man va hos någon nu. Någon fler som skall på något besök snart?

Jag hört både bra och dåligt men inget om att han inte får stanna kvar:/ Vad det gäller antalet personer har jag heller ingen koll, men jag kan förstå att det finns ett max antal, annars kanske de blir för många i rummet å de blir väl jobbigt för både kvinnan som ska föda å personalen på sjukhuset, men jag vet inte… Någon annan kanske har kunskap inom området, Kluckis eller Maggis?

Ha en toppen helg allihop å njut av 3:e advent för det skall jag gör, å sen laddar vi för sista veckan innan Jul.:)

• Soon87

V. 29 (28 + 4)

God fortsättning!

Ja du har varit saknad. Men jag förstår det, både alla helger sen om du fortfarande inte mår bra så är det helt förståeligt. Hur har du det nu då? Huvudvärk och illa mående?

Det är alltid härligt med en massa ledighet men det är också ganska skönt att vara tillbaka i vardagen och rutinerna som kommer med det. Det gör du rätt i, du ska inte jobba om du inte känner att du klarar av det.. Tror du att det blir några problem att få 100 %?  Nä precis, nu förändras den mesta av prioriteringen man haft. All fokus på något helt annat:D

Härligt med massa barn på jul, själv har jag haft det otroligt bra med nära och kära i en lugn miljö. Dock längtar jag så otroligt mkt till när det blir en massa barn på jul, känns som att det blir extra juligt då:) Vi har faktiskt inte önskat oss något till bebisen, dock är vi väldigt nöjda med de vi fick, måste varit väldigt snälla enligt tomten. Härligt med ett barnvagnsbidrag:) Det är ju aldrig fel. Själv har vi nu bestämt vilken typ av vagn som vi vill ha så nu är jag ute på blocket och kollar var dag. Vi har bestämt oss för en Brio Happy, så vet du av någon som vill sälja en sån så är vi intresserad:)

Japp, nu får man höra och mäta, skall dit idag:) Känns tryggt att det blir tätare BM-besök, tycker att man fått gått dit för lite… I övrigt så har vi sagt att vi ska gå på föräldragrupperna så vi åker väl dit första gången och ser vad det är för något, dock tvivlar jag på om det är något för oss men vem vet. Hade gärna gått på vattengympa men det finns inte här, tydligen… Kan inte ta promenader på samma sätt som jag gjort tidigare så det hade inte varit dumt med lite gympa. Ni då, kommer ni att vara med på dessa aktiviteter?

Du menar april? Jag får hoppas att det blir som planerat eller lite tidigare för min del då, så att det blir mars som planerat. Så att jag får plats och inte behöver födda i korridoren… Det ordnar sig nog, tror du inte?! Jag tror att kroppen är ganska fantastisk så jag har än så länge ingen oro för förlossningen, kan ju dock ändras lite närmare… Hur känner du? Är du orolig?

Ska ni hitta på något trevligt i helgen?

Trevlig helg!

• Soon87

V. 30 (29+2)

Huva, de låter inge roligt. Förstår att du vill bli sjukskriven, de är ju nog jobbigt att jobba när man inte har några symtom som är så jobbiga. Jaha, ja om läkaren är med på spåret så är det nog inte så svårt.

Det hoppas vi också, annars får vi väl köpa en ny men hoppet är det sista som överger en;)

Förstår att det känns mkt för dig med tanke på att du har det jobbigt som det är, men för mig att det bara mysigt att få åka dit. Låter som du har fullt upp i veckan, du får gärna berätta hur det var på föräldragrupp och på profylax?! Jo jag går redan å simmar men jag är en sån där som behöver ha en tränare, så gympan hade nog varit bra för mig:)

Ja vet ju inte men jag är inte riktigt en sån som sitter i grupp å pratar om de ena och de andra… Jo en chans skall de få, alltid kul att träffa andra som man kanske kan fortsätta att umgås med senare under ledigheten:)

Nä, känns så avlägset… Fast man kanske borde tänka, fast de är inget jag gör… Det enda jag bestämt mig för är att jag vill vara närvarande till 100%, inte känna mig groggy eller nåt, vill ju minnas allt senare:) Själv då har du bestämt dig för nåt?

