Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Katten bajsade på golvet!!!!!!!!

Köp en låda till innan det blir ett problem. Köp en förvaringslåda på tex ÖB eller Rusta, mycket bättre då det inte blir en massa sand på golvet. Katterna är väl kastrerade?

• nemo1
    Maskrosbarn skrev 2012-08-31 09:06:24 följande:
    Är det hankatter så måste kulorna ha hamnat på plats innan kastrering. Och enligt alla veterinärer jag pratat med, så ska honor hunnit löpa in gång innan.
    Katter föds med testiklarna nere. Och att katter ska ha löpt en gång är en gammalt. Väntar du tills dess kan du istället få ett problem med revirkissande inne som även honor pysslar med och som kan bli svårt att bli av med även efter kastreringen.
    Att de flesta veterinärer vill vänta tills katten är sex månader beror inte på att organen är för små utan för att det finns risk med en sedering. 
  • nemo1
    Maskrosbarn skrev 2012-08-31 09:22:06 följande:

Jag vet inte riktigt, kanske för att se så allt står rätt till. Men hankatterna...de måste du väl ändå hört? Det är ju inge konstig alls. Vi har en hona nu, som vi ska kastrera...men veterinären ville vi skulle vänta tills efter första löpte.
    Då skulle jag byta veterinär om jag fick det rådet. Den veterinären borde ha gått i pension för länge sen. Du kan få grymma kissproblem om du väntar. Boka tid redan idag. Och läs på om katter.  Kattstatus.se är en sida du borde läsa.
  • nemo1
    Isbit skrev 2012-08-31 09:53:37 följande:
    finns det förresten nån kattlucka där katterna inte kan ta med sig råttor & annat äckel in?
    Nej. Jag fick inget svar på hur gamla dina katter är?
  • nemo1
    Isbit skrev 2012-08-31 09:57:10 följande:
    om det nu har  med att bajsa på golvet att göra
    Ja med tanke på att könsmogna katter inte bara kissar på golvet utan även bajsar
  • nemo1
    Maskrosbarn skrev 2012-08-31 10:03:17 följande:

Du behöver inte vara otrevlig. Jag är rätt påläst om katter, har haft katter hela mitt liv. Säger inte att jag kan allt dock, men när jag vill ha riktiga fakta så vänder jag mig till veterinärer inte diskussionsforumssidor. Visst finns det ofta kunnigt folk där, men ibland inte. Så man ska inte lita på allt som står på sånna sidor.

Jag är inte otrevlig utan ger dig bara fakta eftersom du inte visste. En del veterinärer brukar vilja undvika kastreringar när det är varmt som på sommaren då det lättare blir infektion i såret då.
    Om du inte tror mig så ring en annan veterinär. 
  • nemo1
    Isbit skrev 2012-08-31 12:59:57 följande:
    Men katten har bara bajsat inne en enda gång. Det är inte ett återkommande problem.
    jag har en låda vid ytterdörren. Det är vit sand med blåa grejjer i...MInns inte vad det heter.
    Men snälla du. Du startade ju en tråd om problemet och vill inte ta till dig informationen du får. Helt plötsligt vill du få det till att VI tycker att det är ett problem och inte du??!?
    Bara för att två små kattungar tidigare kunnat dela låda så är det inte säkert att dom vill det vid könsmognad. Köp en låda till, fyll den med 10 kg bra sand, tex Extreme Classic. Se till så att det inte är luckor och huvar på, se även till så att de får sitta på lådan ifred.
    Rensa ett par gånger om dagen, och ffa boka tid för kastrering innan det blir ett besående problem, dina katter har åldern inne.
  • nemo1

Och självklart släpper man inte ut katterna förrän dom är kastrerade, vaccinerade, idmärkta och försäkrade.

Svar på tråden Katten bajsade på golvet!!!!!!!!