Skönt med lugna helger, vi har umgåtts med våra familjer, varit ut och åkt skoter å bara haft det lugnt å skönt. Hoppas att det blir likande helg som kommer, behövs om man skall orka med veckorna:)

kram

• Soon87

V. 31 (32+2)

Hej Hej :)

Härligt för dig att du ska få gå hem, det förstår jag om du fått lov å ha kryckor. Är det foglossningarna? Allt går fint fint, har inga symptom alls, inte ens halsbränna eller trötthet. Känns väldigt skönt men alla säger att jag får ett jobbigt barn istället så vi får se:)

Har du fått några cravings?  De har inte jag, hade hoppats på nåt men icke…

Men det har varit värt de iaf? Men du känner dig lite säkrare inför förlossningen? Härligt för dig att du får slipper känna smärtan ibland. Själv hade jag gärna gått på vattengympa men de fanns inte för gravida så då kändes det inte lika kul å gå vanlig vattengympa.

Det är svårt å veta hur ont de kommer att göra, de enda jag har sagt att jag inte vill bli är luddig så att jag inte minns upplevelsen sen får vi se vad som finns kvar…

Hoppas ni får/hade det trevligt på middagen. Visst är det härligt med Ullared, var där i somras, önska att jag redan då visst att vi var gravid så att man kunnat handla men men… Sjuk härlig affär, synd att den är så långt bort från Övik. När bär flyttlasset upp över då?

Vad händer i helgen då? Själv ska jag inte göra mkt, umgås med familjen och förhoppningsvis köpa en tvättmaskin då våran gått sönder… Vet inte om jag nämnt de men nu har vi köpt barnvagn, känns skönt:)

• Soon87

V. 33 (32+0)

Haha, de här va härlig läsning, Men det gick ju vägen till slut.:)

Skönt för dig, du får tänka att du behöver all energi sen, så vila på.

Känn du nån som fått cravings? Själv har jag en kompis som fick det på citron, åt hur många som helst. Hade varit roligt å fått nåt men man får väl samtidigt vara glad att man slipper.

Jag är inte med i FB överhuvudtaget, hade varit roligt att vara med i nån grupp men de där med FB är inte min grej. Speciellt roligt å va med i Öviks grupp, som man lär känna några fler som är i samma situationJ De där med köp och sälj lät ju också som något roligt men man kan ju inte få allt. Är du med i dessa grupper?

Ja det är ju inte direkt så att man åker till Ullared bara så där. Fast ni har väl haft ganska när nu eller? När flyttar ni till Övik?

Jag vet inte riktigt när jag skall gå hem, beror lite på hur man mår i slutet men planen är att jobba tills det är dags… Jag jobbar på en personalavdelning, själv då?

Vi köpte en brio happy, känns väldigt bra, får hoppas att den hinner komma men det ska väl inte vara några problem tror jag. Har ni fått eran? Vi har inte köpt allt än, har några grejor kvar. Skall åka på Ikea nu till helgen så då ska väl de sista stora sakerna köpas. Har ni köpt mkt saker? Känns som om man kan köpa hur mkt som helst men samtidigt känns det lite onödigt.

//Linnea

• Soon87

V. 34 (33+0)

Teknik skall bara fungera är min åsikt, men ofta när man vill så blir det inte alltid så…:)

Haha, som tur är har de flesta förståelse för ens humör under graviditeten. JA man kanske skall vara de, men då hade man ju haft en anledning att köra med sambon lite;)

Det flesta på FB är väl i så fall hycklare, jag va i så fall de under den period som jag var me där. Men det finns mkt fördelar att vara med i FB de märker jag nu, det finns grupper för de mest plus att vi utan oftast glöms bort…

Oj, det blir sambon din som får bära å du pekar;) Förstår att det är lite Scary, men det går nog bra:) Så ni har hittat boende då?

Vet inte om jag orkar det får vi se men som de känns nu så orkar jag nog. Sen ska jag ju få vikarie så då får jag väl lägga fötterna på bordet;) Blir det å söka nytt jobb i övik nu eller har du redan ett? Tur att du blev sjukskriven, förstår att du inte orkat jobba med tanke på hur du haft det, själv har jag inga besvär men det är jobbigt ändå.

Låter bra, det känns väldigt bra också är mkt nöjd med vagnen. Ja de blir mkt pengar i slutändan, får hoppas att man har användning av allt:)

JA, jag är jätte stor om magen, har legat på den övre gränsen hela graviditeten, men magen följer den kurvan. BM har sagt att går den över kurvan så skall få göra nytt UL… Så jag vet vad du menar med tungt. Hoppas att du inte kommer upp till mina ”höjder” gällande kurvan.

//Linnea

• Soon87

V. 35 (34+1)

Hej Hej :)

Nä nu är de nerräkning på riktigt, nära men ändå så länge kvar… Man längtar så att de känns som en evighet fast de inte är de:) Huva, kan de göra att de blir tidigare? Hoppas att de hjälper. Jo de är bra med mig/oss ha fixat å donat lite så om den kommer tidigare så är det okejJ

De förstår jag, om tid finns så kan FB fördriva tiden ganska snabbt. Plus att du nu får kontakt med fler gravida/mammor i övik:)

Huvudsaken att ni hittat en lägenhet, sen behöver ju inte lillen eget rum än som tur är:)

Jo precis, har ett par tunga veckor framför mig nu så det känns extra drygt. Dock bara bita i det sura äpplet å göra ne då får man gå hem efter de:) Jag har fått några bristningar de senaste veckorna men i övrigt så har jag inget som jag kan koppla ihop med graviditeten. Känns som jag har fått en lyxig graviditet, önskar att du å alla andra som har det jobbigare kunde ha det som jag.

Äntligen så låg jag innanför strecket känns väldigt skönt:) Då har du ditt besök snart, spännande hoppas du fortfarande ligger inom kurvan. Dock kommer jag aldrig ihåg måttet men men huvudsaken allt står rätt tills så är jag nöjd:)

Jag har BF den 31/3, själv då? Först var jag beräknad till den 1/4 då sa sambon att jag fick trycka på eller hålla ut så att de inte blev en skämt:) Men sen flyttades BF en heldag men vi får väl se när den känner för att komma:) Räknar med ungefär två veckor in i april så jag inte tror att den kommer precis på dagen. Annars blir de nog många som tror att man skämtar men den som lever får se när det blir.

Händer i helgen då? Själv så ska jag nog hälsa på familjen å sen hade jag tänkta att jag skulle hinna baka bullar:) Fick tips av en vän att ha lite fikabröd i frysen för det brukar vara några som kommer på besök. Sen vet jag ju inte hur läng man orkar baka så jag tror jag börjar redan nu.

Hoj Hoj!

• Soon87

V 36 (35+2)

Hej Hej

Skönt att det inte påverkar bebisen iaf. Då är det lättare att ta smärta.

Förstår att det är bra att ha, hur går det för dig å vara hemma? Skönt? Japp jag säger till om jag skaffar ett konto, dock tror jag inte att det kommer hända men vem vet. Sant det är ju en möjlighet men jag är ingen internet människa så de är nog därdör jag inte är inne men vi får se om jag känner mer behov när jag är hemma och vill ha kontakt med människor:) Väldigt snäll omtanke från dig, tack iaf.

Hur gick det på ditt besök? Jag skall ditt på torsdag, vi har tom samma dag hos BM, lustigt:) Jo det är som skönt å vara innanför dock spelar det kanske mindre roll, precis som du säger men samtidigt slipper man extra kontroller å sånt så de tycker jag är lättande.

Varannan vecka har jag mina besök nu men det är from nu så du kanske kommer öka dina besök nu efter ditt senast besök eller?

Jag får för mig att jag skall få den 8 april så vem vet vem av oss som hinner först:) Har haft några jobbigare dagar nu senaste tiden så jag är ganska less å trött skulle kunna ta min BF redan till helgen men för bebisen skulle så är det lika bra å vänta.

Nä vi har inte pratat så mkt om oss själva egentligen tycker jag, jag vet vad du heter å att ni ska få tillskott till familjen precis som vi.

Lite kort om mig själv och min sambo: Jag är fyller 26 i år och min sambo fyller 34. Vi bor i hus i hörnett men vi söker efter annat en bit från stan. Vi har en hund och jag önskar mig en katt (har blivit lovad att få en när vi flyttar:)). Vi är båda idrottsintresserade, jag slutade med min fotboll i höstas, får se om jag plockar upp den igen. Sambon jobbar som mekaniker sen några år tillbaka.

Du får gärna berätta lite om er:)

Förstår att ni flyttar hem är så skönt att ha familjen nära, tycker själv att familjen är bland de viktigast eller är det viktigast för mig. Lyx med baby och barnmässa, fyndade ni något? Härligt med spa, va ni iväg? Bra där, någon måste ju styra också:)

Tack de samma:)

• Soon87

v. 38 (37+3)

Hej:)

Förstår din känsla av tråkighet att vara hemma, har varit sjuk nu i 2 veckor, så tråkigt... Men precis som du så måste man ju få tillbaka styrkan så man orkar med de som komma skall:)

Skall till barnmorskan igen idag, fick ju ett tillväxt UL senast så de va ganska skönt måste jag säga, en normal stor bebis finns i min mage så de va skönt å få höra. I övrigt så brukar hjärta va ca 140 och huvudet är neråt men ej fixerat ännu:)

Ja just de, då var det dags att flytta hem:) Då kan ni köpa vårat hus när vi flyttar;) Vi vill till lugnet, jag är uppvuxen på landet med en massa djur å sambon har halvt om halvt växt upp på landet så det känns naturligt för oss båda:) Så man kan säga att frisk luften hägrar väldigt mkt:) Dock vill vi inte bo i Husum men i övrigt så spelar det inte så stor roll:)

Härligt, har du allt klart nu inför bebisen? Själv så saknade jag lite små saker men det har jag fixat nu så nu får bebisen gärna komma:)

Vad händer i helgen då? Är det dags för flytt för eran del snart?

Kram

• Soon87

v. 40 (39+0)

Oj va duktiga ni är som gjort allt på en gång:) Har all förståelse för att du inte orkar.

Ja nu är det bara en vecka kvar slutar jobba på onsdag så de känns lite konstigt. Har inte haft några känningar eller så (vad jag vet) I övrigt mår jag mkt bra även om det börjar bli väldigt tungt nu.

Huva hoppas att du vilar mkt så att du orkar med allt som komma skall:) Hur gick det på TUL? Har du havandeskapsförgiftning? Förstår om du är less, jag har inte haft nåt å du verkar bli drabbad av allt…:(

Jag skulle gärna hittat ett hus igår men så är ju inte fallet, vi letar vidare och så fort de komemr ut de vi vill ha så slår vi till oavsett bebis eller ej. Det kommer ut så få hus som vi är intresserad av så det är bara att slå till om chansen dyker upp:)

Hoppas att du fått vila  och att du mår bättre //Linnea

• Soon87

Det var ett tag sen jag var här men de är för att det hänt lite grejor...:)

Huva, du har verkligen haft otur. Antar att ni har fått en tid för snitt redan å att ni nu har blivit 3:) Hur har allt gått för er?

Här kommer lite kort om allt för oss:
    Den 4/4 föddes vår son, Eric:) Mina första känningar att det var på gång kom kl. 09,00 den 3/4  trodde då att de skulle ta någon dag till men icke... Kl. 04,00 fick jag nog av allt så vi åkte in och blev kvar:) Så kl 09,59 föddes vår kärlek:) Helt fantastiskt:) Å alla på sjukhuset var helt underbara, de gjorde så att allt bara kändes så himla bra:)
    Fick åka hemma två dagar senare och sedan dess har vi njutit av tiden tillsammans å så klart så har släkt å vänner tittat förbi för att se vårt underverk:) Så i skrivande stund så sover Eric och sambon så jag tog chansen att skriva till dig:)

Du får gärna skriva hur det gått för er, ska bli kul å få höra:)

Kram 

• Soon87

Grattis grattis till er med:)

så komiskt, hur länge fick du vara kvar? Vi fick åka hem den 6/4 men vi fick åk in å väga Eric igen den 7/4... Hur känns det nu då? Mår du bättre?

Eric vägde hela 4600 å va 54 cm lång, en stor kille kan man säga...

Jo jag ammar, de går hur bra som helst, har mat åt fler...:) Går det lättare för dig nu med amningen?

Hoppas att ni mår bra allihop å att ni njuter av att få va en liten familj:) De gör vi, tar chansen nu medans sambon fortfarande är hemma, känns skönt att hjan är hemma hela 4 veckor nu i början:)

Kram 

• Soon87

Hej! Sorry ha inte vart inne på ett tag, här är allt bra... Klart de skulle va kul å hålla kontakten men vart ska jag skicka mitt nummer? //kram

Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